شماره ۳۰۷۶ | ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
در سفر رئیس جمهور،‌ با احیای 395 واحد صنعتی و تولیدی ، کارخانه چوب و کاغذ و افتتاح ساختمان جدید بیمارستان 300 تختخوابی رازی، رقم خورد
تقویت زیرساخت‌ها و توسعه مازندران

رئیس‌جمهور کشورمان پنجشنبه گذشته از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای ساری و با استقبال نمایندگان ارشد استان ازجمله آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی نماینده ولی فقیه، استاندار و تعدادی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی وارد مازندران شد.
گفت‌وگوی خبری در فرودگاه، حضور در کارخانه چوب و کاغذ و جشن احیای ۳۹۵ واحد تولیدی راکد استان، دیدار با مردم مازندران در مصلای امام خمینی(ره) ساری، حضور در بیمارستان رازی قائمشهر و افتتاح این بیمارستان، افتتاح مجتمع آموزشی برکت روستای خرماکلا در شهرستان قائمشهر، حضور در جمع فعالان اقتصاد مردمی در خرماکلا، دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم و شرکت در جلسه شورای اداری استان ازجمله برنامه‌های روز نخست سفر رئیس‌جمهور به مازندران بود.

جشن احیای ۳۹۵ واحد راکد تولیدی و صنعتی استان مازندران
 سیدابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان مازندران، در مراسم جشن احیای ۳۹۵ واحد تولیدی و صنعتی استان مازندران که به‌طور میانگین بیش از هفت سال تعطیل و نیمه‌تعطیل بودند و در دولت مردمی به چرخه تولید بازگشته‌اند، حضور یافت.
با بازگشت این تعداد واحدهای احیاشده به چرخه تولید در استان مازندران در بخش‌های صنعتی و معدنی، کشاورزی، صنایع غذایی و تبدیلی و خدمات بازرگانی با اعتباری بالغ بر ۱۵۹ هزار و ۵۴۲ هزار میلیارد ریال، برای بیش از ۹۵۶۴ نفر اشتغال ایجاد شده است.

افتتاح ساختمان جدید بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی رازی قائمشهر پس از ۱۸ سال وقفه
با حضور رئیس‌جمهور همزمان با افتتاح ساختمان جدید بیمارستان رازی قائمشهر، ۵۷۴ تخت بیمارستانی جدید در استان مازندران به بهره‌برداری رسید.
ساختمان جدید بیمارستان رازی قائمشهر ازجمله طرح‌های نیمه‌تمام استان مازندران بود که پس از ۱۸ سال وقفه، با اهتمام دولت مردمی و با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان در فضایی به مساحت ۲۴ هزار مترمربع در ۶ طبقه و با همه امکانات تخصصی ازجمله ۱۰ اتاق عمل تکمیل و تجهیز شد و با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

افتتاح بزرگ‌ترین و مجهزترین مدرسه روستایی کشور در خرماکلای مازندران
سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین سفر استانی دولت مردمی به مازندران، مجتمع آموزشی برکت ‌زنده‌یاد مرحوم حاج حسن اصغرزاده را در روستای خرماکلای قائمشهر که یکی از مدارس نسل جدید با رویکرد و محوریت پیشرفت جامعه پیرامونی و با زیرساخت‌ها و فضاهای جانبی متفاوتی است، به بهره‌برداری رساند.
همچنین دیدار با مردم غرب مازندران در نوشهر و بازدید برخی از زیرساخت‌ها و طرح‌های غرب استان نیز از برنامه‌های روز دوم سفر رئیس‌جمهور به مازندران بود.
در نشست پیگیری موضوع‌های ویژه استان مازندران ازجمله «رفع موانع افزایش تولید و حرکت به سمت خودکفایی برنج»، «مولدسازی پلاژهای دولتی»، «توسعه زیرساخت‌های بنادر استان»، «کالاهای رسوبی در گمرکات» و «مسائل تالاب میانکاله» با حضور رئیس‌جمهور راهکارها و دستورات لازم توسط رئیسی صادر شد.

مشکل شهرک صنعتی نوشهر پس از ۲ دهه حل شد
رئیس‌جمهور با اشاره به تصمیم‌گیری درباره تعیین وضعیت شهرک صنعتی نوشهر در جلسه پیگیری موضوعات ویژه مازندران گفت: به‌دلیل تعارضات محیط‌زیستی، مردم از دهه ۷۰ منتظر تعیین تکلیف این شهرک صنعتی بودند که به لطف خدا در جلسه پیگیری موضوعات ویژه، این قفل باز شد.

