شماره ۱۸۵۰ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۱ آذر
صفحه را ببند
وقتی می‌خواهیم خون اهدا کنیم ‏

بهتر است چند روز قبل از اهدای خون، موادغذایی غنی از آهن را مصرف کنید، مثل گوشت قرمز، ماهی، مرغ، حبوبات، غلات و ‏اسفناج‎. شب قبل از اهدای خون استراحت کافی داشته باشید و خوب بخوابید. خواب کافی موجب کاهش سموم بدن می‌شود و ‏خون را برای اهداکردن سالم‌تر می‌کند‎. چندساعت قبل از اهدای خون، به مقدار کافی آب بنوشید تا خون شما رقیق شود.‏‎ ‎قبل از ‏اهدای خون غذاهای سالم میل کنید و غذاهای سرخ‌کرده و چرب نخورید‎. اگر اهداکننده دایمی خون هستید، ‏همیشه کارت مخصوص اهدای خون خود را همراه داشته باشید. اگر برای نخستین‌بار است که اقدام به اهدای خون خود می‌کنید، ‏حتما کارت شناسایی، همراه خود داشته باشید، چراکه مراکز سازمان انتقال خون از پذیرش افراد بدون کارت شناسایی خودداری ‏می‌کند‎.‎‏ پس از‎ ‎اهدای خون،‎ ‎از رژیم غذایی غنی از آهن و موادغذایی تازه استفاده کنید تا مواد از دست‌رفته بدن‌تان ‏جبران شود. در نهایت‎ ‎پس از اهدای خون ارتباط‌تان را با مرکز انتقال خون قطع نکنید تا اهدای مستمری داشته باشید.‏

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهد شد.

تعداد بازدید :  88