شماره ۳۰۴۳ | ۱۴۰۳ شنبه ۱۸ فروردين
صفحه را ببند
رئیس‌جمهور در مراسم راهپیمایی روز قدس: یقین داریم رژیم صهیونیستی نابود خواهد شد
فریاد مظلومیت مردم فلسطین در سراسر ایران

مراسم راهپیمایی روز قدس ۱۴۰۳ صبح دیروز با حضور پرشور مردم آغاز شد. این مراسم در بیش از ۲۰۰۰ نقطه در کشور باشکوهتر از همیشه برگزار شد. شعار راهپیمایی نیز «روز قدس، از طوفان‌الاقصی تا طوفان‌الاحرار» بود.
رئیس‌جمهور در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس گفت: «یقین داریم این احساس برآمده از قلب‌ها، دل‌ها و فریادها حتما به نابودی رژیم صهیونیستی و اعتلای عزت مردم فلسطین و مسلمین جهان منتهی خواهد شد.» سید ابراهیم رئیسی در پاسخ به این سؤال که «امروز یکی از متفاوت‌ترین روزهای قدس را شاهد هستیم. به‌نظر شما پیامدهای این حضور چه خواهد بود؟» گفت: «خداوند اینگونه مقدر کرد که سرداران ما در روز شهادت امیرالمومنین علی(ع) به شهادت برسند و در روز قدس تشییع شوند تا جلوه خاصی به این روز ببخشند. این راهپیمایان همان مردمی هستند که در روزهای گذشته قرآن بر سر گرفتند و امروز در خیابان‌های شهرها و روستاهای مختلف از رژیم صهیونیستی اعلام بیزاری می‌کنند و یقین داریم این احساس برآمده از قلب‌ها، دل‌ها و فریادها حتما به نابودی رژیم صهیونیستی و اعتلای عزت مردم فلسطین و مسلمین جهان منتهی خواهد شد.» رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) با اخلاص جمعه آخر ماه رمضان را به‌عنوان روز قدس معرفی کرد، گفت: «امروز می‌بینیم نسلی که در خیابان‌ها حضور دارند، نسلی هستند که نه امام راحل را دیدند و نه روزهای ابتدایی انقلاب را اما در اینجا حضور یافته‌اند تا 75سال جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کنند و ان‌شاالله پیروزی حتمی برای مردم فلسطین و مسلمین خواهد بود.»

تشییع پیکر شهدای حمله تروریستی به کنسولگری ایران در سوریه
همزمان با برگزاری راهپیمایی روز قدس در تهران، مراسم تشییع پیکر شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه نیز برگزار و پیکر این شهدا بعد از تشییع در تهران به زادگاهشان برای تشییع و خاکسپاری منتقل شد. همچنین مراسم تشییع و خاکسپاری شهید زاهدی امروز، شنبه، در اصفهان برگزار می‌شود.
در حاشیه برگزاری راهپیمایی روز قدس در تهران، دستنوشته‌ها و مطالبی توسط راهپیمایان روی دیوارنوشته « اسرائیل بدان که...» نوشته شد. حاضران در راهپیمایی بنر ۱۰۰ متری با تصاویری از جنگ در غزه و جنایت‌های رژیم صهیونیستی را در مسیر راهپیمایی حمل می‌کردند. از زمان آغاز مراسم تشییع شهدا جمعیت گسترده‌ای در میدان فردوسی حضور داشتند که به سمت دانشگاه تهران در حرکت بودند. راهپیمایان شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا را در مراسم تشییع شهدای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق سر دادند. تعدادی از راهپیمایان کفن‌پوش با نوشته «ما تا آخر ایستاده‌ایم» در مسیر راهپیمایی حضور داشتند.

تشییع نمادین کودکان شهید غزه
در مراسم راهپیمایی روز قدس تهران، تشییع نمادین کودکان شهید غزه انجام شد. زیاد نخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، همزمان با برگزاری راهپیمایی روز قدس در تهران و تشییع پیکر شهدای راه قدس، در این مراسم حضور یافت. جلسه محاکمه سران رژیم صهیونیستی با حضور تعدادی از قضات و وکلا و مشارکت مردم در حاشیه راهپیمایی روز قدس در تهران به‌صورت نمادین برگزار شد. همچنین در این مراسم اعدام نمادین بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، نیز انجام شد.  در مراسم راهپیمایی تهران سردار حسین نجات، جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران، تأکید کرد: «شکست اسرائیل در طوفان‌الاقصی عامل جنایت صهیونیست‌ها است. اقدامات انفعالی اخیر صهیونیست‌ها نشانگر خشم فراوانشان از محور مقاومت است که دائما به این رژیم فشار می‌آورد و ضربه می‌زند.»

حضور دانشجویان نیجریه‌ای
تشویق مردم به تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی، از جمله  دستنوشته‌هایی بود که توسط برخی از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز قدس تهران حمل می‌شد. در مراسم راهپیمایی روز قدس در تهران پرچم آمریکا توسط تعدادی از حاضران به آتش کشیده شد.
محمدجعفر منتظری، رئیس دیوان عالی کشور و رئیس دادگاه ویژه روحانیت، نیز در راهپیمایی روز قدس در تهران حضور داشت. ابو فدک المحمداوی، جانشین رئیس حشدالشعبی، نیز در مراسم راهپیمایی روز قدس در تهران حضور داشت. احمد وحیدی، وزیر کشور، نیز در راهپیمایی روز قدس و تشییع پیکر شهدای راه قدس حضور داشت. جمعی از دانشجویان نیجریه‌ای نیز در راهپیمایی روز قدس در تهران حضور یافتند. در این مراسم علاوه بر حضور گروه‌های مختلف، سوارکاران بسیج نیز در جمع راهپیمایی‌کنندگان
حاضر شدند.

جنایات رژیم صهیونیستی به مثابه دست و پا زدن در باتلاق است
معاون اول رئیس‌جمهور با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، ضمن همبستگی با ملت مظلوم فلسطین، جنایت‌های اخیر رژیم صهیونستی را به مثابه دست و پا زدن در باتلاق دانست و از همه دولت‌ها و ملت‌های مسلمان خواست تا با اتحاد و انسجام و تحریم همه‌جانبه صهیونیست‌ها این غده سرطانی را هرچه زودتر از این سرزمین مقدس پاک کنند. محمد مخبر گفت: «طوفان‌الاقصی تصور شکست‌ناپذیری صهیونیست‌ها را درهم شکست و اتحاد همه آزادی‌خواهان جهان ریشه صهیونیست‌ها را برای همیشه خواهد سوزاند، چراکه وعده الهی برای پیروزی مظلومان جهان تخلف‌ناپذیر است. مردم ایران مردمی موقعیت‌شناس هستند و با این حضور چشمگیر در راهپیمایی روز قدس ۱۴۰۳، چهره دشمن اصلی دنیای اسلام، یعنی اسرائیل، را به جهان نشان می‌دهند و حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام می‌کنند.»

سردار شهید زاهدی یک اسطوره جاودان و شخصیتی شبه‌افسانه‌ای بود
همچنین سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه، به‌عنوان سخنران مراسم راهپیمایی روز قدس در تهران در پیش خطبه‌های نمازجمعه، سردار شهید زاهدی را یک اسطوره جاودان و شخصیتی شبه‌افسانه‌ای از جهاد توصیف کرد که بعد از خاتمه دفاع‌مقدس به همراه فرمانده جاودانه جبهه‌های مقاومت، حاج قاسم سلیمانی، در لبنان و سوریه برای ساخت قدرتی عظیم در برابر صهیونیست‌ها مجاهدت کرد. وی با بیان اینکه روز قدس امسال متفاوت از ایام قدس سال‌های دور و نزدیک است، افزود: «این روز با ابتکار و اعجاز ذهنی رهبر کبیر انقلاب اسلامی به‌عنوان روز تمرکز جهان بر موضوع فلسطین نامگذاری شد. ما امروز شاهد بدرقه آسمانی ملت بزرگ ایران از هفت ستاره درخشان و پرفروغی هستیم که در سرزمین مبارک پیرامون مسجدالاقصی به‌دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند. مسافران قدس امروز و در این لحظه‌های مقدس بر دست مردم ما در حال عروج به عرش اعلا هستند تا در جوار رحمت واسعه الهی روزی‌خوار شوند.» سردار سلامی با بیان اینکه جنایت‌های رژیم صهیونیستی تحت حمایت آمریکا، ایالات متحده را در مرکز نفرت جهانی و جهان اسلام قرار داده است، ادامه داد: «شخصیت سیاسی آمریکا تحت‌تأثیر حمایت مالی و لجستیکی از رژیم صهیونیستی و حمایت سیاسی در وتو کردن همه قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و حمایت روانی از رژیم صهیونیستی و تلاش برای غلبه دادن اراده سیاسی خود از طریق سلطه دادن این رژیم بر جهان اسلام قرار گرفته است.»

قطعنامه پایانی راهپیمایی روز قدس
در ادامه مراسم باشکوه دیروز، قطعنامه سراسری روز جهانی قدس قرائت شد. در این قطعنامه به آمریکا هشدار داده شد از پرداخت هزینه‌های بیشتر راهبردی و رسوایی ناشی از شکست و مشارکت در جنایت و نسل‌کشی در غرب آسیا پرهیز و با تجدید نظر در سیاست شیطانی خود برای حمایت و پشتیبانی از جنایتگری‌های رژیم سفاک، بیش از این آبروی مردم آمریکا را قربانی قاتلان زنان و کودکان غزه نکند.
همچنین در این قطعنامه عنوان شده که اقدامات مذبوحانه رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه حاصلی جز زوال زودهنگام این غده سرطانی در پی نخواهد داشت و مطمئناً با پاسخی سخت و پشیمان‌کننده مواجه خواهد شد.

حضور پرشور مردم در سراسر کشور
گزارشی از سراسر ایران اسلامی حکایت از حضور پرشور مردم در راهپیمایی دشمن‌شکن قدس از ساعات اولیه صبح داشت و با وجود اینکه ساعت شروع مراسم از ساعت 10و در برخی شهرها ساعت 10:30تا 11اعلام شده بود، اما مردم از همان دقایق اولیه صبح در محل‌های تعیین‌شده حضور یافتند تا بار دیگر ‌با شعار «مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا» فریاد مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان برسانند و همانطور که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ‌از بین رفتن رژیم صهیونیستی در 25سال آینده را نوید دادند، اعلام کنند هر روز که می‌گذرد یک روز از عمر رژیم صهیونیستی کم خواهد شد. بوشهری‌ها در راهپیمایی روز جهانی با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، حمام خون به پا شد - فلسطین کربلا شد، اسرائیل بی‌ریشه - غزه تسلیم نمی‌شه، روز رهایی قدس روز بزرگ اسلام است - پایان ظلم و زور اسرائیل خون‌آشام، آمریکا و صهیونیست مرگ به نیرنگتان - خون شهید مظلوم می‌چکد از چنگتان حماسه دیگری در حمایت از ملت مظلوم و ستم‌دیده فلسطین رقم زدند و ابراز انزجار از اسرائیل غاصب را به ثبت رساندند.
زنان، مردان و کودکان اصفهانی با سردادن شعارهای ضداستکباری و ضد‌صهیونیستی جنایات رژیم ملعون صهیونیستی را محکوم کردند و مخالفت خود را با اقدامات غاصبانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی نشان دادند. روزه‌داران اصفهانی که دل‌سوخته شهادت شهید زاهدی هستند، در مراسم امسال حضور پرشورتری داشتند تا نشان دهند که گوش به فرمان ولایت دارند و زیر بار ظلم خودکامگان نمی‌روند.
همچنین عشایر مختلف خوزستان، مثل همیشه که در همه صحنه‌های انقلابی مشارکتی هوشمندانه و گسترده دارند، در این راهپیمایی با لباس‌های زیبای محلی خود حضوری چشم‌نواز داشتند.

 


تعداد بازدید :  23