احیای کارخانه‌ چوب و کاغذ مازندران که در سال ۹۹ در حال واگذاری به ثمن‌بخس بود
در همین راستا رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت جزئیاتی از روند احیای کارخانه چوب و کاغذ مازندران از سال ۱۴۰۱
ارائه کرد.
سپهر خلجی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «امروز مازندران و یک احیای دیگر؛ کارخانه چوب و کاغذ مازندران که در سال ۹۹ در حال واگذاری به ثمن‌بخس بود با ورود آقای رئیسی متوقف و از سال ۱۴۰۱در روند احیا قرار گرفت.
کارخانه‌ای را که برای واگذاری به ورشکستگی کشانده بودند امروز ۱۰۰ درصد کاغذ آموزش و پرورش را تأمین می‌کند و ۱۱ همت ارزشگذاری شده است. امروز دیگر برای کاغذ از جنگل استفاده نمی‌شود و چوب خود را از طریق کشت چوب تأمین می‌کند.

حداقل ۱۰ مدیر در مازندران در دستور برکناری قرار دارند
همچنین رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «گشت ارشاد مدیران وظیفه ارزیابی و تشخیص نسبتِ مدیران با خدمت به مردم را به‌عهده دارد و در سفرهای استانی یکی از بخش‌های فعال و اثربخش است.
گشت ارشاد مدیران بنا به خواست مردم و وعده دولت، مصمم‌ است و در سفر مازندران نیز حداقل ۱۰ مدیر را تاکنون در دستور برکناری قرار داده است.»

هیچ‌کدام از ما برای کوتاهی در رفع موانع از پیش پای مردم حجت و دلیلی نزد خدا و مردم نداریم
رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه هیچ‌کدام از ما برای کوتاهی در رفع موانع از پیش پای مردم حجت و دلیلی نزد خدا و مردم نداریم، گفت: درست است که قانون اساسی هرگونه توسعه را فرع بر حفظ محیط‌زیست قرار داده، اما نگاه کارشناس نباید ایجاد بن‌بست باشد، بلکه کارشناس باید با نگاه حل مسئله و برای رونق تولید و ایجاد اشتغال راهگشایی و گره‌گشایی کند.
سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه آنچه از شهدا و رزمندگان آموختیم این است که در حوزه کاری خود با نگاه «ما می‌توانیم» تحول ایجاد کنیم، افزود: ابتدای سال‌جاری رهبر فرزانه در سخنانی همه ما را به نگاه تحولی و کاستن از فاصله وضع موجود و مطلوب تأکید کردند و آنچه از ظرفیت کشور است را باید احیا کنیم.
رئیس‌جمهوری با اعلام اینکه مشکلی در کشور نیست که نتوانیم حل کنیم و حل آن به‌دست مدیران است و بسیاری از گره‌ها به‌دست رزمندگان، جوانان و دانشمندان ما حل شده است، یادآوری کرد: منطق انقلابی اندیشیدن و عمل کردن بر مبنای «ما می‌توانیم» استوار است و به‌دست همه ما کارهای بزرگ محقق می‌شود.
مقام عالی دولت با اشاره به اینکه در چوب و کاغذ مازندران متوجه شدم اگر تولید از ۴ هزار تن به ۴۵ هزار تن ارتقا می‌یابد به‌معنای «ما می‌توانیم» به‌دست کارگران است، گفت: امروز کتب درسی از همین کاغذ تامین می‌شود.
رئیسی با بیان اینکه وقتی به نساجی مازندران رفتم، وضعیت اسفناکی دیدم و فریاد همه بلند بود درحالی‌که این صنعت از صنایع برجسته استان است و تیم ورزشی هم دارد، اضافه کرد: اما امروز شاهد برداشتن گام‌های خوب در جهت ارتقا بودم. پس معلوم می‌شود که ما می‌توانیم.‌
رئیس‌جمهوری، ادامه داد: احیای کارخانه‌های راکد جلوه‌گاه «ما می‌توانیم» است و مدرسه خرماکلا تابلوی مشارکت مردمی است.
مقام عالی دولت با اشاره به اظهارات مردمی یادآور شد: عزیزی در این سفر گفت در روستایشان یک بیکار ندارند و کاملا توانسته‌اند بیکاری را مهار کنند؛ متوجه شدم یک جوان انقلابی باکفایت روستا را به خط کرده تا مشکلات را حل کند که نشانگر ارزش و اهمیت مشارکت مردمی است‌. وقتی رهبری گفتند مشارکت مردمی؛ عینیت آن در این سفر هویدا شد.

تصویب ۱۱۷ مصوبه و تخصیص اعتبار آنها در سفر رئیس‌جمهور به مازندران

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری از تصویب ۱۱۷ مصوبه در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به مازندران خبر داد و گفت: اعتبار مورد نیاز این مصوبات نیز درنظر گرفته
شده است.
محسن منصوری در حاشیه سفر رئیس‌جمهور به مازندران اعلام کرد: تکمیل ساختمان سد هراز ازجمله این طرح‌ها است که برای ساخت آن ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در این دور از سفر درنظر گرفته شده است.
معاون رئیس‌جمهور همچنین تخصیص ۵۵۰ میلیارد تومان برای بهسازی راه اصلی هراز، ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان آموزشی ساری، ۴۴۰ میلیارد تومان برای تعریض و بهسازی محور کرج-چالوس (دزدبن-کلاردشت) و جاده مرزن‌آباد-کلاردشت و ۴۲۰ میلیارد تومان برای بهسازی باند و عملیات زهکشی فرودگاه ساری را به‌عنوان بخشی از بسته پیشنهادی مصوبات دور دوم سفر رئیس‌جمهور به مازندران اعلام کرد.
وی ادامه داد: تخصیص ۴۲۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به شهرهای رامسر و تنکابن، ۴۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های تخریب و بازسازی ملی و استانی، محرومیت‌زدایی و مقاوم‌سازی‌ مدارس ناایمن و ساماندهی مدارس الحاقی دارای رشد جمعیت دانش‌آموزی، ۴۰۰ میلیارد تومان برای رفع و اصلاح نقاط حادثه‌خیز استان و ۴۰۰ میلیارد تومان برای روکش و ایمن‌سازی راه‌های روستایی درنظر گرفته شده است.
منصوری اضافه کرد: در این دور از سفر رئیس‌جمهور، ۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل تأسیسات فاضلاب شهر بابل و امیرکلا، ۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل تأسیسات فاضلاب شهر بابلسر (ارتقای مدول اول تصفیه‌خانه)، ۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل تأسیسات فاضلاب شهرهای‌ نوشهر، چالوس، نور، رویان، ایزدشهر و ۴۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های آبرسانی به بابل، بابلسر، فریدونکنار و شهرهای گروه الف، شهرها و روستاهای سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائمشهر و جویبار از سد البرز (آبرسانی به فریدونکنار) درنظر گرفته شد.
معاون اجرایی رئیس جهوری یادآوری کرد: اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان سد گلورد، ۳۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیران، ۳۴۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به شهرهای چالوس و نوشهر، ۳۲۰ میلیارد تومان برای چهارخطه کردن جاده ساری-تاکام، ۳۱۰ میلیارد تومان برای بازنگری و اجرای طرح‌های هادی روستایی و ایمن‌سازی روستاهای در معرض خطر، ۳۰۰ میلیارد تومان برای روکش راه‌های شریانی استان و ۳۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی پسماند آمل واقع در کاسه سد هراز در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به مازندران مصوب
 شده است.
منصوری از اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی برای مرکز اصلاح‌نژاد مرغ لاین خبر داد و گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان برای پل‌های اسپی‌رود و سمسکنده و پل کنارگذر جنوبی بابل، ۲۰۰ میلیارد تومان برای مرمت و بهسازی آب‌بندان‌های استان، ‌۲۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به تک روستاها و تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی اولویت‌دار و دارای تنش، ‌۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه احداث ۴۲ کیلومتر خط دومداره ۶۳ کیلوولت پول-بلده نور و احداث پست ۶۳.۲۰ کیلوولت بلده نور به ظرفیت ۶۰ مگاوات و ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه احداث ۱۰ کیلومتر خط دومداره ۶۳ کیلوولت تغذیه‌کننده پست ۶۳.۲۰ کیلوولت گناب بابل و احداث پست ۶۳.۲۰ به ظرفیت ۱۰۰۰ مگاوات اختصاص یافته است.
وی افزود: تخصیص ۱۶۰ میلیارد تومان برای احداث باند دوم نکا-نیروگاه و جاده بهشهر-بندر امیرآباد، ۱۵۰ میلیارد تومان برای احداث اردوگاه فرهنگی ورزشی، ۱۵۰ میلیارد تومان برای اجرای عملیات تجهیز و نوسازی و زهکشی زمین‌های کشاورزی، ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل سالن کشتی پنج‌هزارنفره جویبار و ۱۵۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به نکا، بهشهر و گلوگاه درنظر گرفته شده است.


تعداد بازدید :  37