شماره ۳۱۰۰ | ۱۴۰۳ چهارشنبه ۳۰ خرداد
صفحه را ببند
18 میلیارد دلار آمریکا برای تداوم قتل عام در غزه

[فرشته کیانی] اواخر اردیبهشت ماه بود که رسانه‌های آمریکایی خبر از توقف ارسال سلاح از سوی آمریکا به رژیم صهیونیستی دادند که از شروع جنگ غزه برای اولین‌بار اتفاق می‌افتاد و دلیل آن هم نگرانی آمریکا از حمله رژیم صهیونیستی به رفح بیان شد. اعلام این تصمیم دولت آمریکا در عمل چیزی از سبعیت رژیم صهیونیستی نکاست، چنانکه کمتر از 20 روز بعد حمله ارتش این رژیم به رفح منجر به کشته‌شدن دست‌کم ۴۵ نفر از آوارگان فلسطینی در آتش‌سوزی چادرهایشان شد و نتانیاهو در توجیه آن فقط  گفت «عملیات به شکل تراژیکی بد پیش رفت»؛ بمبارانی که با انتقادهای تندی از سوی جامعه جهانی مواجه شد و سازمان ملل، اتحادیه اروپا و کشورهای عربی آن را به شدت محکوم کردند. بر اثر حملات رژیم صهیونیستی تا کنون بیش از 37 هزار غیرنظامی بی‌گناه فلسطینی جان باخته‌اند و نزدیک به 2 میلیون و 300 هزار نفر آواره شده‌اند. شرایط انسانی در غزه مخصوصا منطقه رفح روز به روز رو به وخامت می‌رود. آژانس کار و امدادرسانی آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد بیش از ۵۰ هزار کودک در غزه از سوءتغذیه حاد رنج می‌برند و همچنان محدودیت‌های دسترسی به کمک وجود دارد. همچنین «حسام ابوصفیه»، مدیر بیمارستان «کمال عدوان» عنوان کرده است که شمال غزه هیچ مواد غذایی به جز آرد ندارد و این منطقه با فاجعه انسانی روبه‌روست. در چنین شرایطی اخباری از اختصاص یک بسته سنگین کمک‌های تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی با پیشنهاد دولت بایدن و حمایت نمایندگان دموکرات کنگره منتشر شده است.

فروش بزرگ برای  قتل عام بی‌گناهان
اکنون روزنامه‌های آمریکایی از جمله نیویورک‌تایمز و واشینگتن‌پست خبر از امضای قرارداد فروش چند میلیارد دلاری تسلیحات از سوی آمریکا به رژیم صهیونیستی می‌دهند که یکی از بزرگ‌ترین معاملات فروش‌ تسلیحات آمریکا به اسرائیل در سال‌های اخیر است. نیویورک‌تایمز گزارش داد: «به گفته چندین منبع، طرح دولت بایدن برای فروش جت‌های جنگنده اف-15 به ارزش 18 میلیارد دلار به اسرائیل پس از اینکه دو عضو ارشد دموکرات در کنگره قرارداد آن را امضا کردند، در حال پیشرفت است. گرگوری دبلیو میکس، نماینده نیویورک و عضو ارشد دموکرات کمیته روابط خارجی که علنا با استناد به تاکتیک‌های اسرائیل در جنگ غزه با این کار مخالفت کرده بود و سناتور بنجامین ال. کاردین، نماینده دموکرات ایالت مریلند و رئیس کمیته روابط خارجی، با فشارهای دولت بایدن این قرارداد را امضا کردند در حالی که ماه‌ها بود از این کار خودداری می‌کردند.»

100 مورد توافق فروش سلاح به اسرائیل؛ سند دروغگویی آمریکا
مجله آمریکایی کرادل هم در مطلبی با عنوان «قانونگذاران ارشد فروش گسترده تسلیحات آمریکا به اسرائیل را امضا کردند»، نوشت: «تایید فروش جت‌های جنگنده اف-15  یک ماه پس از آن صورت می‌گیرد که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، قول داد در صورت اقدام اسرائیل به گسترش حمله به رفح، از ارسال تسلیحات به اسرائیل خودداری کند. اوایل ماه می، واشنگتن ارسال محموله تسلیحاتی به اسرائیل را به دلیل نگرانی در مورد طرح‌های تل‌آویو برای حمله به شهر رفح، که مدعی بود آخرین پایگاه حماس است، متوقف کرد. اسراییل گذرگاه مرزی رفح را 7 می تصرف کرد و از آن زمان نیروهای زمینی‌اش به سمت این شهر پرجمعیت و تحت بمباران شدید پیشروی کرده‌اند که منجر به کشتارهای متعدد شده است. حمله اسرائیل به رفح حدود یک میلیون فلسطینی را به اجبار آواره کرده و صدها نفر از جمله کسانی را که به دنبال سرپناه در کمپ‌های چادری بودند، کشته است. اسرائیل همچنان به بمباران بی‌رویه این جنوبی‌ترین شهر غزه ادامه می‌دهد، چراکه نیروهای زمینی آن با مقاومت شدید گردان‌های قسام حماس و سایر گروه‌ها مواجه می‌شوند. دولت بایدن از زمان آغاز جنگ غزه در ماه اکتبر تاکنون بیش از 100 توافق فروش تسلیحات آمریکایی به اسرائیل را تایید کرده است.»

تایمز اسرائیل: قول آمریکا به نتانیاهو برای برداشتن محدودیت‌های تسلیحاتی
از طرف دیگر، روزنامه تایمز اسرائیل گزارش می‌دهد: «آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، به بنیامین نتانیاهو قول داده است که محدودیت‌های ارسال تسلیحات آمریکایی به اسرائیل را لغو کند. نخست‌وزیر اسرائیل خواستار بازگشت تحویل تسلیحات به سطح آغاز جنگ غزه شده است. بنا بر گزارش‌ها، نتانیاهو استدلال می‌کند که کند شدن کمک‌ها به نفع ایران، حماس و حزب‌الله است و خطر گسترش جنگ را به جبهه‌های جدید افزایش می‌دهد.»


تعداد بازدید :  49