شماره ۲۹۴۶ | ۱۴۰۲ يکشنبه ۲۸ آبان
صفحه را ببند
هفتمین هفته از تجاوزهای بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی در غزه با پرده تازه‌ای از نمایش تروریسم اشغالگران آغاز شد
دستور تخلیه بزرگ‌ترین بیمارستان غزه ظرف یک ساعت
سازمان حقوق بشر اروپا- مدیترانه‌: بیش از 15هزار فلسطینی در 43روز به شهادت رسیده‌اند

  [ شهروند]   هفتمین هفته از تجاوزهای بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه که در هفته‌های اخیر با آغاز حملات زمینی ارتش صهیونیست، ماهیت اشغالگری این رژیم را به خوبی به تصویر می‌کشد، با دستور غیرانسانی و زورگویانه تخلیه مهم‌ترین مرکز درمانی غزه آغاز شد. بیمارستان و مجتمع درمانی الشفاء که روزها تحت محاصره رژیم اشغالگر قدس بود و از جمعه گذشته تانک‌های اسرائیلی وارد محوطه اصلی آن شدند، با دستور تخلیه ظرف یک ساعت، تحت اشغال صهیونیست‌ها قرار گرفت؛ خبرگزاری فرانسه در گزارش لحظه‌به‌لحظه از غزه، روزگذشته نوشت سربازان اسرائیلی از طریق بلندگو دستور تخلیه بیمارستان را «در یک ساعت » دادند، درحالی‌که سربازان در حال بررسی تأسیسات ادعایی حماس در این بیمارستان بوده‌اند.

دو هزار و 300بیمار، آواره و کادر درمان در الشفا پناه گرفته بودند
بیمارستان الشفا، بزرگ‌ترین بیمارستان غزه، حالا به کانون جنگ رژیم اشغالگر و حماس تبدیل شده است. رژیم اشغالگر مدعی بود که حماس پایگاهی برای فرماندهی عملیات‌ها زیرساختمان الشفاء دارد. اتهامی که گروه‌های مقاومت آن را رد می‌کنند. سازمان ملل تخمین زده بود که 2هزار و 300بیمار، کارمند و آواره فلسطینی قبل از ورود نظامیان صهیونیستی به الشفا، چهارشنبه در الشفا پناه گرفته بودند.
وزارت بهداشت غزه از کشته شدن ده‌ها تن در نتیجه قطع برق ناشی از کمبود سوخت در بحبوحه درگیری‌های شدید این روزها خبر داده؛ رژیم اشغالگر بارها خواستار تخلیه بیمارستان به جنوب شده است، اما متخصصان و کادر بیمارستان اعلام می‌کردند، نمی‌توانند بیماران را منتقل کنند. محمد ابوسلمیه، مدیر بیمارستان، به خبرگزاری فرانسه گفت که سربازان اسرائیلی به او دستور داده‌اند که «از تخلیه بیماران، مجروحان، آوارگان و کادر پزشکی اطمینان حاصل کند؛ آنها باید با پای پیاده به سمت ساحل حرکت کنند.»
رئیس بخش جراحی این بیمارستان در گفت‌وگو با الجزیره نیز اعلام کرد: «رژیم اشغالگر به ما ابلاغ کرده که بیمارستان از کارمندان، بیماران و مجروحان تخلیه شود.» رئیس بخش استخوان در این بیمارستان نیز اعلام کرد: «وحشت‌ ‌و ترس شدید در بیمارستان حاکم است و ما بدون بیماران، بیمارستان را ترک نخواهیم کرد.»
126بیمار در بیمارستان باقی مانده‌اند که توان حرکت ندارند
وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: «مجروحان در مقابل بیمارستان جمع شدند و تحت نظارت صهیونیست‌ها و حرکت تانک‌ها، با پای پیاده بیمارستان را ترک کردند. وزارت بهداشت غزه همچنین تأکید کرد که بیمارستان به‌طور کامل تخلیه شده و تنها ۱۲۶ بیمار در آن باقی ماندند که توان حرکت ندارند.»
به گزارش آسوشیتدپرس، مقامات فلسطینی و ارتش اسرائیل نسخه‌های متناقضی در مورد آنچه باعث مهاجرت دسته‌جمعی از بیمارستان الشفاء شد، ارائه کردند. مقامات بهداشتی می‌گویند که دستور تخلیه را از ارتش صبح شنبه دریافت کرده‌اند، درحالی‌که ارتش رژیم اشغالگر مدعی است به کسانی که امیدوار به ترک هستند، پیشنهاد عبور امن داده است. قبل از عزیمت، چندین هزار نفر ازجمله بیماران در شرایط وخیم در الشفا گرفتار شده بودند.

