شماره ۲۶۷۹ | ۱۴۰۱ شنبه ۵ آذر
صفحه را ببند
هشتمین سفر استانی رئیس‌جمهوری به شهرستان‌های استان تهران
خبرهای خوش رئیسی به مردم اسلامشهر

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری در یک سفر شهرستانی دیگر این بار به مقصد اسلامشهر، نشان داد که می‌توان تصمیم‌گیری برای تسریع در اجرای طرح‌ها و حل مشکلات را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیگیری و حل کرد.
هشتمین سفر استانی رئیس‌جمهوری به شهرستان‌های استان تهران به مقصد شهرستان اسلامشهر بود، منطقه‌ای محروم در  جنوب غرب استان که ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. این سفر ابتدای صبح روز پنجشنبه سوم آذر شروع شد و تا ظهر ادامه داشت. رئیس‌جمهوری در نخستین برنامه این سفر یک روزه به اسلامشهر از روند عملیات اجرایی بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی این شهرستان بازدید کرد و توقف ۱۳ سال عملیات عمرانی آن را غیرقابل قبول دانست و از تداوم اجرای این پروژه طی یک سال گذشته قدردانی کرد.
مترو، مقصد دوم بازدیدهای رئیس‌جمهوری در اسلامشهر
رئیسی با حضور در ایستگاه متروی میدان نماز اسلامشهر بازدیدی از روند احداث و پیشرفت متروی این شهر داشت و با توضیحات مسئولان شهری در جریان امور مربوط به آن قرار گرفت.رئیس‌جمهوری همچنین در جریان این بازدید با تعدادی از کارگران این طرح گفت‌وگوی چهره‌به‌چهره کرد و در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت.تکمیل زنجیره متروی اسلامشهر و اتصال ایستگاه میدان نماز به خط سه متروی تهران یعنی ایستگاه آزادگان در بهبود حمل‌ونقل مردم اهمیت دارد و از این رو دوم بهمن ۱۴۰۰ عملیات اجرایی ایستگاه متروی میدان نماز اسلامشهر آغاز شد.
حضور در شورای اداری
رئیس‌جمهوری در برنامه سوم خود در اسلامشهر در شورای اداری حاضر شد و پس از دریافت گزارش بخش‌های مختلف ازجمله علیرضا فخاری، استاندار جدید تهران، به ایراد سخنرانی پرداخت.
رئیسی با بیان اینکه مسائل فرهنگی نشاط‌وشادی می‌آورد و زمینه‌ساز رشد جامعه خواهد بود، گفت: «دشمن نشاط اجتماعی ما را هدف گرفته است.»
گفت‌وگو با کارگران کیان تایر
رئیس‌جمهوری در حاشیه شورای اداری اسلامشهر با تعدادی از کارگران کارخانه کیان تایر دیدار کرد و در گفت‌وگویی چهره‌به‌چهره، با توضیحات ایشان و مسئولان این کارخانه در جریان مسائل‌ومشکلات کیان تایر ازجمله تعیین‌تکلیف مالکیت و موضوع واگذاری آن قرار گرفت.رئیسی همچنین در ادامه به دغدغه کارگران و مسائل‌ومشکلات معیشتی آنها اشاره و خطاب به مسئولان شهری و مدیرعامل کیان تایر تاکید کرد که هرچه سریع‌تر برای پرداخت مطالبات کارگران شرکت اقدام شود تا بتوانند با نشاط‌وروحیه مضاعف به فعالیت خود ادامه دهند.
خبرهای خوش رئیس‌جمهوری به مردم اسلامشهر
رئیس‌جمهوری در برنامه پایانی خود در این سفر یک روزه، در جمع مردم اسلامشهر حاضر شد و طی سخنرانی‌اش خبرهایی از پیگیری مشکلات اهالی این شهرستان داد.او به برنامه‌های این سفر یک روزه به اسلامشهر اشاره کرد و ادامه داد: «یکی از مسائل این شهرستان سلامت و بیمارستان است، در ابتدای امروز از بیمارستان در حال احداث بازدید کردم، از ۱۴ سال قبل کار آغاز شده، اما متاسفانه پیشرفت کار مورد توجه نبوده ولی طی یک سال گذشته با تلاش دوستان و همکاران کار سه شیفته اجرا شده و فاز نخست بیمارستان بدون شک تا قبل از عید نوروز یا روز ۲۲ بهمن امسال افتتاح خواهد شد.»رئیس‌جمهوری اظهار داشت: «طرح دومی که در ابتدای ورود به شهرستان بازدید کردیم، مترو بود. این حق مردم اسلامشهر است، چون مردم و کارگرانی که می‌خواهند به تهران بروند و برگردند، باید رفت‌وآمدشان تسهیل شود، با این پروژه امکان خوبی برای سهولت در رفت‌وآمد است.»رئیسی یادآور شد: «مسأله سوم بیکاری بوده و ایجاد اشتغال امروز یکی از ضرورت‌های شهرستان اسلامشهر است که پیگیر راه‌اندازی بندر خشک آپرین هستیم که مرکز بسیار مهمی برای ایجاد اشتغال می‌تواند باشد.» رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: «زمانی که برای بهره‌برداری از بندر خشک تعیین کرده‌ایم حداکثر از امروز به مدت ۲ ماه است تا زمینه اشتغال حداقل پنج هزار نفر فراهم شود.»


تعداد بازدید :  200