شماره ۳۲۶۸ | ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ دي
صفحه را ببند
اختلاف‌نظر در تاثیر قطعی معدل ناشی از فقدان نظام حکمرانی در آموزش و پرورش است

 حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه باید بنیان‌های تعلیم و تربیت، اهداف، اصول و روش‌های تعلیم و تربیت مشخص شود، گفت:«اختلاف‌نظر در تاثیر قطعی معدل در کنکور به علت نداشتن نظام حکمرانی در آموزش و پرورش است.»  حجت‌الاسلام خسروپناه ادامه داد:«یک وزیر می‌گوید اگر تاثیر قطعی معدل انجام نشود، نظام آموزش و پرورش ویران می‌شود و وزیر دیگر می‌گوید اگر اجرا شود، ویران می‌شود علت این موضوع نداشتن نظام حکمرانی در نظام آموزشی است.»  او بیان کرد:«این اختلاف‌ها ناشی از آن است که پیامدها به نظام آموزشی جریان می‌دهد در حالی‌که نظام حکمرانی نباید تحت‌تاثیر پیامدها باشد.»  دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه خلأ امروز تعلیم و تربیت فقدان یک الگوی حکمرانی حکمی است، افزود:«این فرآیندی است که با مشارکت حداکثری ذینفعان یعنی معلمان، دانش آموزان و خانواده‌ها انجام می‌شود. این حکمرانی پنج اصل از جمله سیاست گذاری، تنظیم گری، راهبری، تصدی گری، نظارت و ارزیابی دارد.»  دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: «قوام حکمرانی در مشارکت حداکثری ذی‌نفعان در تصمیم‌گیری است.» 


تعداد بازدید :  43