در مراسم رونمایی از تابلوی نقاشی سهلتهای «انصارالله» به روایت عبدالحمید قدیریان در تماشاخانه مهر حوزه هنری وجوه قابل اعتنای این تابلو مورد تاکید و اشاره قرار گرفت.
در این مراسم که با حضور رئیس فرهنگستان هنر، رئیس حوزه هنری و جمعی دیگر از مدیران و هنرمندان و علاقهمندان هنر حضور داشتند؛ مجید شاهحسینی رئیس فرهنگستان هنر با تاکید بر وجوه قابل اعتنای تابلوی «انصارالله» گفت: «هر چه به ظهور نزدیکتر میشویم، منطق جهان بر ریل تاریخ مقدس خواهد بود. تاریخی که حقیقیترین تاریخ قلمداد میشود، هیچ تحریفی هم نیست، هنرمندان متصل که منطق روایتشان قرآنی است و هنرشان با قرآن تنظیم شده، نگاهی عمیق و لطیف پیدا می کنند. عبدالحمید قدیریان نیز سالهاست در این ریل، دست به آفرینش هنری زده است».
در ادامه؛ عبدالحمید قدیریان نیز پس از رونمایی از تابلوی نقاشی «انصارالله» گفت: «ما بچههای نسل انقلاب بودیم و امام خمینی (ره) و واقعه طبس را دیدیم اما ما به راحتی از طبسها گذشتیم. ما در حال حرکت به سمت ظهور هستیم و این ظهور جنس دنیوی ندارد و نکتهای که وجود دارد این است که این جنس با رفتارهای دنیوی ما چطور تطبیق پیدا میکند و خدا چطور برنامهریزی کرده که ظهور را درک کنیم».
به گفته این هنرمند؛ «نقاشی، توفیقی برای من ایجاد کرد که مجرای بسیار خوبی برای سیر مفاهیم است و نقاش مجبور به زیست در مفهوم است. متاسفانه در تعالیمی که به ما دادند مفاهیم یکسری رنگهای بیشکل است اما دارای فرمهای شیرین هستند. من تلاش کردم از مجرای نقاشی این سیر را بفهمم و ترسیم کنم. البته وقتی متوجه شدم که نقاشی را عموماً یهود در بحثهای تکنیکی و تاریخ هنر طراحی کرده است، تصمیم گرفتم نقاش نباشم و پژوهش کنم؛ بنابراین برای من مفهوم مهم است و این توقع، مخاطب را کنار میزند». قدیریان با اشاره به قتلعام ۵۰ هزار نفر فلسطینی و لبنانی؛ درباره مجموعه آثارش گفت: «در نمایشگاههای «آسمان حسین» و «همپای نور»، سیری از حرکتی که نور و بهرهگیری از نور را روایت میکرد، مطرح کردم که رسماً از نگاه قرآن، جنگ با اسرائیل بود. این نگاه باید فضاسازی فرهنگی شود که همین شناخت نور را رقم بزند. الان در این مسیر، تلاش دارم با این نگاه جلو بروم تا مشخص شود چگونه شبیه به یاران ظهور میشویم. در واقع نگاهمان باید فراتر از نگاه قومی باشد، چراکه ما با فرهنگ یهود در جنگیم. همچنان که ما ضربات بسیاری از مسلمانانی خوردیم که تحت تاثیر فرهنگ یهود بودند. بنابراین باید به فضای گام اول انقلاب برگردیم که حب اهل بیت حاکم بود و همین حب اهل بیت سبب شد سربازان رشادت بیافرینند».