آیا افراد مبتلا به کرونا می‌توانند روزه بگیرند؟
 

 

همان طور که در قرآن کریم هم اشاره شده افراد بیمار از گرفتن روزه منع شده‌اند و توصیه ما هم این است که مبتلایان کرونا نباید روزه بگیرند.
با توجه به اینکه روند سیر بیماری کرونا مشخص نیست، تمام مبتلایان چه در مرحله خفیف و چه در مرحله شدید بیماری باید از گرفتن روزه خودداری کنند؛ زیرا احتمال دارد فردی امروز حالش مساعد باشد و فردا بدحال شود.
از طرفی مبتلایان کرونا برای بهبود بیماری باید مایع درمانی داشته باشند و مایعات بسیاری مصرف کنند و به این علت نیز مبتلایان کرونا نمی‌توانند تا بهبودی کامل روزه بگیرند. افراد مبتلا به کرونا در طول مدت بیماری باید استراحت کامل داشته و از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کرده و در رژیم غذایی خود به میزان کافی مایعات بگنجانند. انواع جهش‌یافته ویروس کرونا با سرعت بیشتری در بدن افراد گسترش پیدا می‌کند و نیاز است افراد در کوتاه‌ترین زمان ممکن با مشاهده علایم به پزشک مراجعه کرده و از انجام هر گونه خوددرمانی خودداری کنند؛ زیرا مراجعه به پزشک و شروع درمان مناسب در همان ساعات و روزهای اول بسیار اهمیت دارد و می‌تواند در تسریع بهبودی فرد موثر باشد.
با توجه به اینکه تقویت سیستم ایمنی بدن می‌تواند به افراد مبتلا برای مقابله با کرونا کمک کند، خوردن میوه و سبزیجات تازه، مصرف ویتامین‌های طبیعی به اندازه کافی و استفاده از حداقل سه واحد میوه در طول روز به این افراد توصیه می‌شود. ویتامین D بهترین کمک‌کننده در این زمینه است؛ زیرا سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و کمبود این ویتامین در بدن می‌تواند منجر به بروز بیماری‌ها و مشکلات مختلف شود.
مصرف نوشیدنی‌های ولرم و مایعات گرم به افراد مبتلا به کرونا در طول دوره درمان و نقاهت بسیار توصیه شده است. مصرف این مایعات می‌تواند به عملکرد درست بدن کمک بهتری کند و آب از دست رفته را به بدن برگرداند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/199653/آیا-افراد-مبتلا-به-کرونا-می‌توانند-روزه-بگیرند؟