حماس: ضرب‌الاجل یک ساعته برای تخلیه بیمارستان تروریسم صهیونیستی است
جنبش حماس در پی ضرب‌الاجل یک‌ ساعته رژیم صهیونیستی برای تخلیه بیمارستان الشفای شهر غزه اعلام کرد که تهدید و وادار کردن مدیریت این بیمارستان برای تخلیه بیماران، زخمی‌ها، آوارگان و پزشکان، تروریسم و سادیسمی صهیونیستی است.

سازمان حقوق بشر اروپا- مدیترانه‌: بیش از 15هزار فلسطینی در 43روز به شهادت رسیده‌اند
در حالی چهل‌وسه روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد که سازمان حقوق بشر اروپا- مدیترانه‌ به‌تازگی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از زمان آغاز تجاوزها علیه غزه طی ۴۳ روزگذشته، ۱۵ هزار و ۲۷۱ فلسطینی را به شهادت رساند که 6‌هزار و ۴۰۳ نفر از آنها کودک و 3‌هزار و 561 نفر نیز زن هستند. این سازمان اعلام کرده که تعداد مجروحان فلسطینی جنایت‌های رژیم صهیونیستی در مدت اخیر نیز به بیش از ۳۲ هزار و ۳۱۰ نفر رسیده است.
حملات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی هر روز ابعاد تازه‌تری پیدا می‌کند. بیش از یک ماه از نبرد خونین در غزه گذشته است. تعداد قربانیان غیرنظامی این جنگ خونبار هر روز بیشتر می‌شود. چهره‌های قربانیان بی‌دفاع این جنگ غم‌انگیز به‌ویژه کودکان بی‌گناه دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

عطوان: تخلیه بیمارستان از بیمار در تاریخ بشریت بی‌سابقه است
«عبدالباری عطوان»، سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رأی‌الیوم و تحلیلگر برجسته فلسطینی، در واکنش به تخلیه بیمارستان الشفای غزه توسط رژیم صهیونیستی و سکوت دولتمردان عربی و اسلامی در برابر این جنایت فجیع در توییتی نوشت: «تخلیه بیمارستان الشفاء و بیرون کردن بیماران، کودکان، نوزادان و مجروحان از بیمارستان و انداختن آنها به خیابان در تاریخ بشریت هرگز اتفاق نیفتاده است.» وی افزود: «این مایه ننگ حاکمان عرب، فرماندهان ارتش آنها و امت عربی و اسلامی است.»

جنایت تازه صهیونیست‌ها در اردوگاه جبالیا
بمباران مدرسه‌ای که پناهگاه آوارگان غزه بود

جنگنده‌های رژیم اشغالگر قدس در چهل‌وسومین روز از تجاوز نظامی خود به نوار غزه بعد از عملیات طوفان الاقصی، بیمارستان الوفاء را در مرکز غزه هدف قرار دادند که در اثر این حمله، رئیس این بیمارستان به شهادت رسید و شماری نیز زخمی شدند. رژیم صهیونیستی شنبه هم با حمله به مدرسه الفاخوره در اردوگاه جبالیا واقع در شمال غزه جنایت جدیدی را رقم زد که طی آن ده‌ها نفر را به خاک و خون کشید.
اگرچه از آمار دقیق شهدای این جنایت گزارشی منتشر نشده است اما «عماد زقوت»، خبرنگار فلسطینی، در گفت‌وگو با شبکه الجزیره اعلام کرد که در بمباران مدرسه الفاخوره، حدود 200فلسطینی به شهادت رسیدند.
ارتش رژیم صهیونیستی بعد از ظهر شنبه مدرسه الفاخوره در اردوگاه جبالیا را که پناهگاه آوارگان فلسطینی بود، بمباران کرد. به گزارش شبکه الجزیره، صدها آواره فلسطینی اعم از زن و کودک و سالخورده در این بمباران شهید و زخمی شده اند.


تعداد بازدید :  114