عباس خطیبی با اشاره به پروژه راهآهن رشت - انزلی - آستارا بخشی دیگر از زیرساختهای ریلی کریدور شمال - جنوب اظهار داشت: «عملیات ساخت راهآهن رشت - آستارا که آخرین حلقه مفقوده کریدور شمال -جنوب در ایران محسوب میشود، آغاز شده و تا پایان امسال مسیر ریلی رشت - بندرکاسپین بهطول ٣۵ کیلومتر به بهرهبرداری میرسد.»
معاون ساخت راهآهن شرکت ساختوتوسعه زیربناهای حملونقل تاکید کرد: «با وجود تکمیل نشدن راهآهن رشت تا آستارا، ظرفیت و شبکه کریدور شمال - جنوب به نحوی تکمیل میشود که امکان حمل بار و بهرهبرداری از آن برای اتصال خلیجفارس و دریای عمان به دریای خزر وجود داشته باشد و در نبود زیرساخت راهآهن رشت- آستارا، ظرفیت و فرصت از دست نمیرود. برای تکمیل خطآهن رشت تا آستارا بیکار نماندهایم.»