شماره ۳۱۳۵ | ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۴ مرداد
صفحه را ببند
وزیر اقتصاد نوید داد
امسال رشد اقتصادی بالاتر از ۵.۵ درصد می‌شود

[شهروند] سید احسان خاندوزی،  وزیر اقتصاد، در مورد شاخص‌های اقتصاد کلان در دولت سیزدهم، گفت: با توجه به مجموعه شاخص‌های اقتصادی، شاهد عبور اقتصاد ایران از رکود هستیم. ضمن اینکه با زمینه فراهم‌شده و قراردادهای منعقدشده، شرایط بهتری برای ادامه مسیر فراهم شده است. براین اساس، امیدواریم برای سال جاری شاهد رشد اقتصادی بالاتر از 5.5 درصد باشیم. برخی سرمایه‌گذاری‌های خارجی در حوزه انرژی در سال جاری آغاز خواهد شد و قراردادهای تجاری نیز در دستور کار است. به مانند بانک جهانی امیدوار هستیم با تلاش‌های دولت بعد روند فعلی تداوم پیدا کنند.
به نقل از تسنیم، خاندوزی با اشاره به تجربه سه سال گذشته گفت: نباید مدیران را اتوبوسی تغییر دهیم، بلکه تغییر باید مبتنی بر این باشد که چه کسانی می‌توانند برای حل مشکل کشور راهگشا باشند. باید رفت و آمد بین پژوهشکده‌ها با مراکز سیاست‌گذاری محقق شود. شاید بشود رفع تکلیف کرد و قراردادی با دانشگاه بست، اما عایدی ماندگار و بلندمتی ندارد.
به گفته خاندوزی، اگر نرخ مالیات را کم کردیم، اما وصولی‌ها بالا رفته و طرح‌های تحولی در خزانه‌داری کشور محقق شده، و همین‌طور بیشترین میزان افزایش سرمایه‌گذاری واقعی رقم خورده و دیگر موضوعات مثبت، ناشی از پیوند پژوهش و اجرا است.
وی تصریح کرد: اگر کشور به فکر اصلاح ایده‌ها و انگیزه‌های فراتر از کارمندی برود نقش سایر عوامل کمرنگ می‌شود.تا قبل از ۱۴۰۰ گروهی بودند که می‌خواستند به منویات و پیام نانوشته بدخواهان بیرون از کشور، صورت رسمی بدهند و می‌گفتند اگر اینگونه نشود ضعیف می‌شویم. دولت شهید رئیسی نشان داد می‌شود در فضای بین‌المللی ظرفیت‌های جدید پیدا کرد. این ظرفیت‌سازی را نیز با تحرکی در داخل پیوند زد که مجموعا کمک کرد نرخ رشد اقتصادی به سطح بلندمدت برگشت.


تعداد بازدید :  98