شماره ۲۷۴۰ | ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۸ بهمن
صفحه را ببند
وابل؛ تورج اصلانی زیر باران!

 یکی از فیلم‌های متفاوت جشنواره امسال که امروز در بسیاری از سالن‌ها به نمایش درخواهد آمد «وابل» نام دارد. فیلم جدید تورج اصلانی، فیلمبردار پرکار، تحسین‌شده و محبوب سینمای ایران، که به همراه فرشاد گل‌سفیدی -که به‌عنوان کارگردان فیلم «هفت بهار نارنج» در جشنواره حضور دارد- دو مدیر فیلمبرداری هستند که امسال بر صندلی کارگردانی هم تکیه زده‌اند و با این سمت به جشنواره آمده‌اند.
«وابل» جدیدترین ساخته تورج اصلانی است که پیش از این فیلم‌های «حمال طلا» و «جینگو» را ساخته است. فیلمسازی که با دغدغه‌مندی خاصی مسائل و چالش‌های اجتماعی را دنبال و در این فیلم هم داستان اهالی یک روستا را روایت می‌کند که بعد از اینکه بر اثر سیل بی‌خانمان و مجبور به زندگی در یک ایستگاه متروک قطار شده‌اند، زندگی‌شان درگیر حوادثی می‌شود که روند طبیعی‌اش را مختل می‌کند.
نام این فیلم که با بازی آزاده زارعی، نوید پورفرج، فرید سجادحسینی و رامین راستاد جلوی دوربین رفته، به معنی باران تند است و در واقع اصطلاحی است که در منطقه لرستان برای باران‌های سیل‌آسا استفاده می‌شود. گفتنی است، کارگردان «وابل» برای فیلمبرداری فیلم‌هایی مانند «مالیخولیا»، «آشغال‌های دوست‌داشتنی»، «سن‌پطرزبورگ» و «فصل کرگدن» به عنوان یکی از فیلمبرداران کارکشته و مشهور سینمای ایران شناخته می‌شود. این سینماگر سال پیش تولید سومین فیلم سینمایی خود را به نام «بی‌سرزمین» با بازی هانی مجتهدی، خواننده کُرد، به پایان رساند.

 


تعداد بازدید :  155