شماره ۱۸۹۲ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۳۰ دي
صفحه را ببند
چگونه جلوی مهاجرت ورزشکارها را بگیریم؟

با توجه به مهاجرت برخی از ورزشکارها به خارج از کشور امروز در شهرونگ ورزشی دو راهکار خیلی کوچیک و جمع‌‌وجور ارایه می‌دهیم تا بتوانیم این مهاجرت‌ها را به حداقل برسانیم.
یک: با ورزشکار مذکور صحبت کنیم و بگوییم که اون بیرون هیچ خبری نیست. برای نمونه هم می‌توان حدود ۲۰۰ ترانه از خوانندگانی که از کشور خارج شده‌اند و الان بلانسبت مثل چی پشیمان هستند و هی به یاد وطن ترانه می‌خوانند آورد. به او بگوییم که آنها لااقل می‌توانند آهنگ بخوانند و خودشان را خالی کنند، تو وقتی دلتنگ شدی می‌خواهی چه‌کار کنی؟ حتما می‌خواهی بروی وسط خیابان و یه خم ملت را به دو خم تبدیل کنی؟ یا لنگت را تا گردن طرف بیاوری بالا و یک ضربه سه امتیازی حواله‌اش کنی؛ پس بهتر است برای پیشگیری از دل‌تنگی احتمالی هیچ‌جا نروی.
دو: باید به ورزشکار مذکور فهماند که هیچ‌جا خانه‌ خود آدم نمی‌شود. برای درک بهتر این موضوع هم بهتر است او را چند روزی در خانه یک نفر دیگر نگه ‌داریم و بهش بگوییم که فرض کن اینجا خارج است و خانه خودت داخل، حالا به ‌نظرت کدام بهتر است؟ فقط حواس‌تان باشد که آن خانه از خانه خودش بهتر نباشد و امکانات بیشتری نداشته باشد؛ مثلا خانه خودش یک اتاق زیرپله‌ای نباشد و خانه‌ای که او را بردید پانصد متر زیربنا و ماساژور حرفه‌ای داشته باشد؛ چون او نه‌تنها انگیزه‌اش را برای رفتن از دست نمی‌دهد، بلکه با سرعت بیشتری از کشور خارج می‌شود.


تعداد بازدید :  277