شماره ۴۴۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۰ آذر
صفحه را ببند
... افزایش دما در نیمه شمالی

بررسی نقشه‌های پیش‌یابی بیانگر این است که از بعد از ظهر امروز با نفوذ سامانه بارشی از شمال غرب و غرب کشور، بارش‌ برف و باران و وزش باد در این مناطق آغاز می‌شود و به تدریج از روز سه شنبه این هفته سواحل دریای خزر، برخی مناطق دامنه‌های جنوبی البرز و سپس شمال شرق کشور را در بر می‌گیرد. بر اساس اعلام سازمان هوا‌شناسی کشور طی ۲ روز آینده دمای هوا در سواحل شمالی کشور افزایش یافته و در سواحل مرکزی و جزایر خلیج فارس و تنگه هرمز نیز افزایش ابر و بارش پراکنده یا رعد و برق دور از انتظار نیست. در سایر مناطق کشور جو آرام حاکم خواهد بود. همچنین طی ۲ روز آینده برخی از مناطق سواحل غربی خزر و استان اردبیل با وزش باد شدید جنوبی همراه خواهند بود و خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای خزر نیز مواج می‌شوند.
کمینه و بیشینه هوای تهران امروز به ۲ تا ۱۱ درجه بالای صفر می‌رسد و نقشه‌های هوا‌شناسی نشان می‌دهند، آسمان تهران در این روز کمی ابری همراه با وزش باد و در اواخر وقت همراه با بارش‌های پراکنده خواهد بود. طبق داده‌های نقشه‌های پیش‌یابی، کمینه و بیشینه هوای تهران روز سه شنبه آینده بین ۴ تا ۱۱ درجه بالای صفر خواهد بود و آسمان پایتخت در این روز نیمه ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
در شبانه‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای ۲۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای منفی ۱۰ درجه سانتیگراد خنک‌ترین شهرهای کشور طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. طی روز‌های گذشته استان‌های اردبیل و چهارمحال‌وبختیاری، خنک‌ترین و استان‌های هرمزگان و‌ خوزستان گرم‌ترین استان‌های ایران بوده‌اند.


تعداد بازدید :  359