شماره ۲۹۴۴ | ۱۴۰۲ پنج شنبه ۲۵ آبان
صفحه را ببند
40 روز از عملیات طوفان الاقصی و تجاوز صهیونیست‌ها به غزه گذشت
مجتمع الشفاء، پادگان نظامی صهیونیست‌ها شده

‏  [شهروند] تانک‌های رژیم صهیونیستی در ورودی بیمارستان الشفاء هستند و چند هزار فلسطینی آواره، مجروح و کادر درمان، در محاصره صهیونیست‌ها قرار دارند. 6روز است که غذا و آب به بیمارستان نرسیده و ادعای یک عملیات دقیق و هدفمند از سوی صهیونیست‌ها در حالی مطرح می‌شود که بسیاری از نهادهای حقوق بشری درباره وقوع فاجعه در این بیمارستان در نتیجه حملات اسرائیل هشدار داده‌اند. تداوم حملات ویرانگر صهیونیست‌ها به غزه، ادعای منابع آمریکایی و صهیونیستی در مورد توافق آتش‌بس و ورود سوخت به غزه، تجمع تانک‌های صهیونیستی در ورودی بیمارستان الشفاء با بیش از چند هزار انسان در محاصره، از مهم‌ترین تحولات فلسطین اشغالی است.
جنگنده‌های رژیم اشغالگر قدس بامداد چهارشنبه در چهلمین روز تجاوز نظامی به نوار غزه، مناطقی در شهرهای غزه، خان‌یونس و دیرالبلح را واقع در نوار غزه بمباران کردند که در اثر آن گفته می‌شود شماری شهید و تعدادی دیگر نیز زخمی شده‌اند. همزمان با محاصره بیمارستان و مجتمع الشفاء در غرب شهر غزه (شمال نوار غزه)، رژیم صهیونیست اطراف این بیمارستان را هدف حملات خود قرار داد. رسانه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز مدعی حصول توافق بر سر آتش‌بس انسانی همزمان با تبادل اسرا بین این رژیم و جنبش حماس شدند. رئیس سازمان جهانی بهداشت در پی گزارش‌ها از حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به بیمارستان الشفاء در غزه اعلام کرد که تماس این نهاد بین‌المللی با کادر درمان قطع شده است. تدروس آدهانوم گبرسیوس در پیامی در ایکس نوشت: «گزارش‌ها درباره نفوذ نظامی به داخل بیمارستان الشفاء به‌شدت نگران‌کننده‌اند. ما یک‌بار دیگر تماس‌مان را با کارکنان این بیمارستان از دست داده‌ایم.» رئیس سازمان جهانی بهداشت گفته این نهاد بین‌المللی به‌شدت برای ایمنی کارکنان بیمارستان الشفاء و بیماران آنها نگران است.

 سی‌ان‌ان: تانک‌های اسرائیل وارد مجموعه بیمارستانی الشفاء شدند
وبگاه سی‌ان‌ان به نقل از یک خبرنگار در داخل بیمارستان الشفاء در غزه که بزرگ‌ترین مجموعه بیمارستانی این منطقه است، گزارش داده تانک‌های اسرائیل وارد این بیمارستان شده‌اند. یک خبرنگار خبرگزاری فلسطین، وفا، به سی‌ان‌ان گفت: «چیزی که ما می‌بینیم این است که تانک‌ها، سلاح‌های خود را به سمت بیمارستان نشانه گرفته‌اند. هنوز مطمئن نیستیم که سربازها وارد بیمارستان شدند یا خیر.» سی‌ان‌ان می‌گوید که آخرین گزارش‌ها حاکی است که صدها نفر از کارکنان و بیماران این بیمارستان هنوز داخل الشفاء حضور دارند. همچنین چندین هزار نفر از مردم غزه در اطراف این بیمارستان پناه گرفته‌اند. ارتش رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه گفت که در حال انجام «یک عملیات دقیق و هدفمند» در داخل این بیمارستان بود. در همین حال، بسیاری از نهادهای حقوق بشری درباره وقوع فاجعه در این بیمارستان در نتیجه حملات رژیم اشغالگر هشدار داده‌اند.

