شماره ۳۱۱۸ | ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۱ تير
صفحه را ببند
قانون جذاب فدراسیون برای تیم‌های مدعی
تیم زنان نداشته باشید به آسیا نمی‌روید!
«شهروند» الزام جدید فدراسیون فوتبال مبنی بر تشکیل تیم‌های زنان و روند تیم‌های مدعی برای تحقق این قانون را مورد بررسی قرار داده است

[شهروند] در یک ماه اخیر ماجرای تیمداری باشگاه‌های لیگ برتری در فوتبال زنان به نقطه اوج خود رسیده است. این درحالی است که زمزمه‌های این موضوع در سه/چهار فصل اخیر وجود داشت اما حالا کمیته مجوز حرفه‌ای با الزام یک قانون جدید و همچنین تصویب آن توسط هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال، موجب شده تا دختران علاقمند به فوتبال، منتظر آغاز یک فصل متفاوت باشند. در ادامه این گزارش، الزامات تیم داری را در قانون ذکرشده را مورد بررسی قرار دادیم و از روند فعالیت باشگاه‌ها در مسیر رعایت این قانون پرده برداشتیم که در ادامه خواهید خواند:

رسمی و قطعی: برای حضور در آسیا باید تیم زنان داشته باشید
حدود یک ماه قبل بود که کمیته مجوز حرفه‌ای با تعیین دستورالعمل جدید رسما اعلام کرد که برای اعطای مجوز حرفه‌ای به باشگاه‌ها، آنها باید تیم زنان خود را تشکیل دهند. در همین هفته گذشته بار دیگر مصطفی زارعی به عنوان مدیر این کمیته تاکید و تائید کرد که اگر باشگاه‌ها تیم زنان خود را تشکیل ندهند؛ قطعا از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته خواهند شد. بدین ترتیب حالا حداقل تیم‌های مدعی مثل استقلال، پرسپولیس، تراکتور، گل‌گهر و ... باید به دنبال تشکیل تیم زنان خود باشند تا در صورت کسب سهمیه آسیایی، منعی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا نداشته باشند. در این میان البته سپاهان و ملوان سال‌هاست که به طور مستمر در لیگ برتر زنان تیم دارند و مشکلی از این بابت آنها را تهدید نمی‌کند.

تراکتور: جلوتر از همه مدعیان با تشکیل کارگروه زنان
در میان تیم‌های مدعی لیگ برتر، تراکتور با مدیرعاملی زنوزی، زودتر از سایر باشگاه‌ها برای تشکیل تیم زنان خود پیشقدم شده است. این درحالی است که تراکتوری‌ها در روزهای اخیر حضور پررنگی در بازار نقل و انتقالات هم داشته و حتی از دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی جدید خود رونمایی کردند، اما فعالیت در لیگ مردان باعث نشده که آنها از تشکیل تیم زنان خود غافل بمانند و با تشکیل یک کارگروه می‌خواهند تیم زنان خود را برای لیگ آتی راهی رقابت‌های لیگ برتر زنان کنند.
پرسپولیس: اول تیم مردان و بعد تیم زنان
پرسپولیس هم ازجمله تیم‌هایی است که تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده اما درویش و بادامکی همه چیز را به بعد از آغاز تمرینات تیم مردان این باشگاه که شنبه خواهد بود؛ موکول کرده‌اند. در هر صورت پرسپولیس هم به عنوان تیم مدعی در مسیر قهرمانی لیگ برتر، تشکیل تیم زنان را در اولویت‌های خود قرار داده و به زودی برای خرید امتیاز لیگ برتری اقدام خواهد کرد.

استقلال: همه چیز روی هوا، تیم مردان در اولویت است!
اما در باشگاه استقلال اخبار خوبی در این خصوص به گوش نمی‌رسد. درحالی که تمرینات تیم مردان این باشگاه تنها با حضور 9 بازیکن پیگیری می‌شود و البته از این 9 بازیکن، چهار بازیکن وارد چمن نشدند؛ این باشگاه هیچ اقدامی برای تشکیل تیم زنان خود انجام نداده است. آبی‌ها در روزهای اخیر درگیر مشکلات مالی و نقل و انتقالاتی هستند و فعلا قدمی در راه راه‌اندازی تیم زنان استقلال برداشته نشده است.


تعداد بازدید :  191