شماره ۳۰۳۲ | ۱۴۰۲ پنج شنبه ۱۷ اسفند
صفحه را ببند
آخرین جزئیات امدادرسانی در سیل سیستان‌وبلوچستان:
امدادرسانی هلال احمر به 560 روستای سیل‌زده
شمار امدادرسانی به بیش از 28هزار نفر افزایش یافت

جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای، آخرین جزئیات و آمار خدمات‌رسانی به مناطق سیل‌زده سیستان‌وبلوچستان و همچنین شماره حساب این جمعیت برای دریافت کمک‌های مردمی‌ به هموطنان آسیب‌دیده را تشریح کرد. متن اطلاعیه جمعیت هلال‌احمر درخصوص آخرین آمار خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان در سیستان‌وبلوچستان و همچنین راه‌های کمک به هموطنان سیل‌زده به شرح
زیر است:
۱- از روز هفتم اسفندماه بارش‌ها در سیستان‌وبلوچستان آغاز شد و به مرور
شدت گرفت.
۲- بارش‌ها منجر به آبگرفتگی در 14 شهرستان استان و همچنین آسیب به پل‌ها، راه‌های ارتباطی و آبگرفتگی منازل در جنوب سیستان‌وبلوچستان شد. به 560 روستا امدادرسانی شده است.
۳- امدادگران هلال‌احمر تاکنون به 28هزار و 206 نفر امدادرسانی کرده‌اند.
۴- با تلاش امدادگران، 3644 نفر اسکان اضطراری پیدا کردند و 91 نفر از سیلاب رهاسازی شده‌اند.
۵- تاکنون 40 سورتی پرواز بالگرد هلال‌احمر در مناطق محاصره در سیل انجام و 10هزار بسته غذایی و 30 هزار بطری آب بین متاثرین از سیلاب توزیع شده است.
۶- با کمک هلال‌احمر استان‌های معین، 33 محموله اقلام زیستی، امدادی و غذایی تاکنون به استان ارسال شده است.
۷- علاوه بر نیرو‌های جمعیت هلال‌احمر استان سیستان‌وبلوچستان، نیرو‌های هلال‌احمر پنج استان خراسان‌شمالی، خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی، یزد، کرمان و بوشهر برای کمک به حادثه‌دیدگان به منطقه اعزام شده‌اند.
۸- دو فروند بالگرد جمعیت هلال‌احمر در حال کمک‌رسانی و توزیع اقلام غذایی و امدادی در مناطقی هستند که بر اثر سیل دسترسی به آنها ممکن نیست.
۹- در حال حاضر 2419 نیروی عملیاتی و 503 پرسنل کادر، در قالب 579 تیم و با استفاده از 560 دستگاه خودرو امدادی در حال خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان هستند.
۱۰- ارائه خدمات امدادی در جنوب سیستان‌ و بلوچستان همچنان ادامه دارد.
۱۱- عموم هموطنان نوعدوست می‌توانند کمک‌هاى نقدى خود به مردم سیل‌زده استان سیستان‌وبلوچستان را از طریق شماره‌گیری کد دستورى #١*١١٢*  یا واریز به شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۸۳۶۶۶۲۳۵ و شماره حساب ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۶۶۶۶۶۲ به شبای
IR94010000410103474166666
به نام جمعیت هلال‌احمر جمهورى اسلامى ایران  واریز کنند.


تعداد بازدید :  61