بازجویی از کارکنان و بیماران بیمارستان الشفاء
منابع خبری بین‌المللی گزارش دادند نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در حال بازجویی از کادر درمان و بیماران بیمارستان الشفاء در غزه هستند. الجزیره گزارش داد ارتش اسرائیل با پشتیبانی آتش تانک‌ها به ساختمان‌های اصلی الشفاء اعم از ساختمان اورژانس و بخش جراحی‌های خاص حمله کرده‌اند. طبق این گزارش نظامیان رژیم اشغالگر وارد ساختمان‌ها شده‌اند و در حال انجام عملیات جست‌وجو هستند و به‌صورت تک‌به‌تک از پزشکان و کادر درمان بازجویی می‌کنند. رژیم صهیونیستی این اقدامات را به بهانه اینکه سران حماس از بیمارستان الشفاء برای انجام عملیات‌های خود استفاده می‌کنند، انجام می‌دهند اما تا‌کنون هیچ شواهدی در تأیید این ادعاها وجود نداشته است. ارتش رژیم اشغالگر همچنین اقدام به استقرار چندین گذرگاه بازرسی الکترونیکی در در‌های ورودی ساختمان‌های اصلی بیمارستان الشفاء کرده‌اند و هر فردی اعم از بیمار یا کادر درمان قبل از ورود بایستی مورد بازرسی   قرار گیرد. هنوز حدود 3هزار نفر داخل این بیمارستان حضور دارند که برخی از آنها جزو آسیب‌پذیرترین بیمارها هستند.

اعتراف ارتش رژیم صهیونیستی به نبود اسرا در بیمارستان الشفاء
رادیو اسرائیل گزارش داد ارتش این رژیم هنوز هیچ شواهدی که «گروگان‌ها» داخل بیمارستان الشفاء باشند، پیدا نکرده‌اند. این رادیو گزارش داد جست‌وجوها داخل این بیمارستان ادامه دارند. احمد المخللاتی، یکی از پزشکان بیمارستان الشفاء آخرین اخبار را از بیمارستان الشفاء در غزه بعد از ورود نظامیان صهیونیستی به این بیمارستان توصیف کرده است. المخللاتی در مصاحبه با الجزیره گفت: «اوضاع دارد سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود. تانک‌های صهیونیستی داخل بیمارستان و اطراف آن هستند. الان 6روز است که غذا و آب به بیمارستان نرسیده است و هیچ راهی برای به‌دست آوردن وسایل مورد نیاز نداریم. داخل بیمارستان، بخش اکسیژن کار نمی‌کند. چیزی که داریم می‌بینیم واقعا شوک‌آور است و خیلی بد است که کل دنیا نظاره‌گر این جنایت است و دارد اتفاقاتی را که در اینجا می‌افتد، تماشا می‌کند. همه ما الان داخل ساختمان هستیم و حتی نمی‌توانیم از پنجره ببینیم بیرون چه خبر است. چیزی برای خوردن و نوشیدن نداریم و نمی‌توانیم در داخل بیمارستان از ساختمانی به ساختمان دیگر برویم.»

هشدار حماس درباره احتمال صحنه‌سازی رژیم صهیونیستی
عزت الرشق از رهبران جنبش حماس: «اشغالگران اسرائیلی درباره بیمارستان الشفاء به تبلیغات دروغین روی آورده‌اند. جنایت یورش به داخل بیمارستان الشفاء، دروغگویی‌های اشغالگران را برای جهانیان رو خواهد کرد. یورش اشغالگران با سلاح‌ها و تانک‌هایشان به داخل بیمارستان الشفاء، در راستای گسترش ارتکاب جنایات و تلاش بیهوده برای تصویر پیروزی ادعایی دروغین است. بعید نمی‌دانیم که اشغالگران به صحنه‌سازی‌ و نمایش ساختگی و قراردادن سلاح و تجهیزات در بیمارستان الشفاء برای توجیه جنایات خود اقدام کنند.» منابع مطلع موجود در مجتمع درمانی الشفاء نیز به الجزیره اعلام کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی پس از یورش به مجتمع درمانی الشفاء، شماری از آوارگان پناهنده موجود در آن را بازداشت کرده‌اند. بمباران مکرر بیمارستان شفای غزه از سوی صهیونیست‌ها، قطع برق، ممانعت از سوخت‌رسانی و خروج پیکر شهدا از آن تنها گوشه‌ای از نسل‌کُشی و نقض فاحش حقوق بشر در میان سکوت مدعیان آن است؛ تراژدی‌ای که پیشتر در بیمارستان‌های دیگر غزه همچون المعمدانی نیز به نمایش درآمد.


تعداد بازدید :  307