شماره ۲۸۹۷ | ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۸ شهريور
صفحه را ببند
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:
محور مقاومت امروز نیازی به ما ندارد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: «روزی ما تحریم بودیم که چیزی نخریم اما امروز تحریم هستیم که چیزی نفروشیم، امروز مشتریان پهپادهای ایران چندین برابر توان تولیدی ماست و کشورهای بزرگ جهان به‌دنبال تسلیحات ما هستند.»
سردار سرلشکر محمدباقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح، در همایش تخصصی دفاع‌مقدس و نقش آن بر امنیت ملی ایران و غرب آسیا طی سخنانی گفت: «جنگ چیز خوشایندی نیست و جنگی هم که به ملت ایران تحمیل شد خواسته ملت ایران نبود اما مردم ما با تمام وجود از خود دفاع کردند، اما در کنار خسارات، دفاع‌مقدس برکات زیادی ازجمله دستاوردهای بسیار مهم راهبردی سیاسی، اقتصادی، نظامی و دفاعی و فرهنگی برای ما به همراه آورد. در دفاع‌مقدس تمامیت ارضی کشور ما تثبیت شد و به این راحتی کسی جرأت تعرض به کشور ما را ندارد. در این دوران ارتش پایان جنگ با ارتش قبل از جنگ کاملا فرق می‌کرد و کاملا آب‌دیده شد. ارتش روش طرح‌ریزی و انجام عملیات را در جنگ کاملا یاد گرفت و سپاه که سازمان کوچکی بود و جنبه دفاعی نداشت وارد صحنه نظامی شد و در پایان جنگ، سپاه دارای سازمان رزم گسترده‌ای بود.»

در حوزه‌های تربیت نیرو هیچ وابستگی نداریم
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: «نیروهای مسلح در تمام ابعاد، خوداتکا شدند. من معتقدم خوداتکایی در ابعاد نرم‌افزاری بسیار مهم‌تر از ابعاد سخت‌افزاری است. اینکه نیرویی قادر به جمع‌آوری اطلاعات راهبردی و قادر است طرح‌ریزی راهبردی کند و می‌داند چگونه باید بجنگد و خودش را برای نبردهای آینده آماده کند، حاصل دفاع‌مقدس است. در آینده با انواع نبردها مواجه هستیم اما در حوزه‌های تربیت نیرو و طرح‌ریزی‌های راهبردی هیچ وابستگی نداریم درحالی‌که ارتش‌های جهان مقلد چهار پنج کشور هستند درصورتی‌که در دانشگاه‌های نظامی ما، تفکر بیگانگان تدریس نمی‌شود. از دیگر دستاوردهای این حوزه این است که در تمامی رسته‌های نبرد به ابتکارات بسیار جدیدی دست پیدا کردیم.»

محور مقاومت امروز نیازی به ما ندارد
سردار باقری تشکیل جبهه مقاومت را یکی از دستاوردهای دفاع‌مقدس عنوان کرد و افزود: «رژیم صهیونیستی شعار از نیل تا فرات فراموشش نشده است. هنگامی که عملیات بیت‌المقدس ما تمام‌شده بود تهاجم رژیم اشغالگر به لبنان پیش آمد، اما سپاه پاسداران پایه‌های حزب‌الله و مقاومت در فلسطین را گسترش داد و امروز رژیم به جایی رسیده است که رهبران‌شان می‌گویند توسعه مقاومت و مظلومان فلسطینی آنها را به مشکل اساسی دچار کرده که در مود زمان پایان خود صحبت می‌کنند. محور مقاومت امروز نیازی به ما ندارد ‌خودشان تسلیحات خودشان را تولید می‌کنند و دریایی از توانمندی در آنجا وجود دارد.»

 


تعداد بازدید :  92