شماره ۳۰۶۹ | ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
2 برد اقتصادی و صعود به فینال اروپا
نیش زنبورها به قلب پاریس!
دورتموند بعد از 11 سال دوباره به فینال لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد

 [شهروند] بامداد چهارشنبه، تکلیف یکی از فینالیست‌های بزرگ‌ترین تورنمنت باشگاهی جهان مشخص شد. دورتموند بعد از 11 سال با زیرکی و با کسب دو پیروزی اقتصادی در دو بازی رفت و برگشت، به فینال لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد و پاری‌سن‌ژرمن با وجود هزینه‌های میلیون دلاری، باز هم ناکام ماند. تقابل برگشت جذاب زنبور‌ها با پی‌اس‌جی، درنهایت به نفع زردها پیش رفت و حالا آنها در فینال منتظر رقیب احتمالی خود که یکی از تیم‌های رئال‌مادرید یا بایرن‌مونیخ است، خواهند بود. صعود دورتموند به فینال درحالی رقم خورد که این بازی در اختیار پاریسی‌ها بود، اما آنها در صعود به فینال ناکام بودند.

 2 پیروزی یک بر صفر و حالا سلام فینال
 دورتموند در بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه پارک دو پرنس به مصاف پاری‌سن‌ژرمن رفت و با گل متس هوملس با نتیجه صفر-یک برنده شد. دورتموند که در بازی رفت هم به لطف گل نیکلاس فولکروگ با نتیجه یک-صفر برنده شده بود، در مجموع 2-صفر برنده‌ شد و به فینال چمپیونزلیگ صعود کرد. تیم آلمانی اکنون منتظر نتیجه بازی بین تیم‌های رئال‌مادرید و بایرن‌مونیخ در سانتیاگو برنابئو خواهد بود تا تکلیف دیگر فینالیست مشخص شود. دورتموند مطمئنا از صعود به فینال، از جنبه‌های مختلف هیجان‌زده است. این باشگاه پس از مدت‌ها دوباره فینال چمپیونزلیگ را تجربه می‌کند. آخرین تجربه دورتموند به سال ۲۰۱۳ برمی‌گردد که در یک فینال تمام آلمانی بازی کرد و حریف بایرن‌مونیخ بود. دورتموند در آن بازی به میزبانی ورزشگاه ومبلی با نتیجه 2-یک مقابل بایرن شکست خورد و به جام نرسید. از فینال مذکور که دورتموند بیش از 10 سال است آن را تجربه نکرده، در حال حاضر متس هوملس و مارکو رویس در ترکیب زنبورها حضور دارند. این تیم آلمانی باید بعد از مدت‌ها فینال لیگ قهرمانان اروپا را دوباره در ورزشگاه ومبلی تجربه کند و منتظر نتیجه بازی رئال و بایرن بماند که هفته گذشته به تساوی 2-2 رسیده بودند.

حذف پی‌اس‌جی و درگیری در خیابان‌های پاریس!
 چند هفته مانده به بازی‌های المپیک، تصاویر عجیبی از پاریس منتشر شده است. بعدازظهر سه‌شنبه پاری‌سن‌ژرمن از دورتموند میزبانی کرد. بر اساس تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، در خارج از محوطه ورزشگاه تنشی بین پلیس و برخی افرادی که سعی داشتند غیرقانونی وارد ورزشگاه شوند، به وجود آمده است.
قبل از مداخله ده‌ها افسر پلیس برای متفرق‌کردن هواداران، ده‌ها نفر را می‌توان دید که موانع ایجادشده را کنار می‌زنند تا به زور متوسل شده و از این طریق به داخل ورزشگاه بروند. این تنش‌ها در طول مسابقه ادامه یافت و پلیس تلاش کرد این افراد را از پارک دوپرنس دور کند. تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد که حین و بعد از بازی، پلیس با این افراد درگیر بوده و تلاش داشته تا جو اطراف ورزشگاه را آرام کند. نشریه فرانسوی به صورت دقیق اعلام نکرده که چرا این درگیری حتی پس از بازی هم ادامه یافته، اما به نظر می‌رسد شکست پاری‌سن‌ژرمن باعث خشم طرفداران این تیم شد و به درگیری آنها با پلیس دامن زد. هنوز میزان دقیق آسیب‌ها به اماکن عمومی و همین‌طور افرادی که توسط پلیس دستگیر شده‌اند، گزارش نشده است.

ام‌با‌په: تقصیر من بود و عذرخواهی می‌کنم
 کیلیان امباپه بامداد چهارشنبه آخرین بازی‌اش در لیگ قهرمانان با پیراهن پاری‌سن‌ژرمن را تجربه کرد. آنها در دیداری که موقعیت‌های زیادی را از دست دادند، با یک گل مغلوب بروسیا دورتموند شدند و از رسیدن به فینال چمپیونزلیگ باز ماندند.
با کنار رفتن پی‌اس‌جی از لیگ قهرمانان و از بین رفتن احتمال رویارویی آنها با رئال‌مادرید، کیلیان امباپه می‌تواند انتقالش به باشگاه مادریدی را رسمی کند. با این حال، خبری از صحبت درباره برنامه‌های آینده نبود و او صحبت‌هایش را با ناامیدی از نتیجه نهایی آغاز کرد. او گفت: «در زمینه‌هایی آنها بهتر بودند. از این نتیجه بسیار ناامید هستم و از هواداران عذرخواهی می‌کنم. سعی کرده‌ایم تمام توان‌مان را به کار بگیریم، اما فینال ممکن نشد. در این فصل با عملکردمان در بازی‌ها نشان داده بودیم که می‌توانیم از سال‌های گذشته جلوتر برویم.»
او سپس درباره عملکرد پاری‌سن‌ژرمن در این فصل گفت: «فکر می‌کنم اگر تیم را به‌طور کلی بررسی کنیم و پروژه جدید را با جزئیات ببینیم، تعدادی از بازیکنان جوان تیم برای اولین بار بود که در یک باشگاه بزرگ و در این سطح رقابت حضور داشتند و با در نظر گرفتن این موارد فکر می‌کنم عملکرد تیم بد نبوده است.»

ترزیچ: فقط کمی خوش‌شانس بودیم، حق ما فینال بود
 ادین ترزیچ که با رساندن دورتموند به فینال لیگ قهرمانان اروپا دست به کار بزرگی زده، ‌پس از بازی، در گفت‌وگو با کانال پلاس درباره احساسش بعد از صعود صحبت کرد.
او گفت: «به این تیم بسیار افتخار می‌کنم و خوشحالم. ما شایسته رسیدن به فینال هستیم. پی‌اس‌جی را شکست دادیم، به‌خصوص امشب و در این فضا. موفق شدیم دروازه‌ خود را بسته نگه داریم. شروع خوبی داشتیم.
می‌دانستیم که باید از ابتدای بازی حملاتی داشته باشیم. آنها در نیمه‌ اول فرصت‌های زیادی نداشتند. در نیمه دوم چندین بار به تیر دروازه زدند و کمی خوش‌شانس بودیم. وقتی به اینجا رسیدیم، مشکلاتی در بوندسلیگا داشتیم، اما هواداران همیشه از ما حمایت کرده‌اند. به این هواداران افتخار می‌کنم. فصل دشواری داشتیم، اما آنها همیشه با ما بودند و امشب توانستیم با این دستاورد از آنها تشکر کنیم و یک شب رویایی بسازیم.»

انریکه: فصل بعد قهرمان اروپا می‌شویم!
 انریکه پس از پایان این دیدار در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: «در دیدار برابر دورتموند شایسته کسب پیروزی بودیم. 31 شوت به سمت دروازه آنها زدیم و 6 بار هم ضربات‌مان به تیرک دروازه برخورد کرد، اما هیچ کدام به گل تبدیل نشد و این واقعا باورنکردنی است.
فوتبال گاهی اوقات خیلی ناعادلانه است. امید به گل ما امشب بالای 3 بود، در حالی که این آمار برای دورتموند حدود 0.7  بود، اما موفق شدند دروازه ما را باز کنند و ما در این کار موفق نبودیم. این فوتبال است و نتیجه را قبول می‌کنیم. به دورتموند تبریک می‌گویم. آنها تیم بزرگی هستند.
بازی نزدیکی بود، اما متاسفانه از فرصت‌هایی که داشتیم استفاده نکردیم و درنهایت شکست خوردیم. اگر صادقانه بگویم، ما شایسته پیروزی در این بازی بودیم. من از نمایش تیمم راضی هستم. هواداران باورنکردنی بودند و بازیکنان نهایت تلاش‌شان را به کار گرفتند. امیدوارم که این تیم به یک دستاورد بزرگ برسد. بدون شک باید پیشرفت کنیم و اشتباهی که داشتیم را تصحیح کنیم. با این حال، از عملکرد بازیکنان راضی هستم. تنها چیزی که می‌توانم به خاطرش گلایه داشته باشم این است که شانس نداشتیم.
ماموریت ما در این پروژه این است که وضعیت را تغییر دهیم. باید دست به کاری متفاوت بزنیم و امیدوار هستم که فصل بعد بتوانیم قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کنیم. فوتبال بازی عجیب و غیرعادلانه‌ای است. برای پیروزی در فوتبال شوت در چارچوب ‌زدن توپ به تیرک دروازه کافی نیست و باید بتوانیم دروازه حریف را باز کنیم.»

مارکو رویس: تیر دروازه‌های پاریس اهمیتی ندارد
 مارکو رویس که به همراه متس هوملز از تنها بازیکنان بازمانده فینال چمپیونزلیگ فصل ۱۳-۲۰۱۲ هستند، حالا یک بار دیگر با همدیگر در فینال ومبلی حاضر خواهند بود. زردپوشان در آن بازی با نتیجه ۲-یک مغلوب بایرن مونیخ شدند، اما حالا امیدوارند که در آخرین فصل حضور رویس در باشگاه، یک افتخار ماندگار و بزرگ کسب کنند. رویس که پس از بازی به میان هواداران رفت و با آنها جشن گرفت، با بغض به خبرنگار گفت: «ما به ومبلی می‌رویم، دیوانه‌کننده است. دیوانه‌کننده است. ما برگشتیم، بیش از ۱۰ سال بعد. ما باید آن جام را به‌دست بیاوریم. این لحظه ماست. اکنون نوبت ماست و ما باید قهرمان شویم.»
او سپس درباره موقعیت‌های زیاد پاری‌سن‌ژرمن و چند فرصت آنها که با برخورد به تیر دروازه دورتموند دفع شدند، گفت: «چه کسی اهمیت می‌دهد؟ مهم نیست. فردا هیچ‌کس درباره اینکه چه تیمی حمله‌های بیشتری داشت و چند توپ به تیر زد، صحبت نمی‌کند. بروسیا دورتموند در فینال است و تنها چیز مهم امشب و روزهای دیگر همین است.»


تعداد بازدید :  68