... افزایش دما در نیمه شمالی
 

 

بررسی نقشه‌های پیش‌یابی بیانگر این است که از بعد از ظهر امروز با نفوذ سامانه بارشی از شمال غرب و غرب کشور، بارش‌ برف و باران و وزش باد در این مناطق آغاز می‌شود و به تدریج از روز سه شنبه این هفته سواحل دریای خزر، برخی مناطق دامنه‌های جنوبی البرز و سپس شمال شرق کشور را در بر می‌گیرد. بر اساس اعلام سازمان هوا‌شناسی کشور طی ۲ روز آینده دمای هوا در سواحل شمالی کشور افزایش یافته و در سواحل مرکزی و جزایر خلیج فارس و تنگه هرمز نیز افزایش ابر و بارش پراکنده یا رعد و برق دور از انتظار نیست. در سایر مناطق کشور جو آرام حاکم خواهد بود. همچنین طی ۲ روز آینده برخی از مناطق سواحل غربی خزر و استان اردبیل با وزش باد شدید جنوبی همراه خواهند بود و خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای خزر نیز مواج می‌شوند.
کمینه و بیشینه هوای تهران امروز به ۲ تا ۱۱ درجه بالای صفر می‌رسد و نقشه‌های هوا‌شناسی نشان می‌دهند، آسمان تهران در این روز کمی ابری همراه با وزش باد و در اواخر وقت همراه با بارش‌های پراکنده خواهد بود. طبق داده‌های نقشه‌های پیش‌یابی، کمینه و بیشینه هوای تهران روز سه شنبه آینده بین ۴ تا ۱۱ درجه بالای صفر خواهد بود و آسمان پایتخت در این روز نیمه ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
در شبانه‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای ۲۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای منفی ۱۰ درجه سانتیگراد خنک‌ترین شهرهای کشور طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. طی روز‌های گذشته استان‌های اردبیل و چهارمحال‌وبختیاری، خنک‌ترین و استان‌های هرمزگان و‌ خوزستان گرم‌ترین استان‌های ایران بوده‌اند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/14936/-افزایش-دما-در-نیمه-شمالی