شماره ۳۱۱۲ | ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۴ تير
صفحه را ببند
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه جلسه هیات دولت:
تابوی کنسرت در پایگاه‌های تاریخی در دولت شهید رئیسی شکسته شد

وزرای دولت سیزدهم پس از برگزاری جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات اصحاب رسانه پاسخ دادند که بخش‌هایی از این اظهارات در ادامه می‌آید.

تابوی کنسرت در پایگاه‌های تاریخی در دولت شهید رئیسی شکسته شد
عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: تابوی کنسرت در پایگاه‌های تاریخی در دولت شهید رئیسی شکسته شد. سال‌ها هنرمندان علاقه‌مند بودند در این فضا کنسرت برپا کنند و ترویج هنر و موسیقی را انجام دهند. این کار با برنامه‌ریزی و هماهنگی دستگاه‌های مختلف و انتخاب دقیق موسیقی مرتبط با فضای فرهنگی و تاریخی ما در حال برگزاری است.

وزیر اقتصاد: رشد نقدینگی به پایین‌ترین میزان ۶۲ سال گذشته رسید
سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز بیان کرد: سه خبر در حوزه وزارت اقتصاد و دارایی عرض می‌کنم. اول اینکه در هفته جاری هیات وزیران اصلاحیه قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ را که بعد از ۱۶ سال نیازمند اصلاح جدی در فقره‌های مهمی در موضوع مربوط به شرکت‌داری دستگاه‌های دولتی، واگذاری و اصلاح برخی از فرایندهای خصوصی‌سازی در کشور و تمام مراحل مربوط به نظارت، اهلیت‌سنجی خریداران و امثال آن بود را مصوب کرد.
وی افزود: خبر دوم اینکه هیات وزیران با نشاندار کردن بخشی از وصولی‌های مالیات کشور به نفع اجرای پروژه‌های عمرانی همان استان موافقت کرد و از یک ماه آینده این امکان در اختیار مودیان مالیاتی بخش‌های مختلف کشور قرار خواهد گرفت که می‌توانند انتخاب کنند بخشی از مالیات پرداختی آنها صرف تکمیل کدام پروژه نیمه‌تمام استان خودشان شود.
خاندوزی تصریح کرد: مصوبه سوم هیأت دولت نیز در هفته جاری مربوط به افزایش حداقل سرمایه شرکت‌های بیمه‌ای است که بعد از چندین سال صورت گرفت. وزیر امور اقتصاد و دارایی بیان کرد: اگر دوره‌های طولانی ۲۵ساله رشد نقدینگی را درنظر بگیریم، به طور متوسط رشد ۲۸ درصد داشتیم. در طول ۶۲ سال نیز به طور متوسط شاهد رشد نقدینگی ۲۵.۷ درصد بوده‌ایم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در نقطه فروردین ۱۴۰۳ و اسفند ۱۴۰۲ در پایین‌ترین رقم رشد نقدینگی ۶۲ ساله قرار داشتیم. یکی از بهترین رشدهای تولید ناخالص داخلی کشور سال ۱۳۹۰ بوده است با این حال سال ۱۴۰۲ پس از ۱۱ سال نرخ جی.دی.پی سرانه به آن سال رسیده است.

زارع‌پور: در مرحله اول انتخابات از ۴۰۰ تیم بسیج برای پایدار ماندن شبکه ارتباطی استفاده کردیم
عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم گفت: با توسعه‌ای که در زیرساخت‌های ارتباطی کشور طی سه سال گذشته انجام شد در مرحله اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، کلیه دستگاه‌های اخذ رای به شبکه متصل شدند.
وی ادامه داد: این عدد در انتخابات مجلس ۹۸.۵ درصد بود. حتی در نقاط صعب‌العبور روستایی نیز شعب به شبکه سراسری متصل بود و احراز هویت ۹۹.۲ درصد واجدان شرایط به صورت برخط انجام شد. برای پایدار ماندن شبکه ارتباطی از یک هفته قبل از انتخابات مرحله اول ۴۰۰ تیم بسیج ماموریت پیدا کردند.
زارع‌پور افزود: در روز رای‌گیری مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری ۲۰ مورد تلاش برای قطع شبکه داشتیم.

سهم ۴۱ درصدی زنان از اشتغال در دولت شهید رئیسی
همچنین انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: ۴۱ درصد از ۲.۶ میلیون شغل ایجاد شده در دولت شهید رئیسی به بانوان اختصاص یافت.
وی با بیان اینکه در دوره مسئولیتم از تشریفاتی، سیاسی و ویترینی بودن معاونت زنان رئیس‌جمهور کاستم، ادامه داد: طی ۲ سال و ۱۰ ماه گذشته موانع ارتقای پست بانوان در دستگاه‌های اجرایی و مداخله در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها را رفع کردیم. شخص رئیس‌جمهور هم تعدادی از بانوان را در شوراهای عالی تصمیم‌گیری منصوب کرد. در این دوره ارتقای پست مشاوران خانم به همترازی معاون وزیر و مدیرکل انجام شد؛ همچنین دستگاه‌های اجرایی ملزم به مشارکت در شوراهای عالی تصمیم‌گیری شدند و از حالت تشریفاتی خارج شدند.
خزعلی در ادامه گفت: شاخص کودک‌همسری در دولت شهید رئیسی کاهش یافت. تعداد ازدواج دختران زیر ۱۵ سال از سال ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۲ به حدود ۳۳ درصد و ازدواج زنان زیر ۱۸ سال نیز ۲۵ درصد کاهش یافت.

پرداخت ۳۸۰۰ میلیارد تومان پاداش صرفه‌جویی به مشترکان گاز
جواد اوجی وزیر نفت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۳۸۰۰ میلیارد تومان پاداش صرفه‌جویی مشترکان گاز است که از روز سه‌شنبه در حال پرداخت است.
وی یادآور شد: ما ۲۵ میلیون مشترک گاز داریم. در محاسبات، براساس آیین‌نامه دولت ۱۷ میلیون مشترک مصرف‌کننده گاز پاداش صرفه‌جویی می‌گیرند.

وزیر ارشاد: در دولت سیزدهم مخاطب سینما 700درصد رشد داشت
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: مجموعه خدمات دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ چندین برابر سه سال بود و شاهد اتفاقات مهمی در این حوزه بودیم. مصوبات جدیدی از سوی شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی برای توسعه مدیریت و فضای فرهنگی و هنری کشور اخذ و در حال گسترش آن هستیم. رشد ۷۰۰ درصدی مخاطبان سینما و رشد ۳۰۰ درصدی فروش بخشی از اقداماتی است که انجام شده است.
وی افزود: در جلسه رسمی با حضور همه رسانه‌های جمعی جزئیات مهمی از دستاورهای فرهنگ و هنر را اعلام خواهیم کرد. کسانی که دولت انقلابی شهید رئیسی را پیش از شروع متهم به سختگیری و انقباض در حوزه فرهنگ و هنر می‌کردند، امروز منصفانه تحلیل کنند که بسیاری از اولین‌ها در این دولت انجام شد که برگزاری نخستین کنسرت در مراکز تاریخی نیز از آن جمله است.


تعداد بازدید :  70