شماره ۳۱۰۳ | ۱۴۰۳ يکشنبه ۳ تير
صفحه را ببند
وضعیت سرخابی‌ها در تابستان 1403
کم فروغ در نقل و انتقالات!

[شهروند] با گذشت بیش از دو هفته از اتمام لیگ بیست‌وسوم، هنوز بسیاری از تیم‌ها ازجمله استقلال و پرسپولیس، شروع رسمی خود را در بازار نقل و انتقالاتی آغاز نکرده‌اند و همین موضوع باعث نگرانی هواداران دو تیم شده است. پرسپولیس، قهرمان فصل گذشته رقابت‌ها هنوز سرمربی خود را نمی‌شناسد و استقلال هم به‌نظر می‌رسد بعد از به‌بن‌بست رسیدن با گزینه‌های خارجی، احتمالا با جواد نکونام در لیگ بیست‌وچهارم حاضر خواهد بود.

نکونام و استقلال: این بار فقط قهرمانی
استقلال فصل گذشته موفق شد 67امتیاز کسب کند اما با وجود به‌دست آوردن این امتیاز، نتوانست فاتح لیگ برتر شود و در هفته‌های پایانی کورس قهرمانی را به رقیب دیرینه واگذار کرد، اما برای فصل آتی قطعا چیزی جز قهرمانی، هواداران استقلال را راضی نخواهد کرد. برای رسیدن به این مهم هم ابتدا باید همان دغدغه فصل گذشته نکونام که بارها آن را عنوان کرده بود؛ یعنی جذب بازیکنان بهتر، رفع شود. آنچه به‌نظر می‌رسد، حضور دوباره جواد نکونام در لیگ بیست‌وچهارم روی نیمکت آبی‌هاست و با فرض جدایی سلمانی و فخرالدینی از این تیم، استقلال باید در دو سمت راست و چپ، بازیکنان جدیدی را جذب کند. البته این در شرایطی است که این تیم بتواند موفق به حفظ جلالی و حردانی شود که اگر آنها نیز از تیم جدا شوند، معادلات به هم خورده و کار استقلال بسیار دشوارتر خواهد شد، هرچند که گفته می‌شود جلالی برای تمدید با باشگاه به توافق رسیده است.
در خط میانی نیز استقلال احتمالاً چند خروجی خواهد داشت و بدون شک بزرگ‌ترین نقطه ضعف استقلال طی چند فصل اخیر، نیازمند تقویت جدی است. آبی‌ها سال‌هاست از عدم‌حضور یک بازیکن خلاق و بازی‌ساز که بتواند برای مهاجمان موقعیت خلق کند، رنج می‌برند. بسیار بعید به‌نظر می‌رسد که هر چهار بازیکن حاضر در این پست یعنی حامدی‌فر، نیک‌نفس، مهدی‌پور و رضاوند قراردادشان تمدید شود و استقلال حداقل یک و حداکثر سه خروجی در این پست خواهد داشت. با جدایی احتمالی پیمان بابایی و آرمان رمضانی، استقلال در خط حمله نیز به جذب نفرات جدید نیاز دارد. آبی‌ها با تمدید قرارداد مهرداد محمدی و ادامه حضور بلانکو و ماشاریپوف، باز هم به تقویت جدی در این پست نیاز دارند. به‌طور کلی باید گفت که استقلال در پست‌های وینگ‌بک راست و چپ، هافبک میانی و بازی‌ساز و مهاجم، به تقویت جدی نیاز دارد.

پرسپولیس: مذاکره با سرمربی و بازیکن به‌طور موازی!
چندی پیش حسین بادامکی، معاون ورزشی پرسپولیس رسما اعلام کرده بود که با توجه به خداحافظی اوسمار و کمبود وقت، این تیم مذاکره با بازیکنان و سرمربی را به‌طور موازی پیش می‌برد! پرسپولیس تا این لحظه با چند گزینه خارجی برای حضور روی نیمکت این تیم به توافق اولیه رسیده است، اما کماکان هیچ‌چیز به‌طور رسمی و قطعی اعلام نشده است. به‌گفته بادامکی، تمدید با دو ستاره این تیم یعنی مرتضی پورعلی گنجی و وحید امیری در دستور کار بوده و مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت، اما معادلات تمدید قرارداد با مهدی ترابی کمی پیچیده شده است. اسپانسر باشگاه پرسپولیس، با انتشار اطلاعیه‌ای خبر از این داد که حاضر است برای حل مشکل مهدی ترابی و ادامه همکاری او با باشگاه، وارد عمل شود و بخشی از مسائل را حل کند. این اطلاعیه در شرایطی منتشر شد که در هفته‌های گذشته مذاکرات مختلفی با این وینگر ملی‌پوش سرخ‌ها انجام شده اما از شواهد و قرائن می‌توان به این نتیجه رسید که اتفاق یا توافق خاصی بین طرفین شکل نگرفته است.
در عین حال تلاش پرسپولیسی‌ها برای استخدام بازیکنانی در پست‌های مشابه، نشان می‌دهد که سرخپوشان امید چندانی به ادامه قرارداد با این بازیکن همیشه مؤثر و کلیدی تیم‌شان ندارند. ضمن اینکه علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان شماره یک تیم ملی هم نخستین خروجی سرخ‌ها در فصل نقل و انتقالاتی بوده است و سرخ‌ها باید به‌دنبال جانشین وی نیز باشند.


تعداد بازدید :  49