شماره ۳۰۷۲ | ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
لیگ برتر فوتبال
صدر قرمز شد، بازهم آبی می‌شود؟

[شهروند]  هفته بیست‌وهفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال همچنان با جذابیت منحصربه‌فرد خود دنبال می‌شود؛ روز شنبه، پرسپولیس در ورزشگاه شهید دستگردی موفق شد هوادار را با نتیجه 2 بر صفر شکست دهد. پرسپولیس در نیمه اول این مسابقه شروع خوبی داشت و توانست در دقیقه ۱۴ با حرکت خوب امید عالیشاه، پاس گل او و ضربه تمام‌کننده عیسی آل‌کثیر از حریف پیش بیفتد. پرسپولیس در نیمه اول موقعیت‌های بسیار زیادی داشت که یکی پس از دیگری از دست رفتند تا سرخ‌ها با برتری یک بر صفر به رختکن بروند. در نیمه دوم اما بازی شرایط متفاوتی پیدا کرد و هوادار که با یک گل عقب بود، برای به تساوی کشاندن بازی تلاش می‌کرد، اما پرسپولیس هم با نمایش خوب بیرانوند مقابل حملات آنها مقاومت کرد تا درنهایت روی حرکت فوق‌العاده ترابی، پاس گل دانیال اسماعیلی‌فر و دبل عیسی آل‌کثیر به گل دوم رسید و خیال خود را از پیروزی راحت کرد.
پرسپولیس تا اینجای کار همچنان در صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر قرار دارد و امروز (دوشنبه) ساعت 19:30 در ورزشگاه آزادی مشخص می‌شود که صدر جدول برای پرسپولیسی‌ها ماندنی خواهد بود یا خیر. استقلال و فولاد دو تیمی در رقابت‌های لیگ برتر هستند که یک تیم برای قهرمانی و دیگری برای بقا در مسابقات می‌جنگد. استقلال با یک بازی کمتر در حال حاضر با 57 امتیاز در جایگاه دوم جدول مسابقات قرار دارد و پرسپولیس هم با 59 امتیاز در جایگاه اول جدول قرار دارد. اگر استقلال در این بازی شکست بخورد، معادلات برای آبی‌ها به کلی تغییر می‌کند و اختلاف امتیاز استقلال با پرسپولیس به عدد 2 می‌رسد. اگر نتیجه تساوی در این بازی به دست آید، جای پرسپولیس و استقلال بازهم تغییر می‌کند و اختلاف یک امتیازی این بار به نفع پرسپولیس تمام خواهد شد و اگر شاگردان نکونام پیروز از زمین خارج شوند، استقلال بار دیگر صدر جدول را از پرسپولیس پس می‌گیرد.
یکی از دغدغه‌های استقلال در تقابل با فولاد، نبود برخی از مهره‌های تاثیرگذار این تیم است. محرومیت روزبه چشمی و صالح حردانی برای جواد نکونام به دغدغه‌ای مهم در آستانه دیدار با فولاد خوزستان تبدیل ‌شده است. با توجه به محرومیت و مصدومیت مدافعان استقلال در آستانه دیدار مقابل نماینده خوزستان، دست سرمربی آبی‌ها برای ترکیب دفاعی این تیم چندان باز نیست. تنها مدافع با آمادگی کامل جهت دیدار با فولاد، محمدحسین مرادمند است و با توجه به مدافعان در دسترس برای نکو، احتمالا شاهد بازگشت سهرابیان و رافائل سیلوا به ترکیب استقلال خواهیم بود. این دو بازیکن که اخیرا از بند مصدومیت رها شده‌اند، شرایطی به‌ مراتب بهتر از روزهای گذشته دارند و به احتمال زیاد مشکلی برای همراهی استقلال در بازی دوشنبه با فولاد نخواهند داشت. رافائل سیلوا که در چند هفته اخیر به‌دلیل مصدومیت در ترکیب استقلال حضور نداشت، احتمالا در دیدار با فولاد برای آبی‌ها به میدان می‌رود تا در دفاع سه‌نفره در کنار مرادمند و یکی از میان سلیمی یا سهرابیان قرار بگیرد.


تعداد بازدید :  53