شماره ۳۰۷۰ | ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
صفحه را ببند
والیبالیست‌های ایران در آستانه یک چالش سخت
والیبال و المپیک؛ خیلی دور خیلی نزدیک!

[شهروند] تمرینات تیم‌ملی والیبال کشورمان از نیمه فروردین‌ماه سال‌جاری با حضور کادر فنی ایرانی و با هدایت پیمان اکبری زیر نظر پائز و لئوناردو آغاز شد و موتا پائز، سرمربی برزیلی- فرانسوی کشورمان از پنجم اردیبهشت‌‌ماه با حضور در تهران هدایت تمرینات را به دست گرفت. تمرینات با حضور پائز هر روز سخت‌تر و پرفشارتر از گذشته ادامه می‌یابد و رقابت‌ها برای قرارگیری در ترکیب اصلی تیم‌ملی والیبال کشورمان همچنان ادامه دارد. سرمربی تیم‌ملی والیبال ایران فهرست 17 بازیکن را اعلام کرد تا ادامه تمرینات تیم‌ملی پیش برود.

میلاد عبادی‌پور، جواد کریمی، محمدطاهر وادی، مرتضی شریفی، امیرحسین اسفندیار، پوریا حسین خانزاده، مبین نصری، امیرحسین ساداتی، میثم صالحی، امین اسماعیل‌نژاد، محمد بربست، محمد ولی‌زاده، مهدی جلوه، علیرضا فراهانی مصلح‌آبادی، متین احمدی، آرمان صالحی و محمدرضا حضرت‌پور بازیکنان معرفی شده از سوی موریس موتا پائز برای ادامه تمرینات هستند و باید دید ملی‌پوشان والیبال کشورمان در ادامه کار خود به چه شکل عمل خواهند کرد.

جای هیچ اشتباهی نیست!
تیم‌ملی والیبال ایران که در رنکینگ جهانی حدود 46 امتیاز از صربستان کمتر دارد، جای هیچ‌گونه اشتباهی برابر این تیم ندارد. تیم‌ملی والیبال ایران که معمولا تورنمنت‌ها را خوب آغاز نمی‌کند برای امیدوار ماندن به صعود به المپیک باید این طلسم را بشکند و تورنمنت لیگ ملت‌ها را عالی آغاز کند و بر صربستان پیروز شود، در غیر این صورت اوضاع برای پائز و تیم‌ملی وخیم خواهد شد.
 با این حال، عدم بازی‌های تدارکاتی خوب و مسافت طولانی که باید تا ریودوژانیرو برزیل طی شود، این احتمال را قوت می‌بخشد که تیم‌ملی والیبال ایران این بار نیز مسابقات را خوب آغاز نکند، البته این فقط یک احتمال است و با توجه به حضور موریس موتا پائز روی نیمکت تیم‌ملی همه امیدوار به پیروزی در بازی اول و خوب شروع کردن لیگ ملت‌ها هستند. تمامی 12 بازی ایران در لیگ ملت‌ها در دور گروهی حکم یک فینال را خواهند داشت و بچه‌های تیم‌ملی باید در برابر رقیبان با قدرت در زمین حاضر شوند و به پیروزی برسند تا کار غیرممکن را ممکن کنند و به المپیک پاریس صعود کنند.

تقابل با صربستان؛ حکم مرگ و زندگی
فدراسیون جهانی والیبال در راستای شفاف‌سازی و از بین بردن هر گونه شک و شبهه‌ای آپشن جدیدی را اضافه کرده است که قبل از هر دیدار در لیگ ملت‌های والیبال، نحوه امتیازگیری تیم‌ها در رنکینگ را با توجه نتیجه‌هایشان در هر بازی مشخص می‌کند، به این ترتیب که از حالا نحوه گرفتن یا از دست دادن امتیاز برای تیم‌ملی والیبال ایران در بازی صربستان مشخص شده است. تیم‌ملی والیبال ایران در بازی اول خود اگر بتواند با نتیجه 3 بر صفر صربستان را شکست دهد، ۱۲/۴۹ امتیاز در رنکینگ کسب خواهد کرد، اگر 3 بر یک پیروز شود ۹/۹۹ امتیاز به دست می‌آورد و اگر 3 بر 2 ببرد ۷/۴۹ امتیاز از آن خود خواهد کرد. اما اگر ایران 3 بر صفر مقابل صربستان شکست بخورد، ۷/۵۱ امتیاز از دست می‌دهد، اگر 3 بر یک ببازد، ۵/۰۱ امتیاز از ایران کسر می‌شود و اگر 3 بر 2 برابر صربستان شکست بخورد ۲/۵۱ امتیاز از این تیم در رنکینگ جهانی کسر خواهد شد. تیم‌ملی والیبال ایران در حال حاضر با ۲۰۷/۸۲ امتیاز در رتبه پانزدهم و صربستان نیز با ۲۵۳/۲۲ امتیاز در رتبه نهم قرار دارند.

حضور امیدبخش یک جوان در تیم‌ملی
مبین نصری، دریافت‌کننده حاضر در اردوی تیم‌ملی والیبال ایران، این روزها بدون حاشیه و چراغ خاموش در حال تمرین کردن است. او که تا اینجا توانسته رضایت موریس موتا پائز را به خود جلب کند، یکی از مسافران به ریودوژانیرو برزیل برای هفته اول لیگ ملت‌ها خواهد بود. مبین نصری که این فصل یکی از بهترین‌های باشگاه پیکان تهران بود، حالا امیدوار است با تمرینات خوبی که داشته، در ترکیب تیم‌ملی والیبال در هفته اول قرار بگیرد. او برای قرارگیری در ترکیب باید با بازیکنانی چون مرتضی شریفی، امیرحسین اسفندیار، میثم صالحی و پوریا حسین خانزاده رقابت کند که حضورش در ترکیب اصلی را کمی سخت می‌کند. با این حال او مترصد یک فرصت از سوی سرمربی تیم‌ملی است تا توانایی‌اش را به کادر فنی اثبات کند و خود را به یکی از ستون‌های تیم‌ملی تبدیل کند. مبین نصری سال گذشته با تیم‌ملی والیبال جوانان ایران توانست قهرمان جهان شود و خود او نیز یکی از بهترین‌های آن تورنمنت لقب گرفت. همین درخشش در تیم جوانان در سال گذشته می‌تواند امتیازی برای او در نظر سرمربی تیم‌ملی باشد.


تعداد بازدید :  56