شماره ۲۸۶۷ | ۱۴۰۲ پنج شنبه ۱۹ مرداد
صفحه را ببند
رایزنی برای مجازی‌شدن دانشگاه‌‌ها در ۱۰ روز اول مهر

شهرداری تهران در حال رایزنی و مکاتبه با آموزش عالی است تا در راستای کاهش ترافیک پایتخت، ۱۰ روز اول مهر ماه فعالیت دانشگاه‌‌ها مجازی باشد.
مهدی گلشنی، مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران، با اشاره به جزئیات رایگان شدن مترو و اتوبوس برای دانش‌آموزان و دانشجویان، در خصوص تمهیدات شهرداری تهران برای کاهش ترافیک معابر پایتخت همزمان با بازگشایی مدارس، گفت: «با بازگشایی مراکز آموزشی در مهرماه پیک صبحگاهی ترافیک افزایش می‌یابد، چراکه بررسی‌ها نشان داده حدود ۲۹ درصد سفرها تحصیلی است. به همین دلیل در ستاد استقبال از مهر و کمیته حمل و نقل تمهیداتی اندیشیده شده که غیر از بحث شناورسازی ساعت کاری کارکنان دولت که مصوبه هیات وزیران است و شروع فعالیت از ساعت ۷ تا ۹، تمهیدات دیگری هم داشته باشیم. هیأت وزیران در اسفندماه سال گذشته مصوبه‌ای در خصوص شناور شدن ساعت کار ادارات دولتی، دانشگاه‌ها و ... داشت که براساس آن ساعت آغاز به کار مدارس در مقطع متوسطه از ۷:۳۰ و ابتدایی از ۸ صبح تعیین  شد. مصوبه هیأت وزیران ملاک عمل بود تا اینکه در نیمه خرداد ماه سال ‌جاری در راستای صرفه‌جویی در مصرف انرژی ساعات کار ادارات تا ۱۵ شهریورماه تغییر کرد و امیدواریم برای سال تحصیلی جدید نیز مصوبه قبل به دلیل لزوم تشویق شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی و توزیع مناسب ترافیک مدنظر قرار گیرد. همچنین سیاست‌هایی اتخاذ شده که یکی از آنها رایگان بودن استفاده از اتوبوس و مترو برای دانش‌آموزان و دانشجویان است. البته دقت داشته باشید که در شرایط عادی دانش‌آموزان و دانشجویان از تخفیف ۵۰ درصدی در پرداخت بلیت بهره می‌برند و قرار شده که در مهر ماه بلیت برای این قشر رایگان باشد و در صورتی که لازم باشد ممکن است که این مدت تمدید شود.»
  وی در ادامه گفت: «استفاده حداکثری از ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از موارد مهمی است که می‌تواند حجم ترافیک را کاهش دهد. اما در کنار آن نیاز به مدیریت تردد خودروهای بار و کالا داریم که در ساعات پیک تردد نکنند که البته این مسئله نیازمند تأیید شورای ترافیک است. در حال رایزنی، مکاتبه و طی فرایند کارشناسی هستیم که از آموزش عالی بخواهیم در راستای کاهش ترافیک پایتخت ۱۰ روز اول مهر ماه فعالیت دانشگاه‌ها مجازی باشد.»

 


تعداد بازدید :  191