معاون وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بازطراحی ساختار آموزشی دوره متوسطه دوم گفت: این موضوع فعلاً در حد مباحث کارشناسی است و قویترین سناریو برای اجرا ادغام دو رشته ریاضی و تجربی است.تغییر در رشتههای تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی، موضوع مورد بحث آموزش و پرورش از حدود یک دهه گذشته است.محمدمهدی کاظمی؛ معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره ادغام رشتههای تحصیلی گفت: این موضوع فعلاً در مباحث کارشناسی است و نهایی نشده اما قویترین سناریوی موجود ادغام رشته ریاضی و تجربی است.وی افزود: سناریوی دیگر ارائه یک رشته تحصیلی در دوره متوسطه است که کارشناسان با آن موافق نیستند.معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه «آیا ادغام رشته ریاضی و تجربی با توجه به متفاوت بودن دروس تخصصی امکانپذیر است؟» گفت: اکنون اشتراکات این دو رشته بسیار زیاد است؛ بهعنوان مثال در پایه دهم فقط 4 واحد درسی اختلاف بین رشتههای ریاضی و تجربی وجود دارد و عمده محتوای درسی همپوشانی دارد، اگر نگاه نیمهتخصصی به دوره متوسطه دوم داشته باشیم نیاز به تفکیک این دو رشته نیست.