شماره ۳۱۱۸ | ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۱ تير
صفحه را ببند
جوان‌ترین المپین تاریخ‌ ایران در گفت‌وگو با «شهروند»:
طلای المپیک پاریس را می‌خواهم
فرقی میان رقبا وجود ندارد و شرایط به هیچ عنوان شوخی‌بردار نیست

[امیرعلی عوض‌پور] محمد بیرانوند، جوان‌ترین المپین تاریخ کشورمان در رقابت‌های المپیک که این دوره از مسابقات در رشته تیراندازی پا به میدان می‌گذارد، درخصوص آخرین شرایط خود پیش از شروع المپیک پاریس گفت: «شرایط‌مان برای آمادگی در مسابقات المپیک خوب است و داریم تمرینات خود را پیگیری می‌کنیم. مهم‌ترین هدف من در المپیک، کسب مدال است و این را در خودم می‌بینم در مسابقات المپیک مدال‌آوری کنم و ان‌شاءالله با کمک خدا و دعای خیر مردم بتوانم مدال طلای بازی‌ها را به‌دست بیاورم.»
کاروان ایران در رقابت‌های المپیک 2024پاریس یک چهره ویژه دارد؛ محمد بیرانوند 15ساله که در رشته تیراندازی فعالیت می‌کند، با کسب سهمیه المپیک، موفق شد جوان‌ترین المپین تاریخ ایران در مسابقات المپیک لقب بگیرد. ماجرای بیرانوند از جایی آغاز شد که این نوجوان ۱۵ ساله کشورمان در فینال مسابقات اهداف پروازی قهرمانی آسیا که به میزبانی کویت برگزار شد، با عملکردی فوق‌العاده به مدال طلای این رقابت‌ها دست یافت و برای نخستین بار در تاریخ، رشته تراپ ایران را به کسب سهمیه المپیک رساند.
بعد از این دستاورد شیرین، فدراسیون جهانی تیراندازی در گزارشی به تاریخ‌سازی «محمد بیرانوند» در مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک پرداخت و ضمن تمجید از او درباره جزئیات کسب این مدال در رقابتی دراماتیک نوشت: «این نوجوان درحالی‌که سلاحش را به سمت آسمان بلند کرده بود، اشک می‌ریخت.»
همچنین با اعلام فدراسیون جهانی تیراندازی و مشخص شدن لیست تیراندازان حاضر در المپیک، محمد بیرانوند، جوان‌ترین تیرانداز المپیک پاریس است و مجموع این اتفاقات، حضور این المپین آینده‌دار کشورمان را خاص و ویژه می‌کند.محمد بیرانوند در گفت‌وگویی که با «شهروند» داشت، درخصوص آخرین شرایط خود پیش از آغاز مسابقات المپیک، صحبت‌های مختلفی به میان آورد. بیرانوند شرایط خود را در المپیک مطلوب می‌بیند و امیدوار است با کمک خدا و دعای مردم بتواند خوش‌رنگ‌ترین مدال مسابقات المپیک را به‌دست بیاورد. او همچنین از مسئولان ورزش کشور درخواست کرد تا قیمت فشنگ‌ها مقداری کمتر درنظر گرفته شود تا ظرفیت برای پیشرفت این رشته ورزشی هموارتر شود.

صحبت‌های محمد بیرانوند را با «شهروند» می‌خوانید
اردوها و تمرینات به چه شکل پیش می‌رود؟ شرایط آماده‌سازی‌ات برای المپیک رضایت‌بخش است؟
خدا را شکر شرایط‌مان برای آمادگی در مسابقات المپیک خوب است و تمرینات خود را پیگیری می‌کنیم. من به‌خودم امیدوار هستم و ان‌شاءالله به کمک خدا و دعای خیر مردم، بتوانم خوش‌رنگ‌ترین مدال را کسب کنم.

 اصلی‌ترین رقبای تو در مسابقات چه کشورهایی هستند؟
المپیک مثل مسابقات آسیایی و جهانی نیست و در المپیک، همه قهرمان و رقبای جدی‌ای هستند و شرایط به هیچ عنوان شوخی‌بردار نیست. با وجود این شرایط، ما با کمک خدا، تمام تلاش خود را می‌کنیم از همه رقبا بهتر باشیم.

در المپیک بازهم به فکر رکوردشکنی هستی؟
بله. من در المپیک باید سعی کنم رکوردهای خودم را ارتقا دهم تا در این رقابت‌ها عملکرد خوبی داشته باشم. من در مسابقات قهرمانی آسیا در کویت امتیاز 121و در مسابقات قهرمانی آسیا در کره‌جنوبی امتیاز 109را ثبت کردم و امیدوارم در المپیک بتوانم امتیاز 125را به ثبت برسانم.

حس و حالت از اینکه جوان‌ترین ورزشکار ایرانی در تاریخ المپیک هستی چیست؟ آیا فکرش را می‌کردی در این سن به این عنوان دست پیدا کنی؟
خدا را شاکر هستم و این کار خدا بود که توانستم این افتخار را کسب کنم و جوان‌ترین ورزشکار ایرانی در تاریخ المپیک لقب بگیرم.

آیا در المپیک به فکر مدال هستی؟
بله. مهم‌ترین هدف من در المپیک، کسب مدال است و این را در خودم می‌بینم در مسابقات المپیک مدال‌آوری کنم و ان‌شاءالله با کمک خدا و دعای خیر مردم بتوانم مدال طلای بازی‌ها را به‌دست بیاورم.

آینده خودت و تیراندازی را چطور می‌بینی؟
من تا جایی که بتوانم تیر بیندازم، سعی می‌کنم در این رشته ورزشی گام بردارم. خواهشی از مسئولان دارم و می‌خواهم قیمت فشنگ مقداری کاهش یابد تا استعدادهای بیشتری جذب این ورزش کنیم و مدال‌های بیشتری به‌دست بیاوریم.

کلام پایانی؟
از مردم عزیز و ملت شریف ایران یک خواهش دارم که ما را دعا کنند تا در المپیک خوش‌رنگ‌ترین مدال را کسب کنم. امیدوارم مردم حامی ما باشند تا با کمک خدا اتفاقات خوبی در المپیک رقم بخورد.


تعداد بازدید :  169