شماره ۶۲۹ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۴ مرداد
صفحه را ببند
بازار جهانی

تاسیس شرکت خودروسازی گوگل
گوگل بی‌سروصدا درحال ساخت خودروهایی اختصاصی است و حتی یک شرکت خودروسازی به نام Google Auto LLC را تأسیس و ثبت کرده است. طبق اطلاعات
منتشر شده خودروهای گوگل دارای فرمان بوده و در آنها از موتور برقی 20 تا 30 کیلوواتی استفاده شده است. این درحالی است که خودروهای برقی ساخت شرکت تلسا از موتورهای 300 کیلوواتی برخوردارند. گوگل آزمایش خودروهای هوشمندش را از ماه ژوئن آغاز کرده و امیدوار است از ‌سال آینده آنها را عملا در خیابان‌ها به کار گیرد.

عکاسی از پشت موانع
شرکت فوجیتسو دوربین عکاسی تازه‌ای به نام Fujifilm X-T1 IR عرضه کرده که اگر چه از نظر ظاهری شبیه به دوربین‌های عکاسی دیگر است، اما از آن می‌توان برای عکاسی از پشت موانع محیطی استفاده کرد. دوربین مذکور مجهز به فناوری نوری مادون قرمز است که چشم انسان قادر به دیدن آن نیست ولی طول موج آن از 1,000nm فراتر می‌رود. صاحب نظران می‌گویند تنها عکاسان حرفه‌ای می‌توانند با استفاده از چنین دوربینی عکس‌های خلاقانه بگیرند و استفاده درست از آنها توسط افراد عادی و فاقد تجربه عکاسی دشوار خواهد بود. این دوربین برای تحقیق در صحنه وقوع جنایات، انجام امور پزشکی و بررسی اسناد مختلف و مشکوک قابل استفاده خواهد بود.

مایکروسافت7 صاحب شرکت فروش بازی شد
مایکروسافت از خرید شرکت بازی
Incent Games خبر داده تا بتواند میزان فروش بازی‌های سازگار با کنسول ایکس‌باکس خود را افزایش دهد.  Incent Games یک شرکت نوپاست که از روش‌های خلاقانه‌ای در حین اجرای بازی‌های مختلف برای افزایش فروش دیگر بازی‌ها بهره می‌گیرد. این شرکت همچنین یک پلاتفورم آنلاین موسوم به FantasySalesTeam برای فروش بازی‌ها طراحی کرده که با استقبال مواجه شده است. با استفاده از این پلاتفورم کنترل دقیق تعداد بازی‌های به فروش رفته و میزان استقبال از آنها ممکن است.

دستگاه کارت‌خوان نانو وارد بازار شد
شرکت آراف ایدیز (RF IDeas) دستگاه کارت‌خوان جدیدی به بازار عرضه کرده است. این دستگاه که pcProx Nano نام دارد مجهز به کارت ‌هوشمندی است که برای تأیید هویت افراد می‌تواند استفاده شود. این دستگاه بی‌نیاز از کلمه عبوری و پسورد است. ‌برخلاف کارت‌خوان رایج، این ابزار به قدری کوچک است که می‌تواند برای سخت‌افزارهای مختلف به کار گرفته شود. کارگران سیار که در اماکن مختلف مشغول به کار هستند به راحتی می‌توانند با استفاده از این ابزار هویت خود را برای ورود به محل‌های مختلف اثبات کنند. با کمک این فناوری دیگر نیاز به استفاده از کلمه عبوری و رمز نیست درحالی‌که امنیت زیادی دارد.


تعداد بازدید :  480