شماره ۳۰۶۰ | ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
هیاهوی جدید درباره سریال پرحاشیه سال‌های اخیر تلویزیون
آیا امسال «پایتخت» بازخواهد گشت؟!

این روزها سریال «پایتخت» یک‌بار دیگر با دو اتفاق سر زبان‌ها افتاده که اولی خبر حذف آخرین فصل این سریال از کنداکتور آی‌فیلم بوده و دیگری هم انتشار خبری از تولید فصل جدید این سریال که البته نه پایتختی‌ها و نه تلویزیونی‌ها آن را تأیید نکرده‌اند.
مهدی نقویان، رئیس مرکز سیمافیلم، سال گذشته خبر از ساخت فصل‌های جدید سریال‌های «پایتخت» و «گاندو» داده بود. او در این زمینه گفته بود که «فیلمنامه «گاندو» ان‌شاءالله در سال جدید وارد مراحل پیش‌تولید و تولید می‌شود. اگر مشکلی پیش نیاید، حتماً سریال «پایتخت» جدید را هم در سال 1403خواهیم دید.
با این حال در این چند وقت اخیر حواشی دست از سرِ «پایتخت» برنداشته و در هر جمعی، چه مدیران تلویزیون و چه سیروس مقدم و دیگر عوامل اصلی این سریال مورد این پرسش قرار گرفته‌اند که «پایتخت بالاخره چه زمانی ساخته خواهد شد؟ آیا به نوروز 1404خواهد رسید؟»؛ و نکته جالب اینکه همیشه هم در پاسخ گفته شده که «تولید سریال در حال پیگیری و مذاکره است.»
با این حال به تازگی دو خبر بار دیگر «پایتخت» را به صدرِ اخبار آورده است. ابتدا خبری بود که مثلِ همیشه از درونِ گمانه‌زنی‌ها بیرون آمد «پایتخت7» وارد مرحله پیش‌تولید شده و بازیگران از مردادماه مقابل دوربین خواهند رفت، البته در متن این خبر به این موضوع نیز اشاره شده که سارا و نیکا به‌عنوان دختران نقی معمولی در این سریال حضور نخواهند داشت و همچنین اینکه سریال برای نوروز 1404آماده خواهد شد.
البته خبر شروعِ پیش‌تولید سریال و تولید در مردادماه را نه مدیران تلویزیون و نه عوامل «پایتخت» تأیید نکرده‌اند، اما در عین حال پیگیری، مذاکره و رسیدن به یک طرح و فیلمنامه درست نکته‌ای بوده که مدیران سیما و سیمافیلم به آن اشاره داشته‌اند. خبر دیگری که برای «پایتخت» در شبکه‌های اجتماعی، حواشی‌ای ایجاد کرد؛ حذف این سریال از کنداکتور شبکه آی‌فیلم است. این سریال که برای بار چندم این روزها تا پایان سری پنجم در شبکه آی‌فیلم روی آنتن رفته؛ ظاهرا ادامه نخواهد یافت و طبق اخبار منتشرشده سریال «پژمان» بعد از «پایتخت 5» روی آنتن خواهد رفت. پیگیری‌های تسنیم هم در این زمینه حکایت از این دارد که تلویزیون به‌دنبال پخش فصل ششم «پایتخت» نیست. این همان فصلی است که حاشیه‌های پایتخت از آن شروع شد و بعد از آن هم به جز پخش اولیه خود در نوروز 1399هیچ‌گاه به شکل کامل بازپخش نشده است.
باید دید بالأخره سرانجام ساخت فصل جدید «پایتخت» به دور از این گمانه‌زنی‌های گهگاهی به کجا خواهد رسید؟ آیا این سریال امسال به تولید خواهد رسید؟ یا به‌عبارت بهتر؛ آیا «پایتخت» به نوروز 1404خواهد رسید یا در زمانی دیگر تولید و پخش خواهد شد؟


تعداد بازدید :  71