شماره ۳۰۲۴ | ۱۴۰۲ سه شنبه ۸ اسفند
صفحه را ببند
بارش برف و باران در محورهای ۲۱ استان

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور از بارش برف و باران در محورهای ۲۱ استان خبر داد.سرهنگ احمد شیرانی در خصوص وضعیت جاده‌ها پس از بارندگی‌های اخیر گفت:  بارندگی‌هایی که از روز یکشنبه شروع شده است باعث شد در برخی از جاده‌ها به علت کولاک و بارش شدید و پایین آمدن ایمنی در تردد، مسدودی موقت ایجاد شود. اهم محورهای اصلی که مسدود شدند شامل محور بیرجند درمیان، توسکستان ـ شاهرود، محور شهداد به نهبندان، محور بوئین‌زهرا و ساوه، محور شهمیرزاد ـ کیاسر و جاده کرج ـ چالوس در مسیر شمال به جنوب و جاده هراز در مسیر جنوب به شمال به لحاظ پایین آمدن ایمنی و احتمال وقوع بهمن موقتاً مسدود بود. نکته مهمی که مسافران در جاده‌ها و آنهایی که قصد سفر دارند باید بدانند، شرایط جاده‌ها زمستانی است. مسافران حتماً تجهیزات زمستانی را همراه داشته باشند، چرا که در گذشته تصادفات زنجیره‌ای ناشی از عدم رعایت فاصله طولی خودروها با یکدیگر افزایش پیدا کرد. بر این اساس، نیاز است با لغزنده شدن جاده‌ها فاصله طولی بیشتری با خودروی جلوی خود رعایت شود و با سرعت مطمئنه تردد کنند.»

روستاهایی ‌که در برف محاصره شدند
این در حالی است که بارش سنگین برف راه ۶۰ روستا در بخش مرکزی و ۵ روستا در بخش زیراب سوادکوه را مسدود کرد. شدت بارش در نواحی روستایی به مسدود شدن راه‌های روستایی در بخش مرکزی و بخش زیراب این شهرستان منجر شد. این روستاها در محدوده « اِستخرسَر» تا « گِردِنه‌سَر» بودند.  همچنین در محور کسلیان راه‌های روستاهای لاجیم، سوخته‌سرا، ولیلا، ززول و لولاک لبیور در اثر شدت بارش برف مسدود شدند.
راه 145 روستا مسدود شد
همچنین در استان لرستان نیز راه ۱۴۵روستای سه شهرستان این استان در پی بارش برف قطع شد. مهدی پازوکی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان، با بیان اینکه بارش برف محورهای روستایی سه شهرستان لرستان را مسدود کرده‌است، افزود: «راه دسترسی حدود 90 روستای الیگودرز مسدود شد. راه 40 روستای ازنا و 15 روستای بروجرد نیز در پی بارش برف، قطع شد.»

بارش یک متری برف در گیلان
بارش برف در گیلان نیز شدت گرفت و عبور در همه محور‌های استان بدون زنجیر چرخ امکان‌پذیر نبود. در مناطق کوهستانی استان گیلان بیش از یک متر برف بارید و بازگشایی راه‌ها همچنان ادامه یافت. در پی بارش سنگین برف، برق 80 درصد مشترکان روستای امامزاده هاشم، 35 درصد مشترکان سنگر و 2 روستای لاکان شهرستان رشت قطع شد. نیرو‌های دستگاه‌های خدمات‌رسان با خودرو‌ها و تجهیزات از شهرستان‌های رضوانشهر، انزلی و صومعه‌سرا برای امدادرسانی به مردم گرفتار در برف در شهرستان رشت اعزام شدند.

برف محور ۸۰ روستای الیگودرز را مسدود کرد
فرماندار الیگودرز نیز از قطع محور ۸۰ روستای این شهرستان در پی بارش برف خبر داد. ایمان خسروی با تأکید به برودت هوا در این شهرستان، گفت: «گردنه‌های گله‌بادوش و امامزاده در الیگودرز به‌دنبال بارش برف مسدود شد.»


تعداد بازدید :  90