شماره ۲۷۶۳ | ۱۴۰۱ شنبه ۲۰ اسفند
صفحه را ببند
۵ کودک و نوجوان جان خود را از دست دادند
پایان پنجشنبه با ۲ آتش‌سوزی مرگبار در تهران

دو حادثه آتش‌سوزی، پنجشنبه شب ‌گذشته در پایتخت رخ داد. در یک حادثه پنج نفر جان خود را از دست دادند و در حادثه‌ای دیگر هم پنج مغازه در بازار تهران طعمه حریق شد.
سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، درباره جزئیات حادثه آتش‌سوزی در بازار تهران گفت:‌ «ساعت ۲۱:۳۱ پنجشنبه شب گذشته وقوع یک مورد حادثه حریق در پاساژی در بازار تهران، کوچه سیدولی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد. درپی آن، ستاد فرماندهی آتش‌نشانان چهار ایستگاه را به همراه خودروی حامل تجهیزات تنفسی و تانکر آب به محل اعزام کرد.»
او با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل بیان کرد: «با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که حریق در پاساژی دو طبقه که بیش از ۷۰ باب مغازه در آن قرار داشت، رخ داده و در جریان آن، پنج باب مغازه مجموعا به مساحت حدود ۱۰۰ مترمربع در طبقه دوم دچار حریق شده‌اند.» ملکی با بیان اینکه همه این مغازه‌ها در کار تولید کفش بودند و مواد اولیه ساخت کفش در آنها نگهداری می‌شد، افزود:‌ «موادی مانند تینر، بنزین، چسب، فوم، چرم و غیره که کاملا قابل اشتعال هستند، در این مغازه‌ها نگهداری می‌شد و همین موضوع اطفای حریق را با مشکلاتی مواجه و سرعت گسترش آن را نیز بیشتر کرده بود. با این وجود، عوامل آتش‌نشانی موفق شدند از گسترش آتش جلوگیری و دقایقی بعد آن را به طور کامل اطفا کنند.» سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه عوامل آتش‌نشانی سقف شیروانی این پاساژ را نیز مورد بررسی قرار دادند، ادامه داد: «این حادثه مورد مصدوم و فوتی نداشت، اما خسارات مالی به جا مانده از آن بالا بود.» او از مرگ پنج کودک و نوجوان از اتباع یکی از کشورهای همسایه در جریان حریق نیز خبر داد و در تشریح جزئیات آن گفت: «ساعت ۱۹:۱۹ پنجشنبه شب گذشته یک مورد حریق در شهرری شهرک علائین انتهای خیابان میثم به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد. با وجود آنکه محل حادثه خارج از حوزه استحفاظی آتش‌نشانی تهران بود، اما ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان را به محل اعزام کرد.»
ملکی با بیان اینکه حادثه در زمین کشاورزی رخ داده بود، بیان کرد: «در میانه این زمین با لوازمی مانند چوب، حصیر، پتو و ... اتاقک‌های کارگری درست کرده بودند که کاملا سست بود و مجموعا حدود ۲۵۰ مترمربع مساحت داشت.»
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه در این اتاقک‌ها حدود ۴۰ نفر از اتباع غیرایرانی ساکن بودند، افزود:‌ «تمام این اتاقک‌ها کاملا شعله‌ور بود و تا قبل از رسیدن آتش‌نشانان تعدادی از ساکنان آن خارج و تعدادی هم گرفتار شده بودند. آتش‌نشانان حدود هفت نفر را که عمدتا جوان و نوجوان بوده و دچار سوختگی شده بودند، خارج کردند و به عوامل اورژانس تحویل دادند. ‌ همزمان با اطفای حریق، عملیات جست‌وجو نیز انجام شد و متاسفانه در جریان آن  اجساد پنج کودک و نوجوان که سوخته بودند، کشف شد.»


تعداد بازدید :  74