شماره ۳۱۰۰ | ۱۴۰۳ چهارشنبه ۳۰ خرداد
صفحه را ببند
دبیرکل هلال‌احمر خبر داد
نجات کودک کاشمری از زیر آوار
این زمین‌لرزه تا عصر سه‌شنبه ۱۱۵ مصدوم و ۴ فوتی درپی داشت

وقوع زلزله‌ای به بزرگی پنج ریشتر در ساعت ۱۳:۲۴ دیروز ۲۹ خرداد ماه تا عصر روز سه‌شنبه ۱۱۵ نفر مصدوم و چهار فوتی داشت.فرماندار کاشمر درخصوص جزئیات این زمین لرزه گفت: «تا عصر روز سه‌شنبه حدود ۱۱۵ نفر مصدوم داشتیم که به‌جز ۳۵ نفر همه سرپایی بودند و مرخص شدند. ولی حال چهار نفر از مصدومان طبق گزارش‌ها مساعد نیست.»حجت‌الله شریعتمداری تعداد فوتی‌های زمین لرزه را تا عصر سه‌شنبه چهار نفر اعلام و بیان کرد: «دو نفر هنگام فرار از مغازه‌شان براثر سقوط سردر مغازه جان باختند و دو نفر در روستای زنده‌جان کشته شدند.»وی با اشاره به اینکه در روستای زنده‌جان از توابع بخش مرکزی کاشمر آواربرداری ساختمان‌ها آغاز شد، گفت: «مشکل خاصی در شهرستان نداریم و همه نیروهای امداد و نجات در حال آماده‌باش هستند.»او با بیان اینکه دستگاه‌های امدادی اورژانس و هلال احمر و دستگاه‌های خدماتی آب، برق، گاز و مخابرات در حال آماده‌باش و خدمات‌رسانی‌اند، افزود: «بیمارستان‌ها و پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ خلیل‌آباد و بردسکن و شهرهای مجاور کاشمر در آماده‌باش کامل قرار دارند تا در صورت اعلام نیاز، نیروها اعزام شوند. اتاق بحران دانشگاه علوم پزشکی EOC و مرکز پایش مراقبت‌های درمانی برای تسهیل در انتقال مصدومان آمادگی دارند تا اگر نیاز بود مصدومان به سایر مراکز درمانی شهرستان‌ها و مشهد منتقل شوند.»

نجات در میان آوار
این در حالی است که به دنبال وقوع زمین لرزه ۵ ریشتری در استان خراسان رضوی، تیم‌های واکنش سریع و آنست هلال‌احمر به منطقه اعزام شدند.
دبیر کل هلال احمر در این خصوص گفت: «تیم‌های هلال احمر با مشارکت مردم محلی موفق به نجات یک کودک از زیر آوار زمین‌لرزه کاشمر شدند.»یعقوب سلیمانی، دبیرکل هلال‌احمر در خصوص زمین لرزه کاشمر گفت: «نیروهای هلال‌احمر در روستای زنده جان با مشارکت مردم موفق شدند تا یک کودک را از زیر آوار نجات دهند. متاسفانه پیکر ۲ نفر از جانباختگان زمین لرزه نیز توسط نیروهای هلال‌احمر از زیر آوار رهاسازی شد. این فوتی‌ها و دختر نجات‌یافته، اعضای یک خانواده بودند. هلال‌احمر با بکارگیری تمامی نیروها در منطقه زلزله‌زده حاضر شد و تیم‌های جست‌وجو پایش تمامی روستاها و مناطق زلزله‌زده را آغاز کردند.»

اسکان اضطراری زلزله‌زدگان
همچنین مدیرعامل هلال‌احمر خراسان رضوی از اعزام ۶۰ نیروی عملیاتی به مناطق زلزله‌زده کاشمر خبر داد و گفت: «شرایط اسکان اضطراری برای زلزله‌زدگان فراهم شده است.»مدیرعامل هلال‌احمر خراسان رضوی در این رابطه گفت: «۶۰ نیروی عملیاتی به کانون زمین لرزه اعزام شدند و بالگرد هلال‌احمر نیز به منطقه رفت. شرایط اسکان اضطراری برای زلزله‌زدگان فراهم شده و هلال‌احمر ۷ استان دیگر نیز برای خدمت‌رسانی به مناطق زلزله‌زده در حالت آماده‌باش قرار گرفتند. تا عصر سه شنبه ۱۸ تیم هلال‌احمر در منطقه در حال امدادرسانی بودند و ۲ مصدوم توسط نیروهای هلال‌احمر به صورت سرپایی درمان شدند و آواربرداری در روستاها ادامه یافت. »

دستور تلفنی دکتر کولیوند
این در حالی است که رئیس جمعیت هلال‌احمر طی تماس تلفنی با دبیرکل، رئیس سازمان امدادونجات و مدیرعامل هلال‌احمر خراسان رضوی بر رسیدگی فوری به وضعیت زلزله‌زدگان در کاشمر با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود تاکید کرد.دکتر پیرحسین کولیوند در تماسی تلفنی،  دستور داد تا دبیرکل این جمعیت هرچه سریعتر برای حضور میدانی در منطقه و نظارت بر روند امدادرسانی به زلزله‌زدگان، عازم کاشمر شود.کولیوند همچنین به رئیس سازمان امدادونجات و مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی دستور داد تا از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای امدادرسانی و کمک به حادثه‌دیدگان و متاثران از زلزله ظهر دیروز کاشمر، استفاده کنند‌.دکتر کولیوند تاکید کرد: «تمامی نیروهای هلال احمر موظف هستند تا پوشش سراسری در مناطق زلزله زده ایجاد کرده و روند خدمات رسانی را بی وقفه و به صورت شبانه روزی به سرانجام برسانند. همچنین مقرر شد تا اقلام زیستی و امدادی به منطقه ارسال و اسکان اضطراری برای تمامی متاثرین از زلزله ایجاد شود.»


تعداد بازدید :  56