شماره ۱۱۱۸ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
در پی انتشار اخباری از تلاش برای ترور «اون»
پیونگ‌یانگ، آمریکا و کره ‌جنوبی را تهدید به حمله کرد

وزیر امنیت ملی کره‌شمالی در پی انتشار گزارشی مبنی بر تلاش سازمان‌های جاسوسی سئول و واشنگتن برای ترور رهبر کره‌شمالی با تسلیحات بیوشیمیایی تهدید کرد به کره‌جنوبی و آمریکا حمله می‌کند. به گزارش ایسنا، برخی از مقامات امنیتی پیونگ‌یانگ بر این باورند که نقشه ترور رهبر کره‌شمالی توسط سازمان سیا و سرویس اطلاعات ملی کره‌جنوبی از سوی سئول و واشنگتن حمایت می‌شود.
وزارت امنیت ملی کره‌شمالی اعلام کرد: «در گزارش موجود یک تبعه کره‌شمالی که در روسیه کار می‌کرده، از سوی سازمان سیا و اطلاعات ملی کره‌جنوبی رشوه دریافت کرده است.» در این گزارش ادعا شده که ارتباط وی با سازمان‌های جاسوسی سیا و ان‌آی‌اس کره‌جنوبی از ‌سال ۲۰۱۴ بوده و نام خانوادگی هدف مورد نظر وی نیز «کیم» بوده است.
همچنین وی دست‌کم ۲۰‌هزار دلار دریافت کرده و دو خط ارتباطی با این دو سازمان اطلاعاتی خارجی داشته است.
دولت کره‌شمالی اعلام کرد: «پس از انتشار این گزارش حمله ضد تروریستی از نوع کره‌شمالی از همین لحظه علیه توطئه‌گران سازمان‌های جاسوسی آمریکا و کره‌جنوبی آغاز می‌شود.» دولت پیونگ‌یانگ اضافه کرد: «تروریسم یک دشمن مشترک برای همه مردم است، اما یک توافق مشخص،‌ پایدار و جهانی وجود ندارد که چه کسی تروریست است.»
روز جمعه، وزارت امور خارجه کره‌شمالی، آمریکا و کره‌جنوبی را به توطئه‌چینی برای ترور رهبری این کشور متهم کرد. وزارت امور خارجه کره‌شمالی ادعا کرد که سیا و سرویس‌های اطلاعاتی کره‌جنوبی می‌خواستند با استفاده از مواد رادیواکتیو و ذرات سمی نانو، کیم جونگ اون، رهبری کره‌شمالی را در جریان مراسمی در کشور ترور کنند.


تعداد بازدید :  266