شماره ۳۱۰۰ | ۱۴۰۳ چهارشنبه ۳۰ خرداد
صفحه را ببند
نکات کاربردی حقوقی که لازم است همه از آن‌ها آگاه باشند

همه شهروندان لازم است سطح آگاهی‌های حقوقی خود را افزایش بدهند. این امر موجب تحقق و ارتقاء اصل حاکمیت قانون در جامعه، ارتقاء سطح سواد حقوقی افراد، کاهش مراجعات مردم به نهادهای قضایی و شبه‌قضایی، همچنین فرهنگسازی و آمادگی عموم برای تبعیت از قانون خواهد شد.

مشمول بیمه بیکاری
بیمه شده‌ای که بدون اراده خود بیکار شده باشد و مشمول قانون کار و تامین اجتماعی باشد، مستمری‌بگیر و یا از کارافتاده کلی نباشد، تبعه کشور خارجی نباشد و دارای حداقل 6 ماه سابقه (بیمه‌شدگان حوادث غیرمترقبه نیاز به سابقه پرداخت بیمه ندارند) پرداخت حق بیمه باشد، بیمه بیکاری به او تعلق می‌گیرد، مشروط به این که بیمه بیکاری سه درصدی او توسط کارفرما پرداخت شده باشد.

اختیار زن در «طلاق»
اگر زنان احساس می‌کنند حق‌شان در طلاق با همسرشان یکسان نیست می‌توانند شرط وکالت بلاعزل مطلق و بدون قید و شرط در طلاق را از مرد بگیرند و به عنوان یکی از شروط ضمن عقد در سند ازدواج قید کنند. زنان بعد از ازدواج هم می‌توانند این وکالت مطلق و بدون عزل را برای گرفتن طلاق از مرد در سند جداگانه‌ای در دفترخانه اسناد رسمی بگیرند.

چک‌های چند امضایی
در صورت کمبود یکی از امضاها یا مُهر در چک‌های چند امضایی، این چک نقد نمی‌شود و وقت زیادی از شما برای شکایت تلف می‌شود. اگر چکی می‌گیرید که احتمال می‌دهید باید دو یا چند امضا و یا مهر داشته باشد، در زمان قرارداد و گرفتن چک از صادرکننده بخواهید که بنویسد چک دو یا چند امضایی نبوده و یا نیاز به مهر ندارد.


تعداد بازدید :  43