شماره ۳۰۴۱ | ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۵ فروردين
صفحه را ببند
قهرمانی دراماتیک خاتون در غیاب ملیکا محمدی
وعده‌ای که وفا شد
«شهروند» روند قهرمانی خاتون بم در غیاب سه ستاره تاثیرگذار این تیم را مورد بررسی قرار داده است

[ شهروند ]  کمی بیش از سه ماه از درگذشت تلخ ملیکا محمدی، ستاره تیم‌ملی زنان و خاتون بم، حالا قهرمانی این تیم در یک شرایط بسیار سخت و دراماتیک قطعی شد تا هم‌تیمی‌های این بازیکن روز 22 فروردین در زادگاه ملیکا محمدی جام را به بالای سر ببرند. خاتون با این قهرمانی، موفق به کسب دهمین جام خود در ادوار لیگ برتر زنان شد و به این ترتیب، قصد دارد به مانند پرسپولیس، یک ستاره روی پیراهن خود ثبت کند.

4 تاریخ مهم در راه رسیدن به یک قهرمانی دراماتیک
شروع قصه دراماتیک خاتون و ملیکا محمدی در فصل جاری، روز 13 آبان در تاشکند رقم خورد. روزی که خاتون به عنوان نماینده ایران در مسابقات جام باشگاه‌های زنان حاضر بود و سه مصاف سخت با رقبای استرالیایی، کره‌جنوبی و ازبکستانی داشت. اما پیش از شروع این رقابت‌ها، ملیکا محمدی و بهناز طاهرخانی، دو ستاره‌ تاثیرگذار و ملی‌پوش خاتون، در مقابل دوربین قرار گرفتند و درخصوص مسابقات سخت خود به همراه تیم‌ملی و خاتون صحبت کردند. در قسمتی از این مصاحبه، ملیکا با همان شیطنت همیشگی گفت: «لیگ که واسه ماست.» اما هیچ‌کس تصورش را نمی‌کرد که این جمله همراه با شیطنت ملیکا، در فاصله کمتر از سه ماه بعد، مهم‌ترین انگیزه خاتونی‌ها برای کسب دهمین قهرمانی لیگ برتر شود.
بامداد سوم دی‌ماه بود که خبری هولناک فضای رسانه‌ای کشور را تحت تاثیر قرار داد. تصادف وحشتناک سه ملی‌پوش خاتون بم در پنج کیلومتری جاده بم در خودروی تیبا و مرگ دلخراش ملیکا محمدی و مصدومیت شدید بهناز طاهرخانی و زهرا خواجوی. این قطعا دلخراش‌ترین لحظه ورزش ایران در سال 1402 بود. ماجرای ملیکا به دلیل اقامت او در آمریکا و انتخاب ایران برای زندگی و پوشیدن پیراهن تیم‌ملی زنان، قصه مرگ او را دراماتیک‌تر از آنچه بود، می‌کرد. اما این تازه آغاز ماموریت سخت 11 ستاره دیگر خاتون بود؛ عزم همه برای عملی‌شدن وعده ملیکا جزم شده بود و حالا دیگر نه کسب دهمین قهرمانی، بلکه قولی که ملیکا محمدی داده بود، مهم‌ترین انگیزه بازیکنان خاتون بود.
پیش از این سانحه تصادف و غیبت سه ملی‌پوش تاثیرگذار خاتون در اردوی این تیم، تصاویر نیمکت خالی از بازیکن این تیم در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا، سوژه رسانه‌ها شده بود. این تیم قبل از این اتفاق هولناک هم با کمبود بازیکن مواجه بود و حالا سه ستاره تاثیرگذار خود را هم برای ادامه فصل نداشت. مصاف برگشت این تیم در تاریخ 28 اسفند 1402، مقابل ملوان در خانه این تیم، مهم‌ترین روز فوتبالی آنها در لیگ شانزدهم بود، جایی که خاتون فقط با یک امتیاز بیشتر نسبت به ملوان در صدر جدول ایستاده بود و پیروزی یکی از دو تیم در این مسابقه، قهرمانی آن تیم را در لیگ زنان به احتمال بسیار زیاد قطعی می‌کرد. دروازه خاتون در دقیقه 12 توسط شبنم بهشت باز شد، اما کامبک رویایی این تیم در نیمه دوم و ثبت دو گل توسط مونا حمودی و زهرا قنبری، ملوان را در خانه خودش زمین‌گیر کرد.
قصه قهرمانی خاتون اما دراماتیک‌تر از چیزی است که بتوان در یک گزارش نوشت. همین‌قدر بدانید که این جام قهرمانی روی دستان دوستان ملیکا در زادگاه این ستاره یعنی شیراز زیبا بالا خواهد رفت. خاتون در هفته آخر لیگ برتر در تاریخ 22 فروردین 1403، مقابل ایساتیس کران فارس مسابقه خواهد داد و در شیراز میزبان این تیم خواهد بود. شیراز، محل زادگاه ملیکا محمدی که همیشه با تعصبی مثال‌زدنی درخصوص آن صحبت می‌کرد و حالا تقدیر اینطور رقم خورده است که دوستان ملیکا در زادگاه این ستاره به وعده‌شان عمل کنند.


تعداد بازدید :  60