شماره ۳۲۷۵ | ۱۴۰۳ دوشنبه ۸ بهمن
صفحه را ببند
سازش در ۲۲ درصد از درخواست های «طلاق توافقی» در سامانه «تصمیم»

حسینی، رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه این سازمان همچنین مهمترین سازمان تولید کننده داده‌های اجتماعی است، افزود: سامانه‌های سراج، رصد آسیب‌های اجتماعی، سامانه ۱۲۳ فوریت‌های اجتماعی و سامانه مثبت زندگی و سایر سامانه‌ها، یافته‌های به روز از بطن جامعه را به شکل زنده و پویا دارا هستند. این یافته‌ها سرمایه‌های بزرگ ملی هستند که تحلیل و داده کاویهای علمی بهترین عامل برای تصمیم گیری‌های علمی و دانش بنیان است. وی تشریح کرد: به عنوان مثال سامانه ۱۲۳ از اول امسال تا کنون نزدیک به ۲۷۲ هزار تماس مبتنی بر مداخلات حرفه‌ای را به ثبت رسانده است. یا خط تلفن مشاوره‌ای ۱۴۸۰ سالانه نزدیک بر دو میلیون و ۴۰۰ هزار تلفن دارد که یک میلیون و ۷۰۰ هزار آن به مداخلات حرفه‌ای منجر می‌شود. یا در سامانه تصمیم سالانه ۱۸۶ هزار زوج در پایگاه درخواست خود را ثبت کرده است که با مداخلات حرفه‌ای نزدیک به ۲۲ درصد متقاضیان طلاق توافقی به سازش منجر شده است. سامانه فعالیت‌های ارتقایی روانشناختی و مشاوره با ۳ هزار و ۳۰۰ مرکز مشاوره نیز خدمات مشاوره‌ای در عرصه‌های گوناگون ارائه می کند که در سامانه ثبت می شود.
همچنین حسینی به سیاست‌های تحول آفرین سازمان بهزیستی که توانمندسازی، فرصت آفرین، پیشگیرانه بودن، دانش بنیان، محله محور
خانواده گرا، ادغام گرایانه و فراگیر سازانه، تمرکز زدایانه، اجتماعی سازانه، مشارکت جویانه و عدالت گرایانه است، اشاره کرد.


تعداد بازدید :  41