شماره ۳۱۰۷ | ۱۴۰۳ شنبه ۹ تير
صفحه را ببند
در مراسم اربعین شهدای خدمت مطرح شد
امروز نقش جمهوری اسلامی در سرنوشت منطقه تعیین‌کننده است

مراسم اربعین شهدای خدمت عصر پنج‌شنبه در مصلای امام خمینی (ره) تهران با حضور جمعی از مسئولان کشور و مردم برگزار شد. در این مراسم جمیله علم‌الهدی (همسر رئیس‌جمهور شهید) و دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین سخنرانی کردند و سخنرانی تصویری سید حسن نصرالله نیز پخش شد .

جمیله علم‌الهدی: در این چله اشک، صورت‌های تازه‌ای از جمهوری اسلامی بروز و ظهور کرد
جمیله علم‌الهدی (همسر شهید ابراهیم رئیسی) به عنوان اولین سخنران مراسم اربعین شهدای پرواز اردیبهشت اظهار کرد: مصدع اوقات شریف مهمانان عزیز شدم تا دو نکته را مطرح کنم. نکته اول تشکر است و نکته دوم تقاضا. در این چهل روزی که گذشت، ملت قهرمان ایران، گروه‌های مختلف مردم، علما، بزرگان، خانواده‌های بزرگان، شهیدان، بانوان مکرم ایران، مردم قهرمان کشورهای مسلمان، مردم کشورهای دوردست، مقامات عالی سیاسی، بانوان قدرتمند و تأثیرگذار کشورهای دوست و همسو همه و همه با ما گریستند و همدلی کردند. این همه بزرگواری و عظمت امکان تشکرش توسط حقیری مثل من ممکن نیست، ولی به هر حال وظیفه خودم می‌دانم از شما تشکر کنم.
علم‌الهدی خاطرنشان کرد: همه پیروان اسلام و پیروان ادیان می‌دانند که یکی از سنت‌های بسیار بسیار عالی عارفانه چله‌نشینی است، ولی در این چله‌ اشک، ما به اراده خودمان چله‌نشینی نکردیم، این مشیت پروردگار بود؛ البته به امضای حضرت صاحب‌الامر. در این چله اشک، صورت‌های تازه‌ای از جمهوری اسلامی ما بروز و ظهور کرد. ما مثل یک خانواده در کنار هم گریستیم، غصه خوردیم برای از دست دادن یک حاکم شهید. ما مثل یک خانواده نیستیم، واقعاً‌ یک خانواده هستیم. برادران و خواهران من، شما همه برادران و خواهران شهید رئیسی هستید، جزو خانواده شهید رئیسی هستید، ما با همه شهدا عهد اخوت بسته‌ایم و این هم جلوه قشنگ‌تری از جمهوری اسلامی است که به‌واقع بهترین الگو برای حاکمیت است که مردم و دوستداران را برای هم تبدیل به یک خانواده می‌کند و پیوند ما با یک پدر است. مقام معظم رهبری پدر همه ماست و شهید رئیسی فرزند این پدر و فرزند این مردم و برادری برای شما بود. من حقیرم و تشکر من چه سودی. از خداوند بزرگ تقاضا می‌کنم به سنت چله‌نشینی در این چهلمین روز پاداش همه ما را عطا بفرماید.

سید حسن نصرالله: جمهوری اسلامی و ملت ایران نقش تعیین‌کننده‌ای در آینده کشورهای منطقه دارد
سید حسن نصرالله در پیامی ویدئویی اظهار کرد: از طریق صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران با شما صحبت می‌کنم. ما همانطور که در ایام حادثه اشاره کردیم از همان لحظه اول در کنار شما بودیم و در غم شما شریک شدیم. از طرف خودم و به نیابت از مقاومت و ملت لبنان و همچنین همه جنبش‌های محور مقاومت، همبستگی و همدردی و تسلیت خود را به محضر آقایمان، رهبر معظم انقلاب، دام ظل‌الشریف، و حوزه‌های عملیه و مسئولین محترم جمهوری اسلامی و یکایک ملت عزیز ایران و خانواده‌های گرامی و شریف شهدا عرض می‌کنم.
وی افزود: پس از این اتفاق تلخ نهادها و مسئولین جایگزین انتخاب شدند و آماده‌سازی برای انتخابات ریاست جمهوری جدید و موارد دیگر هم اتفاق افتاد. در جهان هر حادثه مشابهی ممکن است به ناآرامی‌ها و پیامدهای اقتصادی،‌ سیاسی و معنوی منجر شود اما به برکت درایت رهبر معظم، جمهوری اسلامی در تمام چالش‌ها استوار بوده است و به فعالیت و راه خودش ادامه داده است. جهانیان ناظر به عملکرد ملت ایران هستند که بازتاب حضور آن‌ هم در مراسم شهید رئیسی بود و حضوری که در انتخابات ریاست جمهوری نمود پیدا خواهد کرد. ما از خداوند متعال می‌خواهیم که این ملت بزرگ، مجاهد و دوستدار همه ملت‌های مستضعف را در مسیر انتخاب درست، کمک کند و رئیس‌جمهور منتخب را کمک کند تا امیدها را محقق کند. امروز جمهوری اسلامی فقط مسیر ملت ایران را تعیین نمی‌کند، بلکه با تمام صداقت، صراحت و شفافیت در مسیر و سرنوشت حکومت‌ها و ملت‌های منطقه تعیین‌کننده است.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین: مواضع رئیس‌جمهور شهید را در طوفان‌الاقصی فراموش نمی‌کنیم
زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، در مراسم اربعین شهید رئیسی و شهدای همراه گفت: آمده‌ایم به همراه هیئتی از رهبران مقاومت فلسطین تا در این روز غم‌انگیز کنار شما باشیم و اعلام کنیم که راه شهدا را ادامه خواهیم داد. آمده‌ایم تا یاد رئیس‌جمهور عزیز را گرامی بداریم. ایشان نقش مهمی در منطقه داشتند و کارهای مهمی در منطقه انجام دادند که برخی را می‌دانیم و برخی را نمی‌دانیم.
دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: شهید رئیسی و امیرعبداللهیان موفقیت‌های بزرگی برای مقاومت و مردم منطقه رقم زدند و مواضع را نسبت به فلسطین متحد کردند که این برای مردم فلسطین و مردم منطقه موفقیت بود.
وی بیان کرد: شهید رئیسی با قدرتی به نام جمهوری اسلامی و ملت ایران از فلسطین دفاع کرد و این سخنان هنوز موثر است و این مسیر به قدرت خود ادامه دارد.
نخاله گفت: ما در طوفان‌الاقصی از حمایت ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران یاد می‌کنیم و مواضع رئیس‌جمهور و وزیر شهید ایشان را در حمایت از فلسطین فراموش نمی‌کنیم.
وی در پایان گفت: به این مناسبت از ملت ایران و مسئولین و رهبر معظم به دلیل حمایت مستمر از فلسطین و مقاومت تشکر می‌کنم. به امید خدا با هم به سمت فلسطین و پیروزی، این مسیر را ادامه می‌دهیم.


تعداد بازدید :  46