به گفته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، جلسات کمیته ویژه پایش و بررسی کیفیت اینترنت با هدف بررسی دقیق وضعیت موجود و احصای مشکلات و ارایه برنامه زمانبندی برای رفع آنها از سوی اپراتورها برگزار میشود و اپراتورهایی که کمترین و بیشترین میزان پیشرفت در اجرای برنامه زمانبندی رفع مشکلات را داشته باشند، به مردم معرفی میشوند. شیوع کرونا از اسفند ۹۸، بسیاری از فعالیتها را مجازی و آنلاین کرد. در ابتدای مجازیشدن فرآیندهای آموزشی و اداری که اپراتورها و ارایهدهندگان خدمات اینترنتی، انتظار آن حجم بالای مراجعه کاربران را نداشتند، کیفیت و سرعت اینترنت دچار اختلال بود و البته با گذشت زمان، ظرفیتهای ارتباطی افزایش یافت، اما در دو ماه گذشته و با شروع مدارس و دانشگاهها و آموزش مجازی و افزایش مصرف کاربران، کیفیت اینترنت باز هم دچار اختلال شد. تا جایی که در پی دریافت برخی گزارشات مردمی از طریق سامانه ۱۹۵ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و گلایه برخی کاربران فضای مجازی درباره کندی شبکه در ساعات پیک مصرف در برخی از نقاط کشور، عیسی زارعپور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پیگیری دقیق و رسیدگی سریع به موضوع دستور داد و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی موظف شد با همکاری شرکت زیرساخت، پس از بررسی دقیق گزارشات مردمی، راهکارهای رفع سریع اشکالات ارتباطی را ارایه و گزارش اقدامات اجرایی را به مردم اطلاعرسانی کند. زارعپور البته درباره مشکلات اینترنتی نیز اینطور توضیح داد: «مشکل کلانتر ما این است که در چند سال گذشته سرمایهگذاری لازم برای توسعه ارتباطات به چند دلیل صورت نگرفته است.»