شماره ۳۰۳۶ | ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۲ اسفند
صفحه را ببند
گزارش «شهروند» از فعالیت‌های هلال‌احمر در سیل سیستان‌وبلوچستان
امدادرسانی به 63هزار سیل‌زده در 2 هفته گذشته
کمک 46میلیارد ریالی مردم به مناطق سیل‌زده سیستان‌وبلوچستان تیم‌های حمایت روانی به 4هزار کودک بلوچستانی خدمت کردند

  [ شهروند]  بعد از دو هفته، به طور موقت در مناطق سیل‌زده سیستان‌وبلوچستان وضعیت سفید اعلام شد. جریان سیلاب در مناطق دشتیاری و چابهار و ۱۱ شهرستان سیل‌زده موقتا فروکش کرده است. با این حال، با اعلام آماده‌باش دوباره سازمان هواشناسی، تیم‌های امدادی و عملیاتی در سیستان‌وبلوچستان خود را برای عملیات‌های گسترده در این استان آماده می‌کنند. همچنین استان‌های معین تیم‌های خود را بازیابی می‌کنند تا در صورت نیاز به سیستان‌وبلوچستان اعزام شوند. طبق اعلام سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر، از هفتم تا بیستم اسفندماه در ۸۴۴ روستای گرفتار در محاصره سیلاب سیستان‌وبلوچستان، به بیش از 63هزار نفر امدادرسانی و خدمات‌رسانی انجام شده است. رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر نیز از جمع‌آوری بیش از 46میلیارد ریال کمک خیران و مردم در قالب پویش همدلی و مهربانی به مردم سیل‌زده خبر داد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر از جمع‌آوری بیش از 46میلیارد ریال در قالب پویش همدلی و مهربانی برای کمک به مناطق سیل‌زده سیستان‌وبلوچستان خبر داد. وحید سلیمی، رئیس سازمان داوطلبان کشور، درخصوص کمک‌های مردمی این سازمان به شهرستان‌های متاثر از سیل در جنوب سیستان‌وبلوچستان گفت: «سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با اتکا به داوطلبان و خیران، پشتیبان سازمان امدادونجات در بحران‌هاست.» او ادامه داد: «با توجه به وسعت سیل و آبگرفتگی در مناطق جنوبی سیستان‌وبلوچستان این سازمان با اعلام شماره حساب در قالب پویش همدلی و مهربانی در قالب فراخوانی از مردم نوعدوست و خیرین خواست تا به یاری مردم متاثر از سیل و آبگرفتگی بشتابند.»
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: «جمع کمک‌های نقدی خیران و داوطلبان تاکنون بیش از 46میلیارد ریال بوده است.» سلیمی ادامه داد: «عمده کمک‌های خیرین توزیع بسته‌های معیشتی، زیستی و بهداشتی است که به مناطق متاثر از سیل ارسال شده.» او گفت: «گروه صنعتی گلرنگ و افق کوروش مجموعه این سازمان را در امر امدادرسانی به این مناطق یاری کردند.»

اطلاعیه شماره 7 هلال‌احمر و آخرین جزئیات امدادرسانی در سیل
جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای، آخرین جزئیات و آمار خدمات‌رسانی به مناطق سیل‌زده سیستان‌وبلوچستان را تشریح کرد و از امدادرسانی در 844 روستای محاصره در سیلاب و توزیع انواع اقلام زیستی و امدادی و امدادرسانی به بیش از 63هزار سیل‌زده از روز هفتم اسفند تا امروز خبر داد. متن اطلاعیه جمعیت هلال‌احمر درخصوص آخرین آمار خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان در سیستان‌وبلوچستان به شرح زیر است:
1- از روز هفتم اسفند بارش‌ها در سیستان‌وبلوچستان شدت گرفت و منجر به وقوع سیلاب و آبگرفتگی در مناطق جنوبی استان شد که بر اثر آن، تا روز ۲۰ اسفند، 14هزار و 725 خانوار شامل 63 هزار و 343 نفر تحت تاثیر سیل بوده و آسیب دیده‌اند.
2- با تلاش امدادگران، 1377 خانوار شامل 5713 نفر اسکان اضطراری پیدا کردند، 102 نفر نیز از سیلاب رهاسازی شدند.
3- تاکنون با 83 سورتی پرواز دو بالگرد امدادی هلال‌احمر، در 30 روستای محاصره در سیل، خدمات‌رسانی لازم ارائه و 43 محموله و 1929 بسته غذایی توسط بالگردهای هلال‌احمر در روستاهای غیرقابل دسترس، توزیع شده است. علاوه بر این، تا روز 21 اسفندماه، بیش از 65هزار بطری آب، 16هزار قرص نان، بیش از 23هزار بسته غذایی 10 روزه و 72 ساعته، 1367 دستگاه چادر امدادی، 3238 تخته موکت، 6323 تخته پتو و بیش از 10هزار و 755 کیلوگرم نایلون پوششی برای پیشگیری از نفوذ آب در میان متاثرین از سیلاب توزیع شده است.
4- علاوه بر نیرو‌های جمعیت هلال‌احمر استان سیستان‌وبلوچستان، نیرو‌های هلال‌احمر پنج استان خراسان‌شمالی، جنوبی، رضوی، یزد و کرمان برای کمک به حادثه‌دیدگان به منطقه اعزام شده‌اند.
5- در حال حاضر 3254 امدادگر و نجاتگر در منطقه در حال امدادرسانی به سیل‌زدگان هستند و در 844 روستا امدادرسانی کرده‌اند.
6- تاکنون بیش از 4هزار کودک از خدمات فضای دوستدار کودک تیم‌های سحر مستقر در مناطق آسیب‌دیده متاثر از سیل و آبگرفتگی بهره‌مند شده‌اند.
7- خدمات امدادی در جنوب سیستان‌وبلوچستان همچنان ادامه دارد.
8- عموم هموطنان نوعدوست می‌توانند کمک‌هاى نقدى خود به مردم سیل‌زده استان سیستان‌وبلوچستان را از طریق شماره‌گیری کد دستورى #١*١١٢*  یا به شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۸۳۶۶۶۲۳۵ و شماره حساب ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۶۶۶۶۶۲ به شبای IR940100004101034741666662   به نام جمعیت هلال‌احمر جمهورى اسلامى ایران واریز کنند.

احتمال کولاک برف و کاهش دما در 8 استان

رئیس سازمان امدادونجات در پی هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی و با اشاره به احتمال کولاک برف و کاهش دما از آماده‌باش امدادگران جمعیت هلال‌احمر در هشت استان خبر داد.
محمودی، رئیس سازمان امدادونجات، با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور گفت: «در پی هشدار این سازمان، احتمال بارش برف و باران، وزش شدید باد، کولاک برف و کاهش دما در روز دوشنبه، 21 اسفند در استان‌های چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد، نیمه شرقی لرستان، شمال‌غرب فارس، شمال و شرق خوزستان و شمال بوشهر و در روز سه‌شنبه، 22 اسفند در استان‌های خراسان‌رضوی و خراسان‌جنوبی گزارش شده است.»او ادامه داد: «در این زمینه امدادگران در این استان‌ها در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.» محمودی گفت: «از هم‌وطنان می‌خواهیم که به هشدارهای هواشناسی توجه کنند و حتی‌الامکان در شرایط آب‌وهوایی نامساعد، از تردد غیرضروری خودداری کنند.» گفتنی است تلفن‌های 112، به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به هموطنان است.


تعداد بازدید :  56