محققان دریافتهاند استفاده منظم از صفحه نمایشها توسط والدین و کودکان با بدتر شدن مهارتهای زبانی در کودکان ارتباط دارد. در عصر دیجیتال امروزی، صفحه نمایشها همه جا هستند. از تلفنهای هوشمند گرفته تا تبلتها، تلویزیونها تا کنسولهای بازی و کودکان با چشمانشان به این صفحههای درخشان چندین ساعت در روز خیره میشوند. متأسفانه مطالعه فوق نشان میدهد که این کار، توانایی آنها در برقراری ارتباط با دیگران را از بین میبرد. این مطالعه بر خانوادههایی با کودکان بین 2.5 تا 4 سال متمرکز بود. یافتهها نشان میدهد که مجموع بالای زمان استفاده از صفحه نمایش برای کودکان باعث ایجاد واژگان و مهارتهای دستورزبانی ضعیفتر میشود. در واقع، هیچ یک از فعالیتهای مبتنی بر صفحه نمایش که کودکان یا والدین در آن شرکت میکنند، تأثیر مثبتی بر مهارتهای زبانی نداشت.
یکی از قابل توجهترین یافتهها تاثیر بازیهای ویدیویی بود. انجام بازیهای ویدیویی ارتباط منفی با مهارتهای زبانی کودکان داشت، صرفنظر از اینکه کودک، مادر یا پدر بازی را انجام میدهند. این نشان میدهد که نوع استفاده از صفحه نمایش به اندازه مدت زمان خیره شدن به آن اهمیت دارد. این یافتهها بر اهمیت در نظر گرفتن عادات استفاده از صفحه نمایش کل خانواده هنگام پرداختن به رشد زبان کودک تأکید دارد. این فقط به معنای محدود کردن زمان استفاده از صفحه نمایش توسط کودک نیست و الگوهای استفاده از صفحه نمایش والدین نیز نقش مهمی دارد. این مطالعه نشان میدهد که استفاده بیش از حد از صفحه نمایشها ممکن است فرصتهای ارزشمند یادگیری زبان را از بین ببرد.