شماره ۱۹۱۳ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۸ بهمن
صفحه را ببند
ذره‌بین

جسد کوهنورد البرزی در زیر بهمن کشف شد
جسد جوان کوهنورد که به علت سقوط بهمن در منطقه واریان در محدوده جاده کرج - چالوس مدفون شده ‏بود، پیدا شد. روز  شنبه  پس از سقوط یک بهمن در منطقه کوهستانی واریان در جاده کرج -چالوس یک ‏کوهنورد مدفون شد که امدادگران جمعیت هلال‌احمر به محل اعزام شدند‎.
در  بررسی‌های اولیه مشخص شد که یک تیم هفت نفره کوهنوردی در کوه‌های واریان درحال کوهپیمایی ‏بودند که یکی از این افراد زیر بهمن و برف مدفون شد‎.
بلافاصله عملیات جست‌وجو با  کمک کوهنوردان از ظهر شنبه  آغاز شد، اما به دلیل تاریکی شب ادامه جست‌وجو ‏به صبح یکشنبه موکول شد که با همکاری هلال‌احمر، همراهان او و مدیریت بحران فرمانداری کرج جسد کشف و با بالگرد اورژانس منتقل شد‎.


پایان کلاهبرداری‌های یک متهم در یزد
کلاهبرداری که یک واحد مسکونی را به ۹۱نفر فروخته بود دستگیر شد. در پی دریافت یک پرونده ‏کلاهبرداری از دادسرای عمومی و انقلاب یزد، پیگیری موضوع در دستورکار ماموران پلیس اطلاعات و امنیت ‏عمومی استان قرار گرفت‎.
‏ در تحقیقات اولیه مشخص شد که او به صورت قولنامه‌ای چند واحد آپارتمان مسکونی درحال ساخت را ‏همزمان به ۹۱نفر فروخته و متواری شده است.
مخفیگاه متهم در استان تهران شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و پس از انتقال به استان یزد ‏تحویل مراجع قضائی شد.


دستگیری اعضای باند توزیع تراول‌های جعلی ‏
اعضای باند توزیع اسکناس‌های جعلی به همراه ۳۶ عدد تراول چک ۵۰ هزارتومانی تقلبی  در کرج به آخر ‏خط رسیدند‎.
ماموران کلانتری ۲۲مهرشهر چند جوان را در ساختمانی نیمه‌کاره در منطقه مهرشهرکرج دستگیر کردند که با کشف مقداری اقلام سرقتی و تعداد ۳۶ عدد تراول چک ۵۰‌هزار تومانی جعلی از آنها، بررسی موضوع در ‏دستورکار پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.
‎ ‎در تحقیقات اولیه کارآگاهان مشخص شد افراد دستگیر شده به تازگی از یکی از استان‌های غربی کشور به ‏منظور فروش اسکناس‌های تقلبی به استان البرز مهاجرت کرده‌اند‎.
‎ ‎متهمان در ابتدا از تقلبی بودن تراول چک‌ها اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند، اما پس از مواجهه با مستندات ‏پلیس به ناچار  اعتراف و به فروش ۵۷ عدد اسکناس ۵۰‌هزار تومانی تقلبی اقرار کردند.
‎ ‎شهروندان در صورت مواجهه با افرادی که قصد دادن پول‌های تقلبی را به آنها دارند، بلافاصله موضوع را از ‏طریق شماره تلفن ۱۱۰ به ماموران اطلاع دهند.‏


خواستگار کلاهبردار دستگیر شد
خواستگار تبهکار که خود را مأمور نظامی معرفی کرده بود، ۲‌میلیارد ریال کلاهبرداری کرد.
در پی شکایت زنی مبنی بر ‏اینکه شخصی نظامی با نشان دادن مدارک هویتی به خواستگاری او رفته و پس از جلب اعتمادش مبلغ ۲‌میلیارد ریال از او ‏گرفته تا برای زندگی مشترک‌شان سرمایه‌گذاری کند و پس از گرفتن وجه متواری شده است؛ بلافاصله موضوع در دستور کار ‏مأموران کلانتری ۱۱ شهرستان دورود قرار گرفت‎. با تحقیقات به عمل آمده، متهم که خود را به نام شخص دیگری معرفی کرده بود ‏شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه در محل سکونتش دستگیر شد. همچنین در منزل متهم چندعکس با لباس ‏نظامی و حکم مأموریت جعلی کشف شد.
متهم به جرم خود اعتراف کرد و همراه پرونده به مراجع ذی‌صلاح معرفی شد.‏

 


تعداد بازدید :  253