شماره ۳۱۱۸ | ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۱ تير
صفحه را ببند
رئیس ستاد مرکزی اربعین مطرح کرد
نباید قیمت بلیت هواپیما در ایام اربعین تغییر کند

رئیس ستاد مرکزی اربعین تأکید کرد: قیمت بلیت هواپیما را سازمان هواپیمایی باید اعلام کند و نباید تغییری در قیمت ایام اربعین ایجاد شود.
سید مجید میراحمدی در نشست خبری پس از جلسه ستاد مرکزی اربعین در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوعات مطرح شده در این جلسه گفت: ثبت نام در سامانه سماح را یک هفته زودتر آغاز کردیم و زائران استقبال خوبی از خود نشان دادند. تأکید ما این است که ثبت نام را به تأخیر نیندازند. بنا به درخواست زائران ۳ نوع بیمه در ۳ سطح پیش‌بینی شده است که هرکس منطبق با خواست خود، نوع بیمه را انتخاب کنند.
وی با بیان اینکه برای عبور از مرز ۳ شرط داریم، افزود: اولین شرط، داشتن مدرک قانونی یعنی داشتن گذرنامه رسمی یا زیارتی است که حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد. شرط دوم، ثبت نام در سامانه سماح و سوم، بیمه شدن است. هرکدام از این‌ا نباشد، زائر امکان خروج نخواهد داشت.
پیش‌بینی ۲۰۵ میلیون بطری آب و بیش از ۱ میلیون قالب یخ در طول مسیر پیاده‌روی اربعین
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود هوا از سال گذشته گرم‌تر باشد، تأکید کرد: مدیریت برنامه‌ها در دستور کار جدی قرار دارد. ساخت بیش از ۱۴۵ هزار مترمکعب سایه‌بان، مه‌پاش‌ها و شرایط نیازمندی‌هایی که تحمل گرما را تسهیل می‌کند پیش‌بینی شده است. بیش از ۲۰۵ میلیون بطری آب و بیش از ۱ میلیون قالب یخ و ده‌ها کارخانه تولید یخ نیز پیش‌بینی شده است.
وی با تأکید براینکه به دلیل مشکلات حمل و نقل عمومی که وجود دارد، زائران سفر خود را با وسایل شخصی خودشان انجام دهند، یادآور شد: هرگونه خدمات‌دهی به زائران مانند ارز زیارتی، خدمات بیمه، و تهیه بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس و سایر خدمات، مشروط به ثبت نام در سامانه سماح است.
هزینه اتوبوس تا ۲۵ صفر دو برابر است
میراحمدی در پاسخ به سوأل خبرنگار ایرنا درباره نرخ بلیت هواپیما و اتوبوس خاطرنشان کرد: قیمت بلیت هواپیما را سازمان هواپیمایی باید اعلام کند و نباید تغییری در قیمت ایام اربعین ایجاد شود. اما درمورد سفر با اتوبوس؛ هزینه بلیت تا ۲۵ صفر، دو برابر دریافت می‌شود. هزینه بیمه نیز ۶۰ الی ۷۰ هزار تومانی است که قبلاً اعلام شده بود؛ البته خدمات ۷۵ درصد بیشتر است.
 رئیس ستاد مرکزی اربعین همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایرنا درباره امکان کاپوتاژ گفت: امسال نیز همانند سال قبل، امکان کاپوتاژ نه به خودروی شخصی و نه با اتوبوس از خاک ایران به داخل عراق وجود ندارد.


تعداد بازدید :  169