شماره ۳۰۴۱ | ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۵ فروردين
صفحه را ببند
آخرین سکانس زندگی رضا داوودنژاد

رضا داوودنژاد، بازیگر سینما و تلویزیون، پس از تحمل یک دوره بیماری آخرین سکانس زندگی‌اش را بازی کرد و از دنیا رفت. به ‌گزارش خبرگزاری تسنیم، این بازیگر جوان سینما و تلویزیون به علت عوارض ناشی از عفونت خون پس از پیوند کبد در بیمارستان دار فانی را وداع گفت. او که از یک خانواده هنری وارد عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون شده بود، آخرین سکانس زندگی‌اش را در بیمارستانی در شیراز در 44سالگی بازی کرد.
زنده‌یاد داوودنژاد متولد اردیبهشت سال 1359 که سال 1391 عمل پیوند کبد انجام داده بود، پس از آن، با بهبود شرایط جسمی فعالیت‌های هنری خود را از سر گرفته بود، اما از اسفندماه گذشته به گفته پدرش، علیرضا داوودنژاد، دوباره در بیمارستان بستری شده بود. رضا داوودنژاد فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی از جمله «مصایب شیرین»، «بچه‌های بد»، «کلاس هنرپیشگی»، «باغچه مینو»، «زندگی به شرط خنده»  و «پشت کنکوری‌ها» را در کارنامه‌اش داشت. «هشت پا»، «هوو»، «چپ‌دست»، «تیغ‌زن»، «نیش زنبور»، «همه‌چی آرومه»، «دردسر بزرگ»، «زن‌ها شگفت‌انگیزند»، «مرهم»، «رضا»، «لامینور»، «بیرو» و «خیابان‌های آرام» از دیگر آثار کارنامه رضا داودنژاد هستند.

پیام‌های تسلیت
به دنبال درگذشت رضا داودنژاد؛ نهادها و اشخاص مختلف در کنار بی‌شمار سینماگرانی که در تمام این سال‌ها با این بازیگر همکاری کرده بودند، پیام‌های تسلیتی را در این زمینه صادر کردند.
پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی، در این زمینه نوشت که «درگذشت بازیگر جوان و خوش‌اخلاق کشورمان رضا داوودنژاد کام‌ها را تلخ کرد. آن مرحوم با بازی در مجموعه‌هایی مانند «پشت کنکوری‌ها»، «باغچه مینو»، «زندگی به شرط خنده» و «متهم گریخت» کوشید هموطنانش را شاد کند.» محسن برمهانی، معاون سیما، نیز در پیامی رضا داوودنژاد را بازیگری مردمی، خوشنام و توانا نامید و نوشت که «او هنرمندی مردمی بود که در همه برهه‌ها، یار و همراه مردم بود و نقش‌آفرینی‌های خاطره‌انگیزش در یاد و خاطره‌ها باقی خواهد ماند.» محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی، نیز در پی درگذشت رضا داوودنژاد با انتشار پیامی درگذشت این بازیگر را تسلیت گفت: «سینمای ایران، فراتر از هنرمندی‌های رضا داودنژاد، در اندوه از دست دادن صفا، صمیمیت، صداقت و معرفت جاری در وجود او است. علاقه‌مندان سینما، خاطرات ارزنده و نقش‌آفرینی‌های ماندگار رضای عزیز را با آن شخصیت زلال و چهره مهربان و متبسم فراموش نخواهند کرد.»
دبیر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، انجمن بازیگران و کانون کارگردانان سینما نیز پیام‌های تسلیتی درباره درگذشت رضا داودنژاد صادر کردند. مجتبی امینی، دبیر جشنواره، او را «هنرمندی جوان، متعهد و مردمی» نامید که «فقدانش جامعه هنری کشور را متاثر کرد.» انجمن بازیگران سینما با شعری از هوشنگ ابتهاج پیامی در این زمینه صادر کرد: «ارغوان این چه رازیست که هر بار بهار با عزای دل ما می‌آید» و کانون کارگردانان سینما نیز در پیامی خطاب به علیرضا داودنژاد کارنامه بازیگری رضا داودنژاد را مروری مختصر کرد.


تعداد بازدید :  70