شماره ۲۴۵۳ | ۱۴۰۰ پنج شنبه ۷ بهمن
صفحه را ببند
انتقام خواستگار کینه‌جو از دختر مورد علاقه‌اش
او عکس‌های دختر جوان را پخش کرد

خواستگار کینه‌جو پس از شنیدن پاسخ منفی، عکس‌های دختر مورد علاقه‌اش را در فضای مجازی منتشر کرد.
محسن نادی، رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای استان ایلام درباره جزئیات این پرونده گفت: «چندی پیش یک خانم به پلیس فتای استان مراجعه کرد. او با در دست داشتن مرجوعه قضائی شکایتی مبنی بر ایجاد مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی مطرح کرد. پس از این شکایت پرونده‌ای تشکیل شد و در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. پس از حضور شاکی و اخذ اظهارات او با بررسی مستندات و انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا عامل ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت شاکی شناسایی شد. در ادامه او با هماهنگی مقام قضائی در پلیس فتا حاضر شد.»
رئیس اداره تشخیص و پیشگیری پلیس فتای ایلام ادامه داد: «متهم پرونده پس از رویارویی با مستندات به جرم خود اقرار کرد. او به ماموران گفت که مدتی قبل با شاکی آشنا شده و به خواستگاری او رفته بود. اما از سوی خانواده‌اش با پاسخ منفی روبه‌رو شده بود، برای همین به انگیزه انتقام‌جویی اقدام به ایجاد مزاحمت و انتشار تصاویر شخصی شاکی کرد.»
نادی در ادامه صحبت‌هایش گفت: «از مشکلات فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تسویه حساب‌های شخصی افراد و اقدام به ایجاد مزاحمت برای دیگران است. برابر ماده‌ ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای، هرگونه مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و برابر قانون با اینگونه افراد برخورد شده و به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.»
او با اشاره به اینکه شهروندان در تعامل با دیگران در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی رعایت احترام به حریم خصوصی افراد را همواره مدنظر داشته باشند، ادامه داد: «شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرایم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با شماره مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن 096380 موضوع را به کارشناسان ما اطلاع دهند.»

 


تعداد بازدید :  331