شماره ۳۱۲۴ | ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۱ تير
صفحه را ببند
از تغییر قانون تا فعالیت‌های سرخابی‌ها در نقل و انتقالات تابستانی
جذب و فسخ!

[شهروند] بازار داغ نقل و انتقالات تابستانی پیش از شروع لیگ بیست‌وچهارم کماکان ادامه دارد و تیم‌ها در تلاش هستند که با جذب ستاره‌های بزرگ، در رقابت با رقیبان پیروز شوند، اما رئیس فدراسیون فوتبال با تصویب دو تغییر مهم در قانون نقل و انتقالات بازیکنان، تأثیر بزرگی در ادامه روند جابه‌جایی بازیکنان ایجاد کرد.

سهمیه بازیکن خارجی زیاد و قانون قرارداد یک‌ساله اصلاح شد!
نشست کارگروه نقل و انتقالات لیگ برتر با حضور مهدی تاج، ریاست فدراسیون، برگزار شد. در این نشست تأیید شد سهمیه بازیکنان خارجی به ۱+۵ افزایش یافته و نفرات خارجی باید ۶۰ درصد کل مسابقات را به زمین بروند نه ۶۰ درصد دقایق بازی‌. همچنین مصوب شد به جای بازیکنان بالای ۳۰ سال قرارداد بازیکنان بالای ۳۵ ساله یک‌ساله تمدید شود. این دو قانون که سال گذشته به تصویب رسیده بود؛ مشکلات زیادی برای تیم‌ها ایجاد کرده بود، اما نکته قابل تامل این است که چرا این دو تغییر مهم پیش از آغاز فصل نقل و انتقالاتی عنوان نشد و حالا که تیم‌ها بیشتر فعالیت‌های خود را براساس قانون پیشین به انجام رسانده‌اند؛ شاهد چنین تغییر قوانینی هستیم!

استقلال جذب می‌کند پرسپولیس فسخ!
استقلالی‌ها در ادامه خریدهای تابستانی خود، اقدام به جذب بازیکن جدیدی کرده‌اند. علیرضا کوشکی که پس از درخشش در پیکان توانست برای خود نامی در فوتبال ایران دست و پا کند، در ادامه راهی فولاد شد و سپس به گل‌گهر پیوست و اکنون نیز با عقد قراردادی دو ساله، به جمع شاگردان نکونام اضافه شده است.
درخشش کوشکی در پیکان باعث شد تا جواد نکونام طی زمان حضور در فولاد، اقدام به جذب این بازیکن جوان کند. کوشکی که با خوزستانی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا نیز به میدان رفت، نتوانست درخششی را که در پیکان داشت تکرار کند و با جدایی نکونام از این تیم، او نیز تصمیم گرفت تا مسیر فوتبالی خود را تغییر دهد و راهی گل‌گهر شود. نکونام که برای تقویت ترکیب تیم خود به سراغ بازیکنان شناخته شده رفته، برای جذب کوشکی درخواست خود را تحویل مدیران باشگاه داد و پس از فسخ قرارداد این بازیکن با گل‌گهر، او را به خدمت گرفتند.
اما برخلاف استقلال، پرسپولیس بعد از جذب سه ستاره یعنی فرشاد احمدزاده، علی علیپور و ایوب العملود، هنوز موفق به جذب بازیکن دیگری نشده است. در این بین البته سرخپوشان بعد از دست دادن مهدی ترابی، علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر و علی نعمتی، حالا احتمالا عبدالکریم حسن را هم با یک توافق میلیون دلاری به یکی از تیم‌های قطری واگذار خواهند کرد!

 


تعداد بازدید :  59