شماره ۲۳۰۳ | ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۹ تير
صفحه را ببند
کیوسک

گاردین
گاردین با تیترِ «فاش شد؛ افشاسازی بزرگ، سوءاستفاده جهانی از سلاح‌های جاسوسی را برملا کرد» جزئیات تحقیق در مورد سوءاستفاده از سلاح جاسوسی سایبری را، که فعالان، سیاستمداران و روزنامه‌نگاران را هدف قرار داده، ارایه داده است. این روزنامه گفته یافته‌ها نشان‌دهنده سوءاستفاده گسترده از پگاسوس -جاسوس‌افزار هک، محصول شرکت اسراییلی NSO- است. گزارش مربوط به این شرکت را سازمان غیردولتی «فوربیدن استوریز» و «عفو بین‌الملل» نوشته‌اند.
واشینگتن‌پست
«نرم‌افزار جاسوسی علیه روزنامه‌نگاران و فعالان به‌ کار گرفته شد» درباره بدافزار اسراییلی پگاسوس و تحقیق بین‌المللی در این‌باره گفته: «نرم‌افزارهای جاسوسی اسراییلی برای هک‌کردن تلفن همراه روزنامه‌نگاران و فعالان جهان استفاده شده. همسر جمال خاشقجی قبل از مرگ این روزنامه‌نگار، هدف این بدافزار بود.» تصویر: «مجتمع آپارتمانی در یکی از قدیمی‌ترین معابر بویسی، ایالت آیداهو. بسیاری از مزارع فروخته شده است تا راهِ آپارتمان‌ها و مراکز خرید باز شود.»
فایننشال‌تایمز
تصویر با عنوان «حمایت دولت؛ مرکل با آسیب‌دیدگان از سیل ملاقات می‌کند»، صدراعظم را در مناطق سیل‌زده آلمان نشان می‌دهد. تیترِ «جانسون و سوناک به قرنطینه می‌روند در حالی که کمبود نیروی کار روز آزادی را متأثر می‌کند» گفته «فروشندگان مواد غذایی درباره کمبودها و افزایش قیمت هشدار داده‌اند، زیرا به کارگران گفته شده به قرنطینه بروند. گروه سوپرمارکت‌ Iceland گفت فروشگاه‌ها به ‌دلیل غیبت گسترده کارکنان تعطیل‌اند.»


تعداد بازدید :  473