شماره ۳۱۲۶ | ۱۴۰۳ سه شنبه ۲ مرداد
صفحه را ببند
نکات کاربردی حقوقی که لازم است همه از آن‌ها آگاه باشند

همه شهروندان لازم است سطح آگاهی‌های حقوقی خود را افزایش بدهند. این امر موجب تحقق و ارتقاء اصل حاکمیت قانون در جامعه، ارتقاء سطح سواد حقوقی افراد، کاهش مراجعات مردم به نهادهای قضایی و شبه‌قضایی، همچنین فرهنگسازی و آمادگی عموم برای تبعیت از قانون خواهد شد.

هزینه شارژ آپارتمان خالی
مالک آپارتمان در صورت عدم سکونت در آپارتمان بهتر است این موضوع را در مجمع عمومی مالکان ساختمان مطرح کند تا با توافق از پرداخت بخشی از هزینه‌ها معاف شود. عدم انجام این کار ممکن است مالک آپارتمان را درگیر مشکلاتی از جمله پرداخت هزینه قبض آب و گاز مشترک کند.

امضاء ضامن پشت چک
اگر به کسی که از او چک دریافت می‌کنید اطمینان ندارید، بخواهید یک یا دو نفر ضامن پشت چک را برای ضمانت پرداخت چک در زمان تعیین شده امضاء کنند. به این ترتیب اگر حساب صادرکننده موجودی نداشته باشد، برای گرفتن وجه چک به ضامن‌ها هم می‌توانید رجوع کنید. همچنین علیه ضامن‌ها نیز می‌توانید دعوی طرح کنید.

مجازات «شایعه پراکنی»
شایعه پراکنی به قصد وارد کردن ضرر مادی و معنوی به اشخاص و همچنین ناراحت و نگران کردن افکار عموم مردم، مجازات حبس تا دو سال یا جزای نقدی یا هر دو مجازات را در پی خواهد شد. همچنین در صورت امکان، اعاده حیثیت (بازگرداندن آبرو) نیز باید به وسیله اقداماتی از قبیل عذرخواهی و درج حکم در روزنامه انجام شود.


تعداد بازدید :  61