شماره ۲۲۴۵ | ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
آیا افراد مبتلا به کرونا می‌توانند روزه بگیرند؟

همان طور که در قرآن کریم هم اشاره شده افراد بیمار از گرفتن روزه منع شده‌اند و توصیه ما هم این است که مبتلایان کرونا نباید روزه بگیرند.
با توجه به اینکه روند سیر بیماری کرونا مشخص نیست، تمام مبتلایان چه در مرحله خفیف و چه در مرحله شدید بیماری باید از گرفتن روزه خودداری کنند؛ زیرا احتمال دارد فردی امروز حالش مساعد باشد و فردا بدحال شود.
از طرفی مبتلایان کرونا برای بهبود بیماری باید مایع درمانی داشته باشند و مایعات بسیاری مصرف کنند و به این علت نیز مبتلایان کرونا نمی‌توانند تا بهبودی کامل روزه بگیرند. افراد مبتلا به کرونا در طول مدت بیماری باید استراحت کامل داشته و از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کرده و در رژیم غذایی خود به میزان کافی مایعات بگنجانند. انواع جهش‌یافته ویروس کرونا با سرعت بیشتری در بدن افراد گسترش پیدا می‌کند و نیاز است افراد در کوتاه‌ترین زمان ممکن با مشاهده علایم به پزشک مراجعه کرده و از انجام هر گونه خوددرمانی خودداری کنند؛ زیرا مراجعه به پزشک و شروع درمان مناسب در همان ساعات و روزهای اول بسیار اهمیت دارد و می‌تواند در تسریع بهبودی فرد موثر باشد.
با توجه به اینکه تقویت سیستم ایمنی بدن می‌تواند به افراد مبتلا برای مقابله با کرونا کمک کند، خوردن میوه و سبزیجات تازه، مصرف ویتامین‌های طبیعی به اندازه کافی و استفاده از حداقل سه واحد میوه در طول روز به این افراد توصیه می‌شود. ویتامین D بهترین کمک‌کننده در این زمینه است؛ زیرا سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و کمبود این ویتامین در بدن می‌تواند منجر به بروز بیماری‌ها و مشکلات مختلف شود.
مصرف نوشیدنی‌های ولرم و مایعات گرم به افراد مبتلا به کرونا در طول دوره درمان و نقاهت بسیار توصیه شده است. مصرف این مایعات می‌تواند به عملکرد درست بدن کمک بهتری کند و آب از دست رفته را به بدن برگرداند.


تعداد بازدید :  219