ذره‌بین
 

 

جسد کوهنورد البرزی در زیر بهمن کشف شد
جسد جوان کوهنورد که به علت سقوط بهمن در منطقه واریان در محدوده جاده کرج - چالوس مدفون شده ‏بود، پیدا شد. روز  شنبه  پس از سقوط یک بهمن در منطقه کوهستانی واریان در جاده کرج -چالوس یک ‏کوهنورد مدفون شد که امدادگران جمعیت هلال‌احمر به محل اعزام شدند‎.
در  بررسی‌های اولیه مشخص شد که یک تیم هفت نفره کوهنوردی در کوه‌های واریان درحال کوهپیمایی ‏بودند که یکی از این افراد زیر بهمن و برف مدفون شد‎.
بلافاصله عملیات جست‌وجو با  کمک کوهنوردان از ظهر شنبه  آغاز شد، اما به دلیل تاریکی شب ادامه جست‌وجو ‏به صبح یکشنبه موکول شد که با همکاری هلال‌احمر، همراهان او و مدیریت بحران فرمانداری کرج جسد کشف و با بالگرد اورژانس منتقل شد‎.


پایان کلاهبرداری‌های یک متهم در یزد
کلاهبرداری که یک واحد مسکونی را به ۹۱نفر فروخته بود دستگیر شد. در پی دریافت یک پرونده ‏کلاهبرداری از دادسرای عمومی و انقلاب یزد، پیگیری موضوع در دستورکار ماموران پلیس اطلاعات و امنیت ‏عمومی استان قرار گرفت‎.
‏ در تحقیقات اولیه مشخص شد که او به صورت قولنامه‌ای چند واحد آپارتمان مسکونی درحال ساخت را ‏همزمان به ۹۱نفر فروخته و متواری شده است.
مخفیگاه متهم در استان تهران شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و پس از انتقال به استان یزد ‏تحویل مراجع قضائی شد.


دستگیری اعضای باند توزیع تراول‌های جعلی ‏
اعضای باند توزیع اسکناس‌های جعلی به همراه ۳۶ عدد تراول چک ۵۰ هزارتومانی تقلبی  در کرج به آخر ‏خط رسیدند‎.
ماموران کلانتری ۲۲مهرشهر چند جوان را در ساختمانی نیمه‌کاره در منطقه مهرشهرکرج دستگیر کردند که با کشف مقداری اقلام سرقتی و تعداد ۳۶ عدد تراول چک ۵۰‌هزار تومانی جعلی از آنها، بررسی موضوع در ‏دستورکار پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.
‎ ‎در تحقیقات اولیه کارآگاهان مشخص شد افراد دستگیر شده به تازگی از یکی از استان‌های غربی کشور به ‏منظور فروش اسکناس‌های تقلبی به استان البرز مهاجرت کرده‌اند‎.
‎ ‎متهمان در ابتدا از تقلبی بودن تراول چک‌ها اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند، اما پس از مواجهه با مستندات ‏پلیس به ناچار  اعتراف و به فروش ۵۷ عدد اسکناس ۵۰‌هزار تومانی تقلبی اقرار کردند.
‎ ‎شهروندان در صورت مواجهه با افرادی که قصد دادن پول‌های تقلبی را به آنها دارند، بلافاصله موضوع را از ‏طریق شماره تلفن ۱۱۰ به ماموران اطلاع دهند.‏


خواستگار کلاهبردار دستگیر شد
خواستگار تبهکار که خود را مأمور نظامی معرفی کرده بود، ۲‌میلیارد ریال کلاهبرداری کرد.
در پی شکایت زنی مبنی بر ‏اینکه شخصی نظامی با نشان دادن مدارک هویتی به خواستگاری او رفته و پس از جلب اعتمادش مبلغ ۲‌میلیارد ریال از او ‏گرفته تا برای زندگی مشترک‌شان سرمایه‌گذاری کند و پس از گرفتن وجه متواری شده است؛ بلافاصله موضوع در دستور کار ‏مأموران کلانتری ۱۱ شهرستان دورود قرار گرفت‎. با تحقیقات به عمل آمده، متهم که خود را به نام شخص دیگری معرفی کرده بود ‏شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه در محل سکونتش دستگیر شد. همچنین در منزل متهم چندعکس با لباس ‏نظامی و حکم مأموریت جعلی کشف شد.
متهم به جرم خود اعتراف کرد و همراه پرونده به مراجع ذی‌صلاح معرفی شد.‏

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/180866/ذره‌بین