شماره ۲۴۰۶ | ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۱ آذر
صفحه را ببند
کلاهبرداری رادیویی این‌بار از سوی یک زن و شوهر

زن و شوهری که با ترفند برنده شدن در مسابقه رادیویی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بودند، از سوی پلیس فتا دستگیر شدند.
چندی پیش شهروندی به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد که زنی پس از تماس با او، خود را مجری یک برنامه رادیویی معرفی و ادعا کرده که او برنده یک مسابقه رادیویی شده است.
این زن فضای محیطی را به‌گونه‌ای ایجاد کرده بود که مالباخته تصور می‌کرد واقعا از یک استودیوی ضبط رادیویی با او تماس گرفته شده است. از طرفی دیگر نیز با توجه به اینکه فردی که خود را مجری معرفی کرده بود، صدای خوبی هم داشته، شاکی، فریب آنان را خورده است.
 در همین راستا نیز از مالباخته خواسته شده تا برای دریافت جایزه‌اش سریعا به نزدیک‌ترین دستگاه خودپرداز برود. پس از وارد کردن کارت عابربانک به دستگاه، کدهای مختلفی را که مجرم از پشت تلفن به او اعلام کرده بود، وارد دستگاه کند.
با وارد کردن این کدها ناگهان شاکی متوجه خالی شدن حسابش شده و پس از آن نیز دیگر پاسخی به تماس‌های او داده نشد. بنابراین او هم برای شکایت به پلیس فتا
مراجعه کرد.
با اعلام این شکایت رسیدگی به موضوع بلافاصله در دستور کار ماموران قرار گرفت.‌ ماموران با انجام اقدامات تخصصی و فنی موفق به شناسایی محل اختفای متهمان شدند. در همین راستا نیز مجوز قضائی دریافت شده و ماموران دو متهم را که یک زن و یک مرد بودند در مخفیگاه‌شان در جنوب تهران دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.
در تحقیقات انجام شده مشخص شد که دو متهم زن و شوهر بوده و با همکاری یکدیگر تصمیم به چنین اقدامی گرفته‌ و با ترفند برنده شدن در مسابقه اقدام به خالی کردن حساب شهروندان کرد‌ند.
در نهایت متهمان به همراه پرونده تشکیل‌شده°و برای ادامه روند رسیدگی به جرم، روانه دادسرا شدند.‌ تحقیقات در این خصوص همچنان ادامه دارد.
سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اعلام این خبر‌ به شهروندان هشدار داد که به هیچ‌عنوان فریب چنین تماس‌ها و وعده‌هایی را نخورده و مطمئن باشند که هیچ‌یک از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی برای اعلام برنده شدن در مسابقه چنین کاری انجام نداده و چنین تماس‌هایی قطعا کلاهبرداری است.

 


تعداد بازدید